hjemmeside med virksomheders praktikplads ~
Fra : Martin Jorgensen

Dato : 19-10-03 16:41

Hej NG.
-
Jeg håber ikke at det emnet er off-topic, men jeg leder med lys og lygte
efter en bestemt hjemmeside, hvor man kan se forskellige større (og mindre)
danske virksomheders projekter, som de ønsker sig hjælp til at udføre.

Jeg fandt siden for ca. 1-2 måneder siden, men har glemt adressen...

Årsagen er at jeg er maskin-ingeniør-studerende og tænker på at jeg til
foråret gerne skulle have en praktik-plads-aftale på plads... Pågældende
hjemmeside mindede om en job-bank, bare meget mere målrettet for studerende,
som enten skal i praktik eller skal til at skrive afgangsprojekt... Siden er
en slags "opslagstavle", såvidt jeg husker.

Der er ikke megen hjælp at hente hos de almindelige jobbanker og jeg har
forsøgt google uden held i efterhånden mange timer....

Alle forslag til hjemmesider og anden hjælp i form af links, modtages med
kyshånd.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 20-10-03 20:10

Hej Jan.

Takker for linksene, men det var nu mere noget i stil med dette, jeg søgte
(bare for mange andre/flere virksomheder end lige Danfoss):

http://www.danfoss.com/jobs/Praktik_Speciale/Praktik/index.htm

Dvs. det var/det er en opslagstavle, hvor man kan vælge interesse-område og
se hvilke virksomheder, der har/kan have brug folk med kendskab til noget
helt specifikt, til brug for ingeniør-praktikanter og
speciale/afgangsprojekt-studerende...

Der må da være nogen som kender siden, eller hvad? De folk som arbejder i de
mere videnstunge virksomheder, må da indimellem have brug for at annoncere
efter studerende til deres projekter. Se bare hvad Danfoss har af
praktik-opgaver og opgaver til afgangsprojekter i ovenstående link... Der
findes masser af virksomheder som skal bruge ingeniørstuderende, men linket
er desværre væk..... "#"%(&!
Det gælder både de mindre virksomheder og de større, som gerne vil have
studerende til at hjælpe på nogle projekter...

Almindelige elev-stillinger har ingen interesse. Jeg fandt siden for et par
måneder siden, som sagt men kan ikke finde den igen...
Selvom du havde nok af forslag, var de desværre langtfra målrettede nok...
Jeg kan derfor ikke rigtigt bruge linksene til noget (såvidt jeg kan se)...

Det er kun ingeniør-praktik for 5.semesters studerende, der har min
interesse... Jeg håber at andre kan hjælpe med et link til den pågældende
side. Det ville undre mig meget, hvis der ikke er nogen herinde som kan
hjælpe med noget i den forbindelse?

mvh.
Martin Jørgensen

http://soeg.jubii.dk/indeks/Fagregistret/Jobmarkedet/LedigeStillingerTilbydes/Elev_PraktikpladserTilbydes/