Flytning af hæk
Fra : Preben

Dato : 18-10-03 15:34

Hej i gruppen

Vores hæk er 7 år gammel og ca. 165 høj.
Det er en liguster hæk.
Den ville vi gerne have flyttet ca. 50 cm. længere ud mod fortovet.
Kan det lade sig gøre ??
Eller vil gå ud og visne.

Med venlig hilsen
preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-10-03 15:52

On Sat, 18 Oct 2003 16:34:24 +0200, "Preben" <prebenvf(fuck
spam)@tdcadsl.dk> wrote:

>Vores hæk er 7 år gammel og ca. 165 høj.
>Det er en liguster hæk.
>Den ville vi gerne have flyttet ca. 50 cm. længere ud mod fortovet.
>Kan det lade sig gøre ??

Det kan godt lade sig gøre.

>Eller vil gå ud og visne.

Der er selvfølgelig en lille risiko, men hvis du holder godt øje med om
den mangler vand det første års tid, så er risikoen meget lille.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 18-10-03 18:17

:

Ja det kan. Jeg har en bekendt der flyttede en meget ældre hæk på en meget
sjov måde , han grave det en grøft på begge sider, hvor den skulle flyttes
hen gravede han alt det jord op der var i vejen, og på den ander side en
smal grøft, der lagde han planker ned og brugte derefter donkrafte, og
skubbede den ud hvor han ville have den. Han sagde ikke det var let men
virkede, du kan vel få en gravemaskine til at gøre det grove. Planternes
rødder bliver jo ikke fri af jorden på noget tidspunkt.
Gunnar

Fra : Kispus

Dato : 19-10-03 09:17

Hej!
Det kan saktens lade sig gøre, Jeg ville lave en P,plads til bilen,
så jeg gravede en "Grøft" der hvor hækken skulle være, så gravede jeg
hækken fri og fik nogle naboer til at hjælpe med at løfte den op og flytte
den
hen i "grøften".
Så dækkede jeg den til med jord, men ikke helt op.
Så lagde jeg vandslangen i "grøften" og lod vanden sive så hækken på
den nye plasering simpelthen stod i vand.
Det fik den så lov til i nogle timer, derefter kom det sidste jord på
og hækken trives i bedste velgående.
Den skal simpelhen há alt det vand den kan suge til sig ved
sådan en flytning.
Held og lykke !
Mvh. John