Midtfyns vs. Roskilde
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 11-04-01 16:47

HUUURRRRAAAAAA

K´s Choice kommer til Danmark og spiller på Midtfyns den 5 juli. Og her
havde jeg ellers allerede planlagt at tage til Roskilde - det gør jeg jo nok
alligevel, så nu må der bare blive råd til to gange festival.

Jeg følte bare en trang til at dele det med nogen.... så jeg skriver det
lige igen:

K´s Choice spiller på Mitfyns den 5. juli.

Kåre

Fra : Martin

Dato : 11-04-01 17:30

Jeg er ligesom dig i vildrede. Jeg har også¨planlagt en uge i Roskilde. men
indtil nu er Midtfyns program næsten federe. Jeg håber Roskilde tager sig
lidt sammen og signer nogen seje bands...

/Martin

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 11-04-01 18:34

"Martin" skrev i en meddelelse

> [...]
> indtil nu er Midtfyns program næsten federe. Jeg håber Roskilde tager sig
> lidt sammen og signer nogen seje bands...

Er det i øvrigt rigtigt, at man ikke kan købe endagsbilletter til Midtfyns i
år?

Det er helt ærligt kun K´s Choice jeg bare må høre, og selv om det er mit
favorit band over alle, så er 790 kroner mange penge for en koncert......

Kåre

Fra : Henrik vAn Alten

Dato : 12-04-01 12:37

Det må denne gruppe lige trække samba-musikken tilbage(undskylder mit sprog)
og erkende at Midtfyns program ikke leve op til de forige års. Roskilde er
uden tvivl det medst varierede i år, men bands som: Coldplay, Basement Jaxx,
Guns n'roses og Faithless + divese bands der spiller "verdens musik".
Midtfyns repræsenterer i år kun nogle få udenlanske topnavne og derudover
danske rock/pop grupper DAD, og safri duo.
Jeg kan da godt se at Roskilde ikke viser sig som en rock festival med
artister som Eminin og Robbie Willams men stadig så har Roskilde det medst
spændende program.
Så drop Midtfyns planerne og få købt en Roskilde billet

Henrik vA

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Studerende på vej gennem uddandelsessystemet
Dj....
Henrik Bitsch Kirk
Poul Sloths Vej 21
Dk - 8270 Højbjerg
Tlf: 0045 86-116506
E-mail @: henrik@mediabits.org
ICQ: 42059800
http://www.mindmoving.homestead.com

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 12-04-01 12:54

"Henrik vAn Alten" skrev i en meddelelse

> Så drop Midtfyns planerne og få købt en Roskilde billet

Jeg har kun været på Midtfyns en gang - sidste år - hvor programmet jo var
virkelig flot i mine øjne. Men netop den oplevelse fra sidste år sagde mig,
at Midtfyns kun eksistere i kraft af deres musik. Der er ikke noget "miljø"
som på Roskilde, ikke den samme kultur. Midtfyns er i mine øjne "bare" et
forvokset dyrskue uden dyr, men med noget musik i stedet. På Roskilde kan
man sagtens komme uden at der nødvendigvis er noget musik man bare _skal_
høre..... Roskilde eksistere ligesom i sig selv - dermed ikke sagt, at
musikken ikke er vigtig, for uden den ingen festival.

Derfor er Midtfyns heller ikke et alternativ til Roskilde for mig - der er
bare lige det probelm, at K´s Choice skal spille på Midtfyns og ikke på
Roskilde - og tro mig - det er et stort problem. Hvordan får jeg råd til
begge dele....?

Så dilemmaet eksistere hos mig i kraft af K´s Choices optræden på Midtfyns
og ikke i kraft af de andre bands....

Kåre

Fra : Gergen

Dato : 12-04-01 12:57

Henrik vAn Alten <henrik@mediabits.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ytgB6.3646$mj.236231@news101.telia.com...
> Jeg kan da godt se at Roskilde ikke viser sig som en rock festival med
> artister som Eminin og Robbie Willams men stadig så har Roskilde det medst
> spændende program.

Eminem kommer da ikke???

--
Christian
-----

Fra : Van Dango

Dato : 12-04-01 18:32

Jeg ved at Motörhead kommer på Midtfyn, og krydser fingre for at det bliver
på rytme-scenen.

Mvh
Van Dango

Fra : Peter

Dato : 14-04-01 13:17

> Så drop Midtfyns planerne og få købt en Roskilde billet
>
> Henrik vA

Hej jeg er nødt til at blande mig. Glem både Ringe/ Roskilde samt andre danske festivaller. De
er så langt bagefter Loveparade i Berlin at det på ingen måde kan beskrives. Ringe/ Roskilde
minder blot om mindre havefester med intensivt øldrikkeri.
Såfremt I søger stemning og SAND musik-glæde er LoveParade fuldstændig uden sammenligning den
bedste. En af mine venner deltog som jeg på Roskilde i 1998 hvor Kraftwerk var. For mig var det
sidste gang på Roskilde. 2 uger efter slæbte jeg ham med til LoveParade, han var så rystet og
euforisk over LoveParade stemningen at tårene nærmest trillede ned af kinderne på ham.
Jeg kunne ikke dy mig for at spørge til en sammenligning med Roskilde, hvortil han måbede og
gestikulerede at der ikke eksisterede nogen sammenligning.

Se Loveparades officielle web-site:
www.loveparade.net

Se også:
www.techno.de
www.loveparade.subnet.dk

mvh Peter

Nedenstående er fra en tidligere mail fra mig i denne NG
Loveparade er den fedeste festival worldwide, der siden 1997 også blev verdens største med
1.500.000 deltagere. Det rykker så meget at selv min bedstemor sikkert ikke kunne stå stille
dernede. Imponerende når det reelt startede som Dr. Motte's fødselsdags fest (grundlæggeren) og
stadig er det. Jeg har selv været med hvert år siden 1995

1989 150 deltagere
1990 2.000 deltagere
1991 6.000 deltagere
1992 15.000 deltagere
1993 30.000 deltagere
1994 120.000 deltagere. Hermed var Roskilde/ Ringe festivaller slået.
1995 280.000 deltagere og sidste gang på Kurfûrstendamm, da der ikke var plads mere!
1996 750.000 deltagere i Tiergarten-området
1997 1.500.000 deltagere slog nu sambafestivallerne i Rio, Brasilien med kun 1 Mio
1998 1.200.000 deltagere
1999 1.700.000 deltagere
2000 2.000.000 deltagere

Den 7 km lange strækning på Strasse des 17 juni/ Tiergarten-området, har været propfyldt de
seneste år.
Jeg har selv haft venner med der forinden ikke var til Techno, men blev revet væk grundet
oplevelsen med stemningen og musikken.
Det er sørgeligt at Techno'en ofte forbindes med extasy, jeg vurdere dog at det mere er et
dansk fænomem. I Techno'ens hjemland tyskland, ser det ikke ud til at folk er så vanvittige og
selvdestruktive, men den tyskerne er jo også vokset op med Techno siden midt-firserne.
Når nogle danskere åbenbart skal drikke og tage stoffer er det efter min bedste overbevisning
fordi de ikke forstår Techno. For hold da kæft hvor lyder det godt, jeg er en af dem der bliver
høj af musikken alene. Så er det sgu rart at være klar i hovedet, så man kan håndtere alle de
fede sanseintryk.

En anden sørgelig ting er at der nu er en debat imellem Loveparade arrangørerne & Berlins
kommunal politikkere om hvorvidt Loveparade skal fortsætte. Argumenterne imod er at dyrelivet i
det meget smukke Tiergarten område forstyrres i en negativ retning omvendt er det jo kun 1 gang
om året og der ER tale om en attraktion for Berlin hvor der omsættes for flere 100 mio DM.
Nå men jeg blev sgu godt nok revet med lige pludselig, men jeg kan kun på det kraftigste
anbefale danskerne fra 15-35 år at droppe de danske festivaller såsom Roskilde og tage ned til
Loveparade d. 14/7 2001 (hvis det bliver til noget) for konceptet og stemningen er årtier foran
alt andet, og der går det netop ikke ud på at drikke/ tage stoffer og lave ballade. Alle
dernede er glade og fester.
Skulle det havde din interesse, så hold øje med www.techno.dk , her er jeg sikker på at
BUSORGINISATOR: Tekno-Club F.Y.N. sikert iløbet af maj måned annoncere bus-turen fra Fyn/
Jylland derned.

Loveparades officielle web-site:
www.loveparade.net

Med festlige hilsener Peter

Fra : Hurricane

Dato : 15-04-01 19:01

> [...]
hvortil han måbede og
> gestikulerede at der ikke eksisterede nogen sammenligning.

Hva' med os, der er til rock og metal? Så vidt jeg er orienteret er
Loveparade en techno-festival, mens Midtfyns og Roskilde har et meget mere
varieret udbud af musik.

mvh

Hurricane
Hurricane@anarki.dk
ICQ UIN: 20288337

Wolverine: Get out.
Rogue: Where am I supposed to go?
Wolverine: I don't know.
Rogue: You don't know, or you don't care?
Wolverine: Pick one.

Fra : Peter

Dato : 16-04-01 22:30

> [...]
>
> Hva' med os, der er til rock og metal? Så vidt jeg er orienteret er
> Loveparade en techno-festival, mens Midtfyns og Roskilde har et meget mere

Hej, smag of behag er selvfølgelig individuelt og det respekterer jeg absolut.
LoveParade er udelukkende Techno dvs. undergrund/ clubkultur og dermed ikke det kommercielle
plastikpop som nogen fejlagtigt kalder for Techno, langtfra endda.
På den anden side vil jeg da foreslå dig at kigge på www.loveparade.net for at få blot en lille
ide om den stemning der er på denne festival (deres web-side sælger godt ).
Jeg havde i 1997 en anden kammerat med på LoveParade for hans første gang, forinden nævnte han
at han ikke var til techno, men ville dog gerne se hvad det var for noget, samt selvfølgelig
som han ikke lagde skjul på: At se myriader af afklædte piger, som det jo vrimler med.
Han har været fast deltager siden og går idag meget op i Techno, det er ikke utænkeligt at det
samme vil ske for dig. Du vil 2000% sikkert få et positivt chok og alletiders oplevelse, her
tænker jeg på musikken/ stemningen som folk kommer for, og ikke pigerne
En anden ting er at idet Danmark er meget langt bagefter med Techno specielt i forhold tl
Tyskland, der er Techno'ens ophavsland, har du højst sansynlig kun hørt "plastikpoppen" som
diverse radiostationer i dk plejer at spille. Så der har du sikkert meget tilgode.

mvh Peter

Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 18-04-01 11:41

Til os der er til Metal kommer der selvfølgelig Aabycore Metal Festival i
Aabybro i August: http://aabycore.subnet.dk/
Nok har de ikke Mayhem men ellers ser det sgu' fint ud...
Hvis man altså kan lide undergrunden.

TFB

Fra : Hurricane

Dato : 18-04-01 16:44

> Til os der er til Metal kommer der selvfølgelig Aabycore Metal Festival i
> Aabybro i August: http://aabycore.subnet.dk/
> Nok har de ikke Mayhem men ellers ser det sgu' fint ud...
> Hvis man altså kan lide undergrunden.

Tusind tak for linket...! Underligt jeg aldrig har hørt om den festival
før...

Fra : Peter

Dato : 18-04-01 22:08

> [...]
> Aabybro i August: http://aabycore.subnet.dk/
> Nok har de ikke Mayhem men ellers ser det sgu' fint ud...

Hmmm

Undergrund?? Måske noget af det, men selv en total technofreak som mig har hørt om D-A-D som
næsten er stemt ind som ønske til at spille.
Er der nogen der kan forklarer mig hvad fanden (undskyld) der er så fedt ved at der skal hælde
rå mængder øl ned på en festival??? jvf. nedenstående fra http://aabycore.subnet.dk/ sælger de
endda festivallen på øl-drikkeriet. For mig er det musik & stemning på en festival der tæller.
Jeg kender heller ikke den festival, men nu har jeg også definitivt vendt blikket væk fra
danske festivaller, da jeg syntes at konceptet er gammeldags og nærmest er forstenet, samt
musikken er uden fornyelse (min mening, undskyld). Men okay jeg er også en ung dreng på kun 35
år.

-snip-
This festival is going on for about 2½ days. During the time, you will be able to buy a whole
lot of beer
-snip-

Peter

Fra : Peter

Dato : 18-04-01 22:29

> -snip-
> This festival is going on for about 2½ days. During the time, you will be able to buy a whole
> [...]

Nedenstående reglement fra Aabycore, understreger tydeligvis at druk & vold er et problem. Hvad
får folk til at deltage?? Noget tyder på at musikken er så elendig at folk "slår sig løs"
bogstaveligvis. Jeg ved ikke hvormange eller hvor få der deltager på Aabycore, siden sådanne
problemer opstår.
Jeg kan de ikke igen undlade at nævne at på LoveParade, der sikkert er både 100 eller 200 gange
større, eksistere disse problemer mildest talt ikke. Jeg mindes ikke en eneste gang at have set
nogen personer der blot så sure ud. Alle var i godt humør og nød stemningen/ musikken og
samværet med andre.

ps: jeg fjernede "vs Aabycore" for det er da kun hvis man har konsumeret nogle kasser øl, det
kan være relevant.
Er der nogen der vil forklare mig det "fede" ved en festival med negativ ond stemning og
ensformig musik, min mening igen, undskyld, men en guitar har jo ikke ændret lyd i de 50 år.

mvh Peter

-snip-
1. You are not allowed to bring your own beer, whiskey or whatever.
You must buy your beer at the festival. Actually this is for the sake of all of you.

2. You will have to take care, and respect everybody on the festival.
We won't tolerate any troubles, and if we observe more than 4 fights during the days, the
festival will be instantly canceled! All fighting people will be expelled from the festival
immediately!
-snip-

Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 19-04-01 12:25

"Nu har en guitar jo ikke ændret lyd i de 50år"
Har du aldrig hørt om MIDI interface, Mr
Jeg-er-pacificeret-af-al-den-E-Total-Techno-Freak?

At man ekspliciterer sanktionerne, der vil indtræffe, hvis folk opfører sig
uheldigt på en festival er vel ikke nødvendigvis det samme som at
konstatere, at der vil blive ballade?

Fra : Peter

Dato : 22-04-01 18:41

> "Nu har en guitar jo ikke ændret lyd i de 50år"
> Har du aldrig hørt om MIDI interface, Mr
> Jeg-er-pacificeret-af-al-den-E-Total-Techno-Freak?

Jeg har hørt lidt til heavy/ death-metal igennem årene. For at sige det ligeud så syntes jeg at
denne genre har været uden fornyelse igennem mange år. Dette er i modsætning til Techno, hvor
der idag er oceaner af underarter såsom: Ambient, Trance, Hardtrance, Hardhouse, Jungle, Goa,
Gabber, Tribal, Breakbeat og utroligt mange flere stilarter, der hovedsagligt er ukendt for den
almindelige danske grundet tidligere nævnte årsager. Alle disse stilarter er under en ret
hurtig udvikling, hvor man inden for blot eet år kan iagttage fornyelser i stilarten.

Jeg kender nogle eks. death-metal freaks, der er konverteret til Gabber genren inden for Techno
grundet variation samt det at death-metal ganske enkelt ikke var hårdt nok for dem, og der må
man jo også sige at der er langt mere knald på samt hurtige BPM end death-metal.

Hvad fanden er Gayparade egentlig?? Er det en eller anden form for Rock festival, for diverse
sexuelle afarter?? Nuvel jeg fandt følgende link som du sikkert allerede kender:
www.gayparade.com

> At man ekspliciterer sanktionerne, der vil indtræffe, hvis folk opfører sig
> uheldigt på en festival er vel ikke nødvendigvis det samme som at
> konstatere, at der vil blive ballade?

Nej, deri kunne du have ret. Men siden Aabycore arrangørene skriver dette i Deres korte
reglement er det sikkert nok fordi at vold & druk er et seriøst problem, mon ikke?
Jeg har da ikke set sådanne punkter i reglementet til nogen anden festival, ihvertifald ikke
LoveParade.

Fra : Peter

Dato : 22-04-01 18:54

Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 23-04-01 10:35

Ha-Ha!

Jeg vidste sgu ikke der virkelig var en GayParade!
Prøvede bare at musere lidt over LoveParade!

Jeg må nu nok desværre erklære mig en kende uenig i at Death metal scenen
ikke har udviklet sig. (Selvom jeg udmærket er klar over at det er en
almindelig fordom.)
For det første har den delvist fusioneret med Black metal scenen hvilket
har givet temmeligt anderledes udtryk!

Et par eksempler på at man nok desværre ikke kan skære alt over en kam. (Så
!, nu blev verden lidt mere kompleks!)

Hvis man nu for eksempel tager:

Norske Arcturus: "La Masquerade Infernale", så må dette da siges at være
endog særdeles nyskabende. Og remix- cd'en "Disguised Masters" fra samme
band er endda en fusion mellem trip-hop etc. og Black.

Svenske Otyg:
Kompetent folkemusik udsprunget af black metal scenen.

Ved Buens Ende, Storm, Opeth...

Kender I dem? Nej? Det syntes jeg nok jeg kunne fornemme!
Jeg kunne da også -som dig- sagtens sidde og 'Name-droppe' genrer indenfor
metallen, men namedropping er der forhåbentlig ikke ret mange der bliver
imponeret over i 2001!

TF Bertel