IBM As/400 Advanced server - type: 9406
Fra : prebstar.dk

Dato : 19-10-03 17:00

Hej, kender ik meget til servere, men hvad består subj. rent teknisk af?

Og hvad er sådan en krabat værd´? ..den er sort, uden cdrom!

/Preben!

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 19-10-03 18:46

On Sun, 19 Oct 2003 18:00:11 +0200, prebstar.dk wrote:

> Hej, kender ik meget til servere, men hvad består subj. rent teknisk af?
>
> Og hvad er sådan en krabat værd´? ..den er sort, uden cdrom!
>
> /Preben!
Hej Preben

En AS/400 er en typisk IBM minicomputer, som nok kun IBM selv ved hvad
indeholder.
Jeg har forsøgt at finde nogle spec's på den uden held.
Prøv selv at chekke på: www.ibm.com

En AS/400 køre OS/400, som rummer en lang række faciliteter, bl.a. en SQL
database såvidt jeg ved.
De er vist også istand til at køre en speciel version af Linux under
OS/400, og visse modeller har, efter hvad jeg fået fortalt, en PC i
"maven" til foreks. Lotus Notes.

Hvad en sådan AS/400 er værd, det har jeg ingen anelse om.

Prøv at chekke enten:
Nordic Computer på: www.nordiccomputer.dk/, eller:
Epoka på: www.epoka.dk/
de begge køber og sælger brugt AS/400.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : prebstar.dk

Dato : 19-10-03 18:46

Okay, tak.. Er det normalt at der ik' er cdromdrev i sådan en fætter?

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-10-03 19:49

On Sun, 19 Oct 2003 19:46:05 +0200, "prebstar.dk"
<prebstarNOSPAM@tdcspace.dk> wrote:

>Okay, tak.. Er det normalt at der ik' er cdromdrev i sådan en fætter?

På dem jeg har set, ja. De har dog ikke været helt nye.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 20-10-03 17:15

Der er CD-ROM drev i de ny maskiner.

De ældre har kun streamer. Og om de har en PC i maven, det kan du finde ud
af ved at lukke den op og se om der er et PC kort i den. Ellers skal der så
vidt jeg har fået fortalt være et stik til skærm KBD og mus bag på den.

Hvis du kun har twinax terminal stik og ethernet/tokenring er der ikke PC
modul i den.

Hvad den er værd kommer an på mange ting. Har den ikke et 3 chifret
produktnummer efter de 9406 ? Eks 9406-820 ?

Har du Qsecopr passwordet ?

Og er der OS/400 på den ?

Hvis nej glem det så er den nada værd.

Hvilken version af OS/400 er der på den ?

Alt dette har betydning for prisen.

Mvh.
Niels
"Martin Schultz" <newsdk@dropbox.cotse.net.REMOVE.THIS> skrev i en