Seat.
Fra : Harry

Dato : 18-10-03 13:52

HJÆÆÆLP.
Jeg skal skifte bremseklodser på en Seat Toledo 2, men er løbet ind i et
problem, som jeg håber at få løst her.
Jeg kan ikke presse stemplet i kaliberen tilbage.
Er det p.g.a. håndbremsen og/eller hvad er løsningen ?

Hilsen Harry

Fra : Torben E

Dato : 18-10-03 14:06

"Harry" <harrylarsen@@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem, som jeg håber at få løst her.
> Jeg kan ikke presse stemplet i kaliberen tilbage.
> Er det p.g.a. håndbremsen og/eller hvad er løsningen ?

Prøv at dreje stemplerne tilbage.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : SNiP

Dato : 18-10-03 15:04

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message

> "Harry" <harrylarsen@@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at dreje stemplerne tilbage.

Ja, hvis der er to 'hakker' ned i toppen at stemplet, er det garanteret
sådan et plagsomt et der skal drejes tilbage, man kan snildt komme afsted
med at putte en dorn, eller en skruetrækker eller noget andet festligt ind i
de 'hakker' og så kan man dreje rundt på stemplet.

/J

Fra : Aadam Heelm

Dato : 18-10-03 21:20

> [...]
> med at putte en dorn, eller en skruetrækker eller noget andet festligt ind i
> de 'hakker' og så kan man dreje rundt på stemplet.

Na, det er et dårligt stykke værktøj til det. Risikere at slå hullerne
i stykker og man risikere også at ramme gummipakningen. Det er desuden
nogen gange temmeligt langt tilbage de skal.

Ofte kan værktøjet fra vinkelsliberen til at skifte skive med bruges,
alternativet koster værktøjet små 100 kr i biltema.

Mvh

Aadam
Saab 900i Turbo 16v Intercooler
Saab 900i
Gs 450

Fra : SNiP

Dato : 18-10-03 23:48

"Aadam Heelm" <adamFJERN@FJERNpost4.tele.dk> wrote in message

> Na, det er et dårligt stykke værktøj til det. Risikere at slå hullerne
> i stykker og man risikere også at ramme gummipakningen. Det er desuden
> nogen gange temmeligt langt tilbage de skal.

Jaeh hvis man er tilstrækkelig fumlefingret kan man ødelægge alting :)

> Ofte kan værktøjet fra vinkelsliberen til at skifte skive med bruges,
> alternativet koster værktøjet små 100 kr i biltema.

Ja, men har man ikke lige disse effekter ved hånden, kan især dorne være
ganske praktiske.
En anden god dims at gøre det med, er en lille ring/gaffel nøgle, fx en 6
eller 8 mm, de kan nogengange lige komme til at ligge inde i stemplet og
have fat i 'hakkerne'

/J