Græsk youghurt...
Fra : Helle

Dato : 19-10-03 22:17

....indgår i mange opskrifter hos DDV men jeg synes det har en frygtelig grim
sur smag også selvom jeg kommer SØD i. Kan man bruge noget andet i stedet
for?

Mvh Helle

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : EnjoyNews

Dato : 19-10-03 22:30

Hej Helle

Jeg kan heller ikke fordrage græsk yoghurt.. jeg bruger Gaio i stedet.. God
til diverse desserter ! Det skal være natural.

Venligst
Heidi

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-10-03 22:56

Helle wrote:

> ...indgår i mange opskrifter hos DDV men jeg synes det har en frygtelig grim
> sur smag også selvom jeg kommer SØD i. Kan man bruge noget andet i stedet
> for?

Kan ikke nikke genkendende til din oplevelse, men løsningen kan være, at
du dræner fx Ymer.

Du tager et velegnet viskestykke (et du har vasket _uden_ skyllemiddel).
Lægger viskestykket ned i en si hvori der kan være 1 liter Ymer. Sien
hænger du nu i en Margrethe-skål (eller tilsvarende).
Hælder ymeren i sien. Og stiller hele opstillingen i køleskabet natten
over. Næste morgen vil der i margrethe-skålen have samlet sig noget
vand (1-2 dl). Og i sien vil der være den resterende Ymer. Den
resterende Ymer har nu konsistensen som Den Græske Yoghurt kan bruges i
de samme mængder (ok, det kunne den også før, men konsistensen var bare
en anden).

Prøv lykken.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Marianne

Dato : 20-10-03 18:13

> ...indgår i mange opskrifter hos DDV men jeg synes det har en frygtelig
grim
> sur smag også selvom jeg kommer SØD i. Kan man bruge noget andet i stedet
> for?

Ved ikke, om det kan løse dit problem, men tyrkisk youghurt er ikke så sur
som den græske. Den tyrkiske køber man hos grønthandleren (blå spand), mens
den græske normalt fås hos irma, brugsen o.a.

mvh
Marianne

Fra : Gitte

Dato : 28-10-03 11:13

Hej Helle

Superbest har nu DDV's egen græske yoghurt, og den er ikke sur. Den kunne du
prøve.

Hilsen Gitte