DDV og opskrifter?
Fra : Helle

Dato : 18-10-03 22:49

Hejsa.

Jer som går hos DDV kunne måske svare mig på, hvordan jeg laver nogle gode
fiskefrikadeller (som smager mindst mulig af fisk!!) og så en persille sovs
til? det skal kæresten og jeg have på tirsdag men det skal kunne overholdes
på DDV.
Har ikke rigtig kunne finde nogen opskrift på persillesovsen.

En anden ting er, jeg har VIRKELIG svært ved at få fisk ned. Vi har prøvet
med issenger og Victoria filet og jeg må indrømme at ingen af dem smager
faktisk af fisk. Alligevel snørrer min hals sig totalt sammen, det kører
rundt i maven på mig og jeg kan mærke hvordan hele min krop stritter imod
(det må være noget psykisk!) Tænker på at få en sovs til når vi får fisk så
det glider nemmere ned. Hvilken sovs kan vi få til disse fisk med dampede
grønsager? den må gerne smage af en del men stadig overholde grænserne for
DDV.

Mvh Helle

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : EnjoyNews

Dato : 18-10-03 23:15

Hej Helle

Det problem kender jeg kun alt for godt.
Jeg er startet på DDV igen efter længere tids pause og i første omgang
døjede jeg også med at få det fisk jeg skulle.. jeg kan godt lide makrel i
tomat, tun, torskerogn, røget laks i små mængder, ål i meget små mængder så
jeg prøvede med disse.
Ind imellem lavede jeg torsk som jeg lagde i et fad også hældte jeg hk
tomater ud over samt løg.. jeg kunne bare ikke få det ned.

Anyway.. lad være med at tvinge dig til at spise fisk som jeg gjorde... jeg
opgav og kørte lidt surt i det tilsidst. Spis de fisk du kan lide og kan du
ikke lide fisk.. ja så lad vær at spis det

Persillesauce:
2 dl skummetmælk
10 g maizena
masser af finthakket persille og evt. dild
salt og peber
citron

Mælken varmes op og jævnes med maizena. Der tilsættes de hakkede
krydderurter og smages til med salt og peber.

Og ellers kan du finde et hav af opskrifter samt inspiration her som alle
går under DDV's præmisser http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/

Venligst Heidi

Fra : Helle

Dato : 18-10-03 23:18

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message
> [...]

> krydderurter og smages til med salt og peber.
>
> Og ellers kan du finde et hav af opskrifter samt inspiration her som alle

Hejsa

Ja det er virkelig svært med det fisk - aner ikke hvorfor for det smager jo
ikke af fisk!! Men har du kunne tabe dig selvom du ikke har fået fisk 3
gange om ugen? hvad har du så spist istedet for fisken?
Kæresten vil gerne have fisk men mig....nyyyj det er svært. Har prøvet 3
gange nu - de to af gangene kastede jeg op... ikke fordi jeg ikke kunne
tåle det men simpelthen tanken om at det er fisk.

Mvh Helle
Ps. Tusind tak for opskriften på sovsen.

Fra : mus

Dato : 19-10-03 00:26

http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/

> Hejsa

Her kan du finde opskrift på det hele også remoulade. og der bliver en stor
portion. så hvis man kan lide det kan man drukne meget af smagen i remoulade
*GG*

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-10-03 10:43

Helle wrote:

> [...]
> gange nu - de to af gangene kastede jeg op... ikke fordi jeg ikke kunne
> tåle det men simpelthen tanken om at det er fisk.

Hva med

- Rejer,
- Marinerede sild (sukkerfri lage)
og
- Makrel i tomat (ta' tomatsovsen fra, da det er makrellen der er
interessant på DDV).

Eller torskerogn. Det er også tilladt.

Og når du laver dem som frokostretter, så kan du nøjes med 80 gram.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Helle

Dato : 19-10-03 14:09

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> [...]
> Med venlig hilsen Carsten Riis
> Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået
> så vidt i sin udvikling, at det må have undervisning

Ingen slags fisk kan jeg lide - heller ikke dem du nævner her

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-10-03 15:07

Helle wrote:

> Ingen slags fisk kan jeg lide - heller ikke dem du nævner her

Hvad er det ved fisken du ikke kan li'?
Konsistensen?
Smagen?

Smagen kan man klare vha krydderier
Konsistensen hmmmm skjule den i fx grønsagsfiskefrikadeller?

Fra : Helle

Dato : 19-10-03 15:34

> Hvad er det ved fisken du ikke kan li'?
> Konsistensen?
> Smagen?
>

> Smagen kan man klare vha krydderier
> Konsistensen hmmmm skjule den i fx grønsagsfiskefrikadeller?

Hmm jeg ved det faktisk ikke...jeg tror det er konsistensen for fiskene vi
har prøvet har slet ikke smagt af noget.

Mvh Helle

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-10-03 08:46

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En anden ting er, jeg har VIRKELIG svært ved at få fisk ned.

Når DDV (hvis metode jeg INTET kender til) anbefaler fisk, er det vel på
grund af de sunde ting fisk indeholder. Det kan vist kun være fedtsyrerne,
det handler om.

Og dem - omega3 og omega6 fedtsyrer - kan man altså få ved at spise kapsler
med fiskeolie.

Så hvorfor ikke droppe fisken og erstatte den med kød du kan lide samt
tilskud af fiskeolie.

http://www.taenk.dk/tt/2002/tt26/fiskeolie/artikel/

Personligt spiser jeg masser af fisk. Og jeg har det endda sådan, at jeg
vrænger på næsen af fisk, der ikke smager af fisk. Eneste fisk jeg ikke
bryder mig om er torsk - og det er ikke smagen, men konsistensen, jeg ikke
kan lide. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 19-10-03 09:38

> [...]
> grønsager? den må gerne smage af en del men stadig overholde grænserne for

Hej Helle

Jeg kender desværre ikke dit problem, da jeg elsker fisk , men jeg vil da
gerne forsøge at hjælpe alligevel. Først vil jeg sige, at fisk er mange
ting. Skaldyr er også "fisk", måske du kunne prøve lidt med det. Du kunne
lave en lækker rejesalat af græsk yoghurt blandet med ylette og evt. lidt
mayonaise, der i putter du salt, peber og et lille nip sennep. Derefter kan
du putter lidt grønsager i evt. løg, champignon, peberfrugt eller hvad du
ellers bedst kan lide. Byt dit brød til frokost med pasta, og put små
makeroni (suppepasta) i salaten - og vupti så har du en lækker rejesalat -
og en kammufleret fisk .

Hvis du gerne vi forsøge at lave fisken med en anden sovs kan du prøve at
lave citronsauce, det smager fremragende. Der findes flere varianter, på
heede.dk findes en variant med mælk. Jeg laver en på boullion og citronsaft,
den krydres med salt og peber og jævnes med maizena. Alt er selvfølgelig på
slump.

Hvis du kunne tænke dig det, kan jeg mail dig et par opskrifter på salat til
frokost (kan laves om til aften), hvor fisken er lidt skjult.

Håber du får løst dit problem, men som Lisbeth vil jeg sige, at man skal
altså ikke spise noget, man bliver syg af .

Mvh
Mette