de fleste problemer
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-03 08:03

De fleste problemer i vores liv ville gå væk hvis vi bare indså at der er en
kamp imod os, at det ikke er imod kød og blod vi kæmper, men imod magter og
myndigheder i himmelrummet. Gud har givet os magt til at være Guds børn,
dertil hører også autoritet til at omstændigheder ikke skal køre af med os.

www.alienresistance.dk ind på åndelig krig og mp3, ovre i højre spalte er
der 2 prædikener som er værd at høre

Ole

Fra : jørgen

Dato : 19-10-03 12:58

"Ole Madsen" <Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> myndigheder i himmelrummet. Gud har givet os magt til at være Guds børn,
> dertil hører også autoritet til at omstændigheder ikke skal køre af med

Det troede jeg også engang. Men erfaringer og læsning i guds ord har lært
mig at det er en løgn.
Tag bare Paulus som eksempel, han havde jo meget autoritet, men var hans liv
let? Hvordan var hans omstændigheder?

Derfor er jeg godt tilfreds under magtesløshed, under mishandlinger, under
trængsler, under forfølgelser og vanskeligheder for Kristi skyld. For når
jeg er magtesløs, så er jeg stærk. 2 kor 12,10

Om den trængsel, som ramte os i provinsen Asien, vil vi have, at I skal vide
dette, brødre: Den var så tung, at det var langt mere, end vi kunne bære, så
vi endog opgav håbet om at bevare livet. Ja, vi havde fældet dødsdommen over
os selv, for at vi ikke længere skulle stole på os selv, men på Gud, som
oprejser de døde. 2 kor 1,8-9

Paulus siger noget vigtigt her, nemlig at trængslerne skulle få dem til at
stole på Gud fremfor dem selv. Man kan vist roligt sige at Paulus IKKE havde
autoritet over de forskellige omstændigheder der mødte ham i provinsien
Asien, men det tvang ham til at stole 100 % på gud. Hans omstændigheder var
endda så kaotiske og truende at han ikke forventede at slippe med livet i
behold, men i den tilstand overgav han sig helt til Gud, hvilket netop er
Guds ønske og formål med vores problemer, trængsler og omstændigheder.

mvh jørgen.