Haster lidt med svar
Fra : Jens Kvartz

Dato : 17-10-03 19:09

Kan man blive syg af at spise sine hjemmelavede pølser rå, altså uden at
have varmet dem op, men hvor de bare er stuevarme? - Og hvad med frugt kan
man spise det når det slet ikke er modent endnu, f.eks en grøn banan eller
kartoffel? Det er ikke til mig selv, men til et lille barn, og så skal det
skal det vel moses og i ovenen, så bliver det vel 'modent' gør det ikke?

Mvh.

Jesper

Fra : Pia J

Dato : 17-10-03 19:19

"Jens Kvartz" <jens1971@yahoo.dk> wrote in message
> Kan man blive syg af at spise sine hjemmelavede pølser rå, altså uden at
> have varmet dem op, men hvor de bare er stuevarme?

Stuevarmt, råt kød?? Ikke forstået. Til en baby?

> [...]
> skal det vel moses og i ovenen, så bliver det vel 'modent' gør det ikke?

Nej, det tror jeg ikke. Jeg ved ikke om børn får mavepine af grønne bananer,
men grønne kartofler er altså ikke umodne, de er grønne fordi de har fået
lys og er giftige.

Normalt skal babymos af banan ikke i ovnen - det skal blot moses. Hvilket
kvaj har dog overladt sit barn til dig?

:Pia

Fra : Jens Kvartz

Dato : 17-10-03 19:29

> [...]
> lys og er giftige.
>
> Normalt skal babymos af banan ikke i ovnen - det skal blot moses. Hvilket

Jeg havde nu altså hellere ikke tænkt mig at give den råt kød og så hellere
altså ingen kartofler, dem smider jeg ud så.

Bananen moses jeg så. Hov jeg må løb

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-10-03 21:13

"Jens Kvartz" <jens1971@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde nu altså hellere ikke tænkt mig at give den råt kød og så
hellere
> altså ingen kartofler, dem smider jeg ud så.

DEN?

Hallo! Det er et barn, du passer. Ikke en genstand.

En banan kan man iøvrigt "mose" on the spot og uden brug af andre redskaber
end en ske.

Man lægger bananen i hånden.
Piller en-to striber skræl af.
Tager en ske og skraber bananen. Så får man en fin mundret portion mos, der
er lige til at putte i hovedet af den bette.

Ret smart madpakke at have med sig, når men er på udflugt eller bytur med et
barn i mos-alder. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Jens Kvartz

Dato : 17-10-03 21:58

"Lisbeth Jacobsen" <lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f904dfe$1$13172$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> er lige til at putte i hovedet af den bette.
>
> Ret smart madpakke at have med sig, når men er på udflugt eller bytur med

Tak for alle de gode råd allesammen nu er hun heldigvis kommet hjem. Det var
ikke for at være upersonlig at jeg kaldte babyen for 'den' vi har bare ikke
fundet på et navn til ham endnu, så han bliver kaldt alt muligt (min kæreste
kalder ham Tobias for tiden, men jeg har altid kaldt ham Jens, fordi det er
sådan et smukt navn ; Nå men respekt for alle i børnepassere damer og
mænd derude, jeg har sgu fået respekt for det lort og er blevet ret god tild
det hvis jeg selv skal sige det. Jeg passer da gerne babyen igen når man
bare kan spørge om alt på nettet og det siger minkæreste også at det gik
godt fordi.

Jens

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 17-10-03 22:42

Jens Kvartz <jens1971@yahoo.dk> skrev:

> [...]

-- Du er da langt ude !? Hvad er det som du betegner "det lort" ??
Er det dig der er far til det stakkels barn ? Har du i så fald
ikke et lidt underligt forhold til det at være far? Nettet er godt
til mange ting, men emnet BØRN kan der faktisk lånes/købes gode
bøger om. Læs nogle af dem, da det er et mangeårigt ansvar du har
og du er da vist ikke særligt godt rustet til opgaven.
Med venlig hilsen til barnet
Lisbeth

Fra : Nette

Dato : 18-10-03 00:29

"Jens Kvartz" skrev i en meddelelse
> [...]
> det hvis jeg selv skal sige det. Jeg passer da gerne babyen igen når man
> bare kan spørge om alt på nettet og det siger minkæreste også at det gik

Man "passer" ikke sit eget barn, det er en babysitters job. Man "passer"
andres børn, når man er babysitter for dem.

Må jeg foreslå din kæreste en anden gang at fortælle dig lidt om HVAD der
skal ske, imens hun er ude, i stedet for bare at tage afsted? Evt. lade et
glas babymos stå?

Man siger, man vosker med opgaven. Håber også det lykkes for dig.

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 19:09

> Stuevarmt, råt kød?? Ikke forstået. Til en baby?

Tja, vi er vel alle forskellige.

Jeg fik ofte blended, rå lever med pærer, æbler eller nektariner da jeg var
i den alder.

I dag er jeg 194 cm høj, vejer 132 kg og er amatørbryder.

Om det har haft indflydelse på min højde/vægt ved jeg ikke, men min mor er
162 cm høj, min far er 186 cm. Ingen af dem vejer over 85 kg.

Iøvrigt blev jeg for 3 uger siden passivt medlem af mensa.

Så jeg klager ikke.

McBeth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-10-03 23:43

McBeth skrev:

> Jeg fik ofte blended, rå lever med pærer, æbler eller nektariner
> da jeg var i den alder.

Det samme gjorde jeg.

> I dag er jeg 194 cm høj, vejer 132 kg og er amatørbryder.
>
> Om det har haft indflydelse på min højde/vægt ved jeg ikke, [...]

Korrelationen er i hvert fald ikke éntydig. Jeg fik som sagt samme
kost, men måler 173 cm og vejer 69 kg.

// Klaus

Fra : -V-

Dato : 19-10-03 03:43

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Korrelationen er i hvert fald ikke éntydig. Jeg fik som sagt samme
> kost, men måler 173 cm og vejer 69 kg.

For n=2 er mean altså 184 cm og 101 kg, med en ganske høj tilhørende
variation.

Er der andre læsere, som falder indenfor de udstykne parametre og kan udvide
forsøgsgruppen lidt?

-V-

Fra : Kai Andersen

Dato : 19-10-03 08:36

Jeg aner ikke hvad jeg spiste, men jeg fik klø bare jeg kiggede den forkerte
vej.
Jeg er nu 180cm og vejer 92kg.
Er der nogen forbindelse der ?

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 20-10-03 00:06

"Kai Andersen" <Hvisjegvarenrigmand@penge.dk> wrote

> Jeg aner ikke hvad jeg spiste, men jeg fik klø bare jeg kiggede den
forkerte
> vej.
> Jeg er nu 180cm og vejer 92kg.
> Er der nogen forbindelse der ?

Jeg har altid drukket voldsomme mængder cola.
Jeg er 200 cm og vejer 103 kg.

/Anders

Fra : Nette

Dato : 20-10-03 00:25

"Anders Hagstrøm" skrev i en meddelelse news:bmv5ck$h6s$1@sunsite.dk...
> Jeg har altid drukket voldsomme mængder cola.
> Jeg er 200 cm og vejer 103 kg.

Det har min søster også. Hun er 157 og vejer 51 kg.

Nette

Fra : -V-

Dato : 20-10-03 01:15

Nette wrote:
> "Anders Hagstrøm" skrev i en meddelelse
>
> Det har min søster også. Hun er 157 og vejer 51 kg.

Sjovt. Jeg er det præcise gennemsnit, og jeg drikker en del cola.
Ikke nok, men meget.

-V-

Fra : Peter Weis

Dato : 20-10-03 11:31

> Det har min søster også. Hun er 157 og vejer 51 kg.

Så ikke alle blive høje på Cola

mvh
Peter

Fra : Jokum

Dato : 17-10-03 22:41

Uha hvor er det spændende at åbne en post med "haster lidt med svar" som
topic... Man kan næsten ikke lade være, det KU jo være noget der
interesserede én, og man ku lære lidt af..

Fra : Lars

Dato : 18-10-03 11:01

Her er der med sikkerhed tale om en troll.
Ingen kan fremstå så afstumpet ubevidst.

Lars

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 18-10-03 14:04

Lars wrote:
> Her er der med sikkerhed tale om en troll.
> Ingen kan fremstå så afstumpet ubevidst.
>
> Lars

JA. Det er næsten for ondt at skræmme livet af velmenende forældre på
den måde. Underlig form for humor.

mødes med en gunstig lejlighed....