JDBC og MySQl - kan ikke connecte
Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 18-10-03 14:07

Jeg har et problem med at connecte til min MySQL database via interfacet i
JAVA.

Af en eller anden årsag kan java ikke loade min JDBC driver. Hvorfor ikke?
Jeg har vedhæftet min kode.

/Henrik

---------- dbms.java ----------

import java.sql.*;
import java.util.*;

public class dbms
{
private static final String DB = "mimerdesk";
private static final String URL =
"jdbc:mysql://www.studenterradio.au.dk:3306/";
private static final String ACCOUNT = "xxxxx";
private static final String PASS = "xxx";
private static final String DRIVER = "org.gjt.mm.mysql.Driver";
private String TestStatement = "SELECT * FORM profileparts";

public dbms()
{
if( dbAccess() )
System.out.print("HURRA - DER ER FORBINDELSE!!!");
}

public boolean dbAccess()
{
try
{
Properties props = new Properties();
props.setProperty("user", ACCOUNT);
props.setProperty("password", PASS);

Class.forName(DRIVER).newInstance();
Connection con = DriverManager.getConnection(URL+DB,props);
return true;
}
catch(Exception E)
{
System.err.println("Unable to load driver");
E.printStackTrace();
return false;
}
}

}

Fra : Frank Nielsen

Dato : 18-10-03 14:21

Hmm jeg bruger lignende metode hvor det virker fint. Ligger driveren i
din classpath?

Hvad siger din stack trace?

--
Regards, Frank
(remove nospam. from domain for mailing)