readUnsignedByte hjælp
Fra : Kasper Hauge

Dato : 17-10-03 18:56

Hej

Jeg er ret ny i Java programmering, og jeg har brug for lidt hjælp
Jeg modtager fra classe, hvor dataene er formateret som et array af
bytes. Jeg vil efterfølgende gerne bruge disse værdier, som er
Unsigned fra afsenderens side. Derfor vil jeg gerne ligge værdierne
over i en int, for at de forbliver unsigned. Men jeg kan ikke typecast
dem uden det negativ kommer med. Efter søgning efter nogle hjælpe
værktøjer faldt jeg over metoden readUnsignedByte() i classen
java.io.DataInputStream.

Men jeg er som sagt ret ny til java og objecter, så jeg vil gerne om
nogen kunne vise mig et eksempel på bruger heraf. se herunder.

byte data[]

Fra : Lars M

Dato : 17-10-03 23:20

"Kasper Hauge (slet HH6JG)" <hauge@HH6JGtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Unsigned fra afsenderens side. Derfor vil jeg gerne ligge værdierne
> over i en int, for at de forbliver unsigned.

Prøv noget i stil med:

public static int byteToInt(byte b) {
return b & 0xff;
}
// test
byte b = -100; // -100 signed byte == bit pattern 10011100 == 156 unsigned
System.out.println(b + "/" + byteToInt(b));

Mvh
Lars

Fra : Kasper Hauge

Dato : 20-10-03 09:49

Lars M <lamosfjern@dettepost8.tele.dk> skrev:

>Prøv noget i stil med:
>
>public static int byteToInt(byte b) {
> return b & 0xff;
>}

Tak lars, det var en nem måde at gøre det på

mvh
Kasper