Brugerbetaling og gejlstlig service, incl ~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-03 06:10

En præst som jeg tidligere havde snakket godt med, pga ens liberale
grundholdninger, gav mig ret i at en præst bør ikke kunne sige nej til
sognebåndsløsning, hvis ikke menighedsråds-valgproblemer eller massiv
arbejdspres-øgning(fx nabokirkens menighed skifter konfirmationskirke pga
kirkeartitekturen.

Så bad jeg om at blive sognebåndsløser hos ham, og fik at vide at jeg
kræveder ret uden at yde pligt.

Han havde ret og løsningen er vel brugerbetaling. Skifter man, kræver det
admiinistration. Som man selv må betale.

Der ønskes nu brugerbetaling vedr særlige navneskift, som numorologi jo har
gjort mode.

Hvorfor ikke brugerbetaling ved bryllup , konfirmation og dåb o lign?

Omsider fik jeg mig en sognebåndsløsning ordnet, men til en præst, der snart
går på pension - hvad sker så?

Kirken bør aldrig smide ud. Og vil det ikke også være et godt signal altid
at lade folk vælge sognebåndsløsning frit - uden at hyrder skal være
smagsdommere mht får?

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N