printui.dll fra VBA?
Fra : Jesper Tønnes

Dato : 17-10-03 16:37

Hej Gruppe

Jeg har brug for at tilføje en netværkprinter og fjerne den igen i en
vba-kode, jeg bruger sammen med nogle Word-skabeloner.

Jeg kører i øjeblikket en Rundll32 Printui.dll,PrintUIEntry..... i en
bat-fil, jeg kalder i min vba kode. Selv om det virker, så er det altså ikke
særlig pænt - det må da kunne gøres mere elegant.

Men jeg kan ikke finde ud af at skrive det i VBA, så det virker. Er der
nogen, der kan hjælpe?

I min batfil kører jeg fx følgende (fjerner netværksprinter):

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /dn /n"\\printserver\MappelabelPrinter" /q

Hvad skal man skrive i VBA, for at der sker det samme? Skal man huske at
tænde en eller anden reference?

mvh
Jesper

Fra : Jesper Tønnes

Dato : 22-10-03 16:43

Jeg har brugt "Shell" og det virker egentlig helt fint.