Hvordan laves et hus i en vægflise
Fra : Søren Trelborg

Dato : 19-10-03 17:43

Hvordan laves huller på 50-56 mm i vægfliser til rørgennemføring og
el-installationer ?

Min fliseskærer har en "tilbygning" med et justerbart skær og et håndsving.
Det går fint med at skære 1-2 mm ned i flise, men så går arbejdet i stå.
Hvordan kommer jeg videre, eller er der andre metoder.

Jeg har set en "nedstrygerklinge", som ligner et stykke ståltråd med små
sandkorn på - kan den evt. bruges ?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-10-03 19:45

> Hvordan laves huller på 50-56 mm i vægfliser til rørgennemføring og
> el-installationer ?

Vinkelsliber med en skive beregnet til beton - brug den som skulle du skære
pizza i 8 dele. Jeg skar både fra bagside og forside for at være helt sikker
på at hullet blev efter planen, og det var ret nemt.

Mvh Maria