/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Alternativ "Nitro"(Ren O2)
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 17-10-03 19:56

Kære "Rødder" (Ja undskyld Jan for at snuppe et af dine ord )

Nu er det jo blevet så hipt at bruge Nitro i biler og det gør så at jeg
egt. har overvejet en tanke.

Hvad med at bruge rent O2 istedet for NO2?. Det ville jeg da mene
"næsten" burde give samme virkning, om ikke andet så må man da få en
bedre forbrænding og derved nok også noget mere "power" ved optræden af
ren ilt i forhold til den ilt som motoren kan trække ind udefra.

Men er det helt hen i vejret eller er der nare lidt mening idet?.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

 
 
p.jarnbak (17-10-2003)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 17-10-03 20:22


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
news:7ge0pvsia6sdvl0mvc5qepfo9ffh6g9mj5@4ax.com...
> Kære "Rødder" (Ja undskyld Jan for at snuppe et af dine ord )
>
> Nu er det jo blevet så hipt at bruge Nitro i biler og det gør så at jeg
> egt. har overvejet en tanke.
>
> Hvad med at bruge rent O2 istedet for NO2?. Det ville jeg da mene
> "næsten" burde give samme virkning, om ikke andet så må man da få en
> bedre forbrænding og derved nok også noget mere "power" ved optræden af
> ren ilt i forhold til den ilt som motoren kan trække ind udefra.
>
> Men er det helt hen i vejret eller er der nare lidt mening idet?.

Næh, det er en god ide hvis du vil se hvordan metal brænder.
Hej Palle.



Thunderbird [7100] (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 17-10-03 21:08

>> Hvad med at bruge rent O2 istedet for NO2?. Det ville jeg da mene
>> "næsten" burde give samme virkning, om ikke andet så må man da få en
>> bedre forbrænding og derved nok også noget mere "power" ved optræden af
>> ren ilt i forhold til den ilt som motoren kan trække ind udefra.
>>
>> Men er det helt hen i vejret eller er der nare lidt mening idet?.
>
>Næh, det er en god ide hvis du vil se hvordan metal brænder.
>Hej Palle.

Og hvorfor vil det ikke ske når at man kører med NO2 indsprøjtning?
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Henrik Mortensen (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 17-10-03 22:18


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:u0j0pvs8b7s43psj9umske55pnbi3lc8dt@4ax.com...
> >> Hvad med at bruge rent O2 istedet for NO2?. Det ville jeg da mene
> >> "næsten" burde give samme virkning, om ikke andet så må man da få en
> >> bedre forbrænding og derved nok også noget mere "power" ved optræden
af
> >> ren ilt i forhold til den ilt som motoren kan trække ind udefra.
> >>
> >> Men er det helt hen i vejret eller er der nare lidt mening idet?.
> >
> >Næh, det er en god ide hvis du vil se hvordan metal brænder.
> >Hej Palle.
>
> Og hvorfor vil det ikke ske når at man kører med NO2 indsprøjtning?
> --

Det vil give samme effekt som ren ilt forudsat du ikke tilfører yderligere
brændstof.

Populært sagt vil ilten finde noget andet at brænde af når alt brændstoffet
er væk. Tilfører du så blot ren ilt og derved hæver iltprocenten i indsuget
slipper bensinen op inden forbrændingen er slut. For tur står feks
stempler....


Det er den ikke så videnskabelige forklaring.

Lattergas virker så godt fordi det så at sige øger motorens volumen
kunstigt. I et givent volumen har du et givent masse luft som kan brænde en
given masse bensin. Når du skyder et lattergasanlæg af tilføjer du en masse
ilt oveni den eksisterende masse. Samtidigt med gassen tilfører du også en
masse brændstof. Nu kan en given cylinder pludseligt indeholde feks 50% mere
ilt, og kan dermed brænde 50% mere bensin af. Præcist som hvis cylinderen
var 50% større.

Kørt ordentligt ind er gas ikke hårdere ved motoren end turbo er. det har
dog en uheldig on-off effekt der er skrap kost for kobling og gearkasse.
Problemet med gas er at for lidt brændstof vil smadre det hele på no time,
og det er skide svært at trimme ind så det duer OG holder, men generelt alt
for meget brændstof først, og så kan man trimme ned til man ikke tør mere.

Henrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste