Skrotpræmie for delvis skraldet bil?
Fra : Niels Skaaning

Dato : 18-10-03 22:43

Kan man egentlig stadig få udbetalt skrotningspræmien, hvis man har pillet
alle de gode dele af sin bil?

NS

Fra : JBH

Dato : 18-10-03 22:48

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man egentlig stadig få udbetalt skrotningspræmien, hvis man har pillet
> alle de gode dele af sin bil?

Ja, så længe bilen ikke er afmeldt og pladerne pillet af.

(Det var derfor staten havde så satens travlt med at få kaldt en masse biler
til syn i god tid inden de begyndte at udbetale skrotpræmie.Derved sparede
de jo en del penge da mange af bilerne pga. syn blev afmeldt inden ordningen
trådte i kraft.)

mvh
JBH

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-10-03 23:42

JBH wrote:

> Ja, så længe bilen ikke er afmeldt og pladerne pillet af.

Det er ligegyldigt, man kan få skrotpræmie blot bilen har været
indregistreret efter 1. juli 2000.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-10-03 23:25

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev

> Kan man egentlig stadig få udbetalt skrotningspræmien, hvis man har
pillet
> alle de gode dele af sin bil?

Hvis du er enig med din skrotmand, så ja!.
Han slipper for at miljøbehandle den, og giver dig måske lidt ekstre
pengé retur.

Mvh.

Uffe

(som har afleveret en enkelt karosse, uden andet påmonteret end en
speeder og 2 nummerplader)
((Biler vejer faktisk ikke så meget når det er strippet totalt ned))

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-10-03 23:45

Uffe Ravn wrote:

> pillet
>
> Hvis du er enig med din skrotmand, så ja!.

Det hedder "hvis du er den sidst registrerede ejer, så ja".
Jernværket er hamrende ligeglade med hvor meget der er på bilen,
de napper den med den store klo alligevel..

> Han slipper for at miljøbehandle den, og giver dig måske lidt ekstre
> pengé retur.

Det er vist ret forskelligt hvad man kan snakke sig til. Jeg
afleverede en bil der var strippet for motor, gearkasse,
bremsekalibre, køler og tank - alligevel kom jeg til at betale for
"miljøbehandling". Næste gang tapper jeg sprinklervædsken af så
den er helt tør.. :-/

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-10-03 23:50

Niels Skaaning wrote:

> Kan man egentlig stadig få udbetalt skrotningspræmien, hvis man har pillet
> alle de gode dele af sin bil?

Ja, hvis du selv er sidst registrerede ejer af bilen. Hvis du ikke
er det, skal du overlade opgaven med at pille af til en
miljøgodkendt ophugger.

Check <http://www.bilordning.dk> - spørgsmål og svar.

--
Hygge..
Thomas

Fra : alexbo

Dato : 19-10-03 09:15

"Niels Skaaning" skrev

> Kan man egentlig stadig få udbetalt skrotningspræmien, hvis man har pillet
> alle de gode dele af sin bil?

Ja.
Du skal have resterne af bilen, reg.attest, nr.plader eller
afleveringskvittering.
Og bilen skal have været reg. efter skrotningspræmien trådte i kraft, jeg
husker ikke lige datoen, men jeg kan se at Thomas har skrevet 1/7 2000, det
lyder rigtigt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-10-03 09:33

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og bilen skal have været reg. efter skrotningspræmien trådte i kraft, jeg
> husker ikke lige datoen, men jeg kan se at Thomas har skrevet 1/7 2000,

Og man får stadig f.eks. 800-1000 kr i hånden efter skrotningen minus evt.
afhentning?

NS

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-10-03 09:51

Niels Skaaning wrote:

> Og man får stadig f.eks. 800-1000 kr i hånden efter skrotningen minus evt.
> afhentning?

Noget i den stil ja..

"Hvor stor er godtgørelsen?
For biler afmeldt i perioden d. 1. juli. 2000 - 30 juni 2002 udgør
godtgørelsen kr. 1.500,-
For biler afmeldt efter d. 30. juni 2002 udgør godtgørelsen kr.
1.750,-"

Fra de takster kan du trække en 8-900 kroner for
miljøbehandlingen, så alt efter hvornår din bil er afmeldt får du
250,- mere eller mindre ud af det.

--
Hygge..
Thomas