Hvilket luftfilter
Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-10-03 18:25

Hejsa folkens,

Jeg har besluttet mig for, at jeg godt vil have en lidt mere hidsig lyd i
min bil, Corolla AE86 med 4AGE-motor. Pt. sidder der et lille cylinderformet
filter for enden af indsugningsrøret (Der hvor den filterkassen normalt
sidder)

Jeg er blevet fortælt at cone-filtre giver noget mere lyd. Passer det? Og så
blev jeg fortalt at den brøler lidt mere, hvis jeg har et kortere
indsugningsrør. Prøvede helt at hive det af, og rigtigt nok kom lyden mere
til sin ret, men der skal jo helst være et filter.

--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-10-03 18:47

> [...]
> kortere indsugningsrør. Prøvede helt at hive det af, og rigtigt nok
> kom lyden mere til sin ret, men der skal jo helst være et filter.

Du skal bare ha dig et PIPERCROS skumfilter... så er du flyvende med masser
af brøl :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-10-03 18:50

Hej!

Thomas Krath wrote:

> Du skal bare ha dig et PIPERCROS skumfilter... så er du flyvende med masser
> af brøl :)

Men god lyd kræver altså en V6 eller V8 IMHO

Dermed ikke sagt, at din Cossie ikke lyder ganske ok

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-10-03 18:56

> Dermed ikke sagt, at din Cossie ikke lyder ganske ok

Den lyder hvert fald bedre end din Escort ;) Jeg kan så fortælle at en V12
heller ikke lyder helt ringe ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-10-03 19:02

Hej!

Thomas Krath wrote:

> Den lyder hvert fald bedre end din Escort ;)

Godtaget! :)

> Jeg kan så fortælle at en V12 heller ikke lyder helt ringe ;)

Tror aldrig jeg har hørt en V12'er :-/

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-10-03 19:11

> Tror aldrig jeg har hørt en V12'er :-/

Surt - den lyder ikke af noget ved rolig kørsel, men når den acc. lidt så
lyder det bare så godt. Musikken spiller - fantastisk :)

Fra : bme

Dato : 19-10-03 19:04

> Den lyder hvert fald bedre end din Escort ;) Jeg kan så fortælle at en
V12
> heller ikke lyder helt ringe ;)

jeps, tre huse længere henne ad vejen bor der en bmw 850i, den lyder
kanongodt. (dagligbilen indtil fornylig var en 540, med en 4.4l V8, den var
heller ikke helt ringe når den blev fyret af hen af vejen, nu kører han i
den nye 5-serie, men ved ikke lige hvad model det er)

/bo

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-10-03 19:10

> [...]
> den var heller ikke helt ringe når den blev fyret af hen af vejen, nu
> kører han i den nye 5-serie, men ved ikke lige hvad model det er)

Det lyder næsten som om du bor ved siden af mig :)

Fra : bme

Dato : 19-10-03 19:18

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder næsten som om du bor ved siden af mig :)

njae, bor du da nord for klisterkanalen??

/bo

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-10-03 19:18

> njae, bor du da nord for klisterkanalen??

Hvad??

Fra : bme

Dato : 19-10-03 19:19

> Hvad??

limfjorden, for fanden da!!

/bo

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-10-03 19:21

> limfjorden, for fanden da!!

Okay... jeg bor i Nordsjælland - kender ikke de der udtryk du bruger makker.
Undskyld!

Fra : bme

Dato : 19-10-03 19:24

> Okay... jeg bor i Nordsjælland - kender ikke de der udtryk du bruger
makker.
> Undskyld!

Bare det at du sagde "hvad" afslørede dig.

/bo
(fra det mørke vendsyssel, hvor motorvejene ligger øde hen, ifølge alle
andre end vendelboere)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-10-03 22:35

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse
> (fra det mørke vendsyssel, hvor motorvejene ligger øde hen, ifølge alle
> andre end vendelboere)

LOL.

Og motorvejen mellem Århus/Herning er overhovedet ikke nødvendig...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-10-03 18:55

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Du skal bare ha dig et PIPERCROS skumfilter... så er du flyvende med
masser
> af brøl :)

Er det fordi det er et skumfilter at det brøler, eller giver Pipercros bare
lidt mere lyd end de andre? Ved du evt hvor man køber dem og hvilken
prisklasse de ligger i?

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-10-03 18:56

> Er det fordi det er et skumfilter at det brøler, eller giver
> Pipercros bare lidt mere lyd end de andre? Ved du evt hvor man køber
> dem og hvilken prisklasse de ligger i?

Når jeg køber min Mongoose mv. i UK i næste måned kan jeg købe et luftfilter
med til dig. Tror prisen ligger omkr. 800-1000 kr.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-10-03 19:12

> Når jeg køber min Mongoose mv. i UK i næste måned kan jeg købe et
luftfilter
> med til dig. Tror prisen ligger omkr. 800-1000 kr.

Er du gået bort fra konceptet med at holde bilen original?

Niels

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-10-03 19:20

> Er du gået bort fra konceptet med at holde bilen original?

Haha... så orig. holder vi det heller ikke og har aldrig gjort det :) Bilen
fremtræder jo forsat som orig... du ser ikke den 3" udstødning der går fra
turbo og ned inkl. racerkat. Det hører du kun ;) Det samme gælder
Powerflex bøsninger, Bilstein undervogn, quickshift gear, stage 1 tun,
større turbo mv.

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 19-10-03 19:06

Kig på www.powerpage.dk han har Pipercros filter til 400 kr

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-10-03 19:11

> Kig på www.powerpage.dk han har Pipercros filter til 400 kr

http://www.powerpage.dk/produkter/pic/luft-skumfilter3.jpg

700 kr.

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 19-10-03 20:07

> http://www.powerpage.dk/produkter/pic/luft-skumfilter3.jpg
>
> 700 kr.

Nej 400 kr for den billige model

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-10-03 19:29

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> wrote in
message news:3f92d296$0$54791$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Kig på www.powerpage.dk han har Pipercros filter til 400 kr

Det er jo ikke voldsomt dyrt. Så håber jeg bare, at Thomas har ret i at det
brøler :) Jeg tager stadig imod forslag.

Fra : Thomas Krath

Dato : 20-10-03 21:09

> Du skal bare ha dig et PIPERCROS skumfilter... så er du flyvende med
> masser af brøl :)

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2438275948&category=216
54

Fra : Møller

Dato : 19-10-03 18:56

"Claus Fabritius" <usenet2@fabritius.nu> wrote in message
> [...]
cylinderformet
> filter for enden af indsugningsrøret (Der hvor den filterkassen normalt

Hvorfor alt det besvær.
jeg har hørt/læst, at nu kan man købe CD med lige den motorlyd man vil have:
Ferrari F1 i en riskoger var det ikke noget

EAM

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-10-03 19:04

"Møller" <eamhvem@hvadget2net.dk> wrote in message

> Hvorfor alt det besvær.
> jeg har hørt/læst, at nu kan man købe CD med lige den motorlyd man vil
have:
> Ferrari F1 i en riskoger var det ikke noget

Og det svar var så dumt, at det faktisk er spild af tid, at jeg skriver til
dig. Lad os alle sammen køre rundt i ens biler som de er leveret fra
fabrikken. Lad endelig være med at sætte dit personlige præg på din bil.