Miele eller Asko Vaskemaskine ??
Fra : Wayne

Dato : 19-10-03 16:06

Hvilket mærke ville du foretrække ??

Var selv til Asko... (Tidligere Vølund..) Men er nu blevet anbefalet en
Miele !! af en tidligere vaskemaskine reperatør..

Jeg ved godt der ligger test af vaskemaskiner på nettet, men det er mere
interessant at høres jeres vurdering/erfaring !!
Læste bla. en test hvor Asko fik dårligere karaktere..... Årsagen var dog
kun at den brugte for "lidt" skylle-vand, så der stadig var sæberester i
tøjet når den var færdig !!!
Ellers var det absolut en af de bedste !!

--
Mvh.
Lasse Tolderlund Jørgensen

Denne Mail er virus chekket
med Norton Antivirus 2003

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 19-10-03 16:25

"Wayne" <joerlund@stofanet.dk> wrote in
> Jeg ved godt der ligger test af vaskemaskiner på nettet, men det er mere
> interessant at høres jeres vurdering/erfaring !!

Har solgt hvidevarer, Miele er "the shit" ubetinget, Asko/vølund/cyldinda
vil jeg aldrig røre.

Er topglad for min Miele der er topmodellen fra dem, ikke at den er meget
bedre en de mindre modeller.

Har haft min i 3 år nu, og hvis jeg om 20 år ikke har råd til en ny Miele,
vil jeg købe en AEG hvis markedet ser ud som det gør idag.

Mvh.

Kim

Fra : Fl. Jacobsen

Dato : 19-10-03 17:51

Har haft Vølund, tegnede heldigvis en 5 års forsikring og fik så rigeligt
brug for den. Den gik i stykker ca. hvert halve år.
En nabo havde også problemer, faktisk tror jeg ikke jeg har mødt en der var
glad for Vølund.
Har nu Siemens og den kører upåklageligt.

Mvh
Flemming

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-10-03 18:35

"Fl. Jacobsen" skrev...
> Har haft Vølund, tegnede heldigvis en 5 års forsikring og fik så
rigeligt
> brug for den. Den gik i stykker ca. hvert halve år.

Vores første Vølund holdt i 15 år. Den næste i 3 år.
Og det var 3 år med bøvl og konstante reparationer.
Indtil videre kender jeg ingen Miele, som har holdt
mindre end 15 år...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Bent

Dato : 27-10-03 23:53

Peter Schrøder wrote:

> [...]
> Og det var 3 år med bøvl og konstante reparationer.
> Indtil videre kender jeg ingen Miele, som har holdt

Vores Asko (Cylind/Vølund) har kørt uden problemer i 13 år. Nul problemer,
vasker perfekt.
Før havde vi en vølund i 17 år. Lejerne gik til sidst.

Fra : Marlene

Dato : 19-10-03 18:38

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse

Snip

> Har haft min i 3 år nu, og hvis jeg om 20 år ikke har råd til en ny Miele,
> vil jeg købe en AEG hvis markedet ser ud som det gør idag.

Faktisk er det lige præcis de to mærker, som jeg sværger til.... Men Miele
siges jo også at være Mercedes'en inden for vaskemaskiner

Mvh. Marlene.

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-10-03 18:55

Marlene wrote:

> Faktisk er det lige præcis de to mærker, som jeg sværger til.... Men
> Miele siges jo også at være Mercedes'en inden for vaskemaskiner

....jeg så en gang en tysk tv-udsendelse, hvor bl.a. Miele lå i top hvad
holdbarhed angik - og købte så den mindste model de havde, da jeg
alligevel skulle skifte ud...

....der har ikke været nogen problemer med den i de ca. 5 år jeg har haft
den...
Hans

Fra : Johnt

Dato : 20-10-03 11:32

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse

> ...jeg så en gang en tysk tv-udsendelse, hvor bl.a. Miele lå i top hvad
> holdbarhed angik - og købte så den mindste model de havde, da jeg
> alligevel skulle skifte ud...

Den eneste hvidevare jeg har haft uden problemer er min Miele vaskemaskine.
De øvrige, af forskellige fabrikater går i stykker med mellemrum.

Hilsen

Johnt

Fra : Marlene

Dato : 20-10-03 11:30

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse

Snip

> Den eneste hvidevare jeg har haft uden problemer er min Miele
vaskemaskine.
> De øvrige, af forskellige fabrikater går i stykker med mellemrum.

Ja, mine forældre havde en Miele i 20 år, og de har naturligvis købt en
Miele igen. Jeg har selv en AEG, der har fungeret fint i næsten 10 år.

Mvh. Marlee.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 20-10-03 15:32

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> wrote in message

> Den eneste hvidevare jeg har haft uden problemer er min Miele
vaskemaskine.
> De øvrige, af forskellige fabrikater går i stykker med mellemrum.

I min tidligere bolig, andelslejlighed i forening med 24 lejligheder havde
vi gratis fællesvaskeri med 2 husholdnings vaskemaskiner og 2 tørretumblere
fra Miele, disse maskine kunne hvis de blev uddnytet 100%, hvilket de sføli
ikke blev, køre fra 7 morgen til 20 aften, sføli med reparationer til følge,
de blev trodsalt brugt mere end logisk for husholdningsmaskiner.

Inden jeg flyttede nåede vi at skifte den ene vaskemaskine, den nåede at
køre i syv år!

Mvh.

Kim
Fortsat glad for min Miele

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 19-10-03 22:58

Wayne <joerlund@stofanet.dk> skrev:
> [...]
>sæberester i
>tøjet når den var færdig !!!
>Ellers var det absolut en af de bedste !!

--Jeg undrer mig over hvordan man kan kalde en vaskemaskine for en
af de bedste, hvis den ikke kan skylle sæben ud af tøjet?? Det vil
jeg da betragte som en alvorlig mangel.
Lisbeth

Fra : Thïngmand

Dato : 20-10-03 08:08

> --Jeg undrer mig over hvordan man kan kalde en vaskemaskine for en
> af de bedste, hvis den ikke kan skylle sæben ud af tøjet?? Det vil
> jeg da betragte som en alvorlig mangel.

De reklamere da med dobbelt skyl for et minimum af sæberester, hvis man er
allergiker - slår man det til, er der vel ingen problemer...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Hanne

Dato : 20-10-03 14:22

Jeg er næsten nødt til at forsvare min Vølund(ASKO) vaskemaskine og
tørretumbler, som har kørt næsten dagligt i 18 år uden bare antydningen af
et problem. Kender faktisk nogen som har skiftet til ASKO fra Miele, da
Miele ikke holdt til dagligt brug, men det kan jo være tilfældigheder.

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : S.M.

Dato : 20-10-03 15:08

Har en Vølund. I løbet af 28 år skiftede jeg: vandpumpe, kilerem,vandventil
og indikator lampe for tænd maskine.
Det kører stadigvæk
Hilsen S.M.

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 21-10-03 21:24

Hej

Vi har en Vølund 520 som er 17 år gammel og den kører meget. Vi har 2 drenge
som "laver" meget vasketøj.

Der har været utrolig få problemer.
Jeg har renset, smurt magnetlåsen på døren 2 gange og afkalket vanddyserne i
sæbeskålen et par gange, ellers har den bare kørt.
Den er dog stoppet nogle gange med vand i tromlen og det har været pga. søm,
skruer, sten o.lign i pumpen.
Den har også en bule i tromlen efter at et søm sad ud igennem et hul og
tromlen fortsatte med at køre rundt.

Den ene støddæmper burde nok også skiftes, den støjer en gang imellem, men
hvad .. den vasker stadig sine 1-2 maskinfulde om dagen.

Mvh Morten

Fra : Wayne

Dato : 24-10-03 19:32

Ja det er fint nok.... Vores gamle Vølund sprøjter også bare derudad !! Men
jeg tænker nu mere på de nyere modeller.