Råd i garage
Fra : Exit

Dato : 18-10-03 13:56

Jeg har til min store fortvivelse konstateret råd i min garage's syd væg
Min garage er bygget af 20 cm lega der på er monteret en lægte (57x38)
derpå er der sat en forskallings brædt (100x20) der efter er der alukraft
(blank side ind af) og der på en 13 mm vådrumsgipsplade.
Alt hvad der var af træ er totalt sort af råd.
Garagen er 6 år.Fugten kommer ikke ude fra eller fra gulv
der er murepap mellem sokkel og mur
(min teori er at det er vores bil når den om vinteren kommer ind
så står den og driver med vand fra sne)

Mit spørgsmål er så hvad er der gået galt skulle jeg have ladet være med at
sætte alukraft op (garagen er ikke op varmet isoleringen er kun lavet for at
holde den frostfri)

Fra : THS NIEL

Dato : 18-10-03 22:07

> [...]
at
> sætte alukraft op (garagen er ikke op varmet isoleringen er kun lavet for

Hvis garagen ikke er opvarmet, må man _ikke_ opsætte dampspærre. Det gælder
f.eks. for sommerhuse. Dampspærren hindrer fugt i at forsvinde (ved konstant
opvarmning af garage eksisterer problemet ikke).
Derfor har du ret! Dampspærren er skurken. Du er desværre nødt til at fjerne
denne (+ råddent træ) og så skulle du have en god garage igen.

/Thomas

Fra : Exit

Dato : 19-10-03 11:29

Mange tak
Jeg overvejer at lime vådrumsplader op på den rå lega så er der da ikke
noget der kan rådne( et ny prudukt fra Danogips limen bliver hår som glas.)