Udstødning på BMW 323TI
Fra : Claus Hansen

Dato : 18-10-03 09:52

Hej NG
Jeg har lige købt en BMW 323 TI fra 98.
der er jo dobbelt afgang på den, men i den ene sidder der en klap som åbner
og lukker , jeg kan høre at den lukker når jeg starter om morgenen..

Men hvad gør den godt for ??
Og hvad nu hvis jeg gerne vil have en sportsudst. på ??

Og er der nogle som ved hvor jeg kan finde nogen data om blien ??

Claus.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-03 11:31

"Claus Hansen" <cla.hansen*NO-SPAM*@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er jo dobbelt afgang på den, men i den ene sidder der en klap som åbner
> og lukker , jeg kan høre at den lukker når jeg starter om morgenen..

Hvor sidder den?

Er det mon en klap ligesom på en Ferrari 360?
Den åbner når den kommer over X omdr./min, for at give en bedre lyd...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Claus Hansen

Dato : 18-10-03 11:59

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
>

> Hvor sidder den?
>
> Er det mon en klap ligesom på en Ferrari 360?
> Den åbner når den kommer over X omdr./min, for at give en bedre

Den sidder helt bagerst.. man kan se den når man kigger ind i udstødningen..
det må jo have noget med modtryk at gøre.. derfor er jeg bange for at jeg
ødelægger noget ved at montere sportsudstødning på den ???

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-10-03 12:13

> [...]
jeg
> ødelægger noget ved at montere sportsudstødning på den ???

Det tror jeg ikke du gør, den sidder garanteret med en fjeder der holder
den lukket ved lave omdrejninger og kun åbner når trykket i udstødningen
stiger.

Den er med 99% sikkerhed monteret for at bevare topydelsen og samtidig
have et lavere støjniveau ved normal kørsel.
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : Chr. L.

Dato : 18-10-03 13:40

"Claus Hansen" <cla.hansen*NO-SPAM*@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> det må jo have noget med modtryk at gøre.. derfor er jeg bange for at jeg
> ødelægger noget ved at montere sportsudstødning på den ???

Jeg har nogle tekniske tegninger til en Lamborghini udstødning på
tysk?!?...men der sidder en 'drosselklapenventil' som bliver styret at
ECU'en...jeg smider lige dokumentet i dk.binaer.motor..

chr.

Fra : Claus Hansen

Dato : 18-10-03 23:58

*snip*

> [...]
> tysk?!?...men der sidder en 'drosselklapenventil' som bliver styret at
> ECU'en...jeg smider lige dokumentet i dk.binaer.motor..

Tak for det... jeg har kigget lidt mere på udstødningen.. der sidder en
ventil på siden af røret med en slange monteret ( måske vakum slange ) så
den bliver da styret af noget.. måske samme system som på Lamborghini... who
knows ??? ... jeg gør ikke

Hvor mon jeg kan finde nogle data om den ???

--
Claus Hansen
1998 Bmw 323ti