Itunes til dansk os 9.1
Fra : *nico*

Dato : 11-04-01 16:07

Hey folks..

Jeg har for nyligt fpet tibook g4/500 med os 9.1 på Dansk
Den har Imovie og alt det andet sjove installeret men jeg mangler iTunes,
hvergang jeg downloader fra apples hp og installerer siger den er versionen
ikke
understøttes i dansk os 9.1 og at jeg skal hente en dansk itunes. Men hvor
er den !?

Er der nogen der har en Itunes der funker på os 9.1 DK

Mvh

nicolai pedersen !

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-04-01 16:16

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> [...]
> er den !?
>
> Er der nogen der har en Itunes der funker på os 9.1 DK

Ja, det er et irriterende problem. Heldigvis har jeg iTunes 1.0, og den
kører fint på 9.1DK. Installer-diskimaget fylder 2.8MB. Jeg kan sende
det hvis ikke du finder en nemmere løsning.
Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-04-01 16:43

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jeg kan sende
> det hvis ikke du finder en nemmere løsning.

Faktisk ligger den på min iDisk. Brugernavn:
martinpetersen2

martin

Fra : *nico*

Dato : 11-04-01 18:04

"Martin Petersen" <martinmarius@petersen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Faktisk ligger den på min iDisk. Brugernavn:
> martinpetersen2
>
> martin

Tak martin jeg kigger forbi *S*

nicolai !

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 11-04-01 18:07

Dette har tidligere været omtalt og da kom dette svar: (ikke fra mig)

her følger opskriften (sakset fra et MacAddict forum)
på at installere iTunes 1.1 på et ikke-US System:

1. Installer MacsBug (kan hentes fra Apple). Du skal kun putte arkivet
"MacsBug" i sin Systemmappe.
2. Genstart.
3. Start iTunes installeren. Klik _ikke_ på "Install" endnu.
4. Start MacsBug (cmd-tænd-/sluktasten; på et Pro tastatur cmd-skub ud)
og bliv ikke skræmt af de underlige tal og gerninger der flyder skærmen,
men bemærk aller nederst den tommme hvide (indtastnings-)linie.
5. Skriv "atb disposedialog ';t #10;d3=0;atc;g'" (uden citationstegn)
_OG_ vær opmærksom på, at MacBugs forventer et US-tastaturlayout, hvor
tegnsætningskarakterer ligger andre steder end på et dansk ditto, så på
et dansk tastatur skal "'" være "ø", ";" være "æ", "=" "´" eller en tand
nemmere end denne accent, brug lighedstegnes på det numeriske tastatur,
og "#" (havelåge) ligger minsanten samme sted på et dansk
tastaturlayout, hvorfor følgende sekvens skal tastes:
"atb disposedialog øæt #10æd3=0æatcægø" (bemærk de fire mellemrum!), og
klik så på Returtasten (ikke Ententasten!).
6. skriv "g", og klik igen på Returtasten.
7. Klik herefter, når du er ude af MacBugs og tilbage i
iTunes-installeren, på "Install".
8. Du ser så (igen) advarslen om at iTunes kræver et US eller English
International System, men med den forskel, at når du klikker "OK",
starter installationen og afsluttes korrekt. Start iTunes - læn dig
tilbage og nyd.

Og har man ikke System 9.x, kan der hentes en patch (via Versiontracker)
så den også kan bruges med System 8.6 eller 8.1, og så kører dyret også,
og selvfølgelig er det noget pjat at Apple lægger sådanne blokeringer i
deres installationsprogrammer, når softwaren ikke kræver det (var der
nogen der sagde iTools?).

Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet det. Jeg har bare copy-pastet det
herind så du skal ikke spørge mig om hjælp. Du kan få macsbugs på
developer.apple.com

Mark

Fra : *nico*

Dato : 11-04-01 18:42