Loade eksterne billedfiler ind i en Flash ~
Fra : Steffen

Dato : 17-10-03 16:07

Newbie-Q:

Jeg ønsker at lave .swf film jeg kan loade eksterne billeder (gif, jpg eller
png) ind i. Der skal ikke være nogen effekter eller lign. men højde og
bredde af billederne skal følge de dimensioner der sættes på <object>, dvs.
uanset hvilket billede der loades ind i filmen (via javascript?), skal det
skalere til <object>´ets størrelse, også selvom dette fx. er %-angivelser.

Er det muligt? Hvis, hvordan gør jeg?

Kode-eksempel m.v. er naturligvis meget velkommen!

Flash skalerer dynamisk billeder bedre end det meste andet, det er blot det
skal har brug for.

Tillægsting: Er det muligt at definere klik-bare områder (imagemaps agtigt)
på en film, hvor disse arealer også loades ind vis scripting. Fx. hvis jeg
har to forskellge billeder, der loades ind i filmen, men hvert af disse
billeder har hver deres område der skal være klikbart (et link til
whatever).

Hilsen
Steffen

Fra : Bo Dudek

Dato : 20-10-03 14:39

> [...]
>skalere til <object>´ets størrelse, også selvom dette fx. er %-angivelser.

har du prøvet at søge lidt på det? efter udgivelsen af flash mx, er
det nærmest det oftest stillede spørgsmål.. jeg fandt hurtigt lidt
resultater:

http://groups.google.com/groups?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=load%2Bjpg%2Bflash%2Bmx

> [...]
>har to forskellge billeder, der loades ind i filmen, men hvert af disse
>billeder har hver deres område der skal være klikbart (et link til

du kan evt. overveje usynlige knapper.. en søgning i denne
nyhedsgruppe kan hjælpe dig på vej, og jeg kan endda se, at det er mig
selv, der har svaret på de fleste af trådene:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=usynlig+knap&meta=group%3Ddk.edb.internet.webdesign.flash

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Steffen

Dato : 20-10-03 23:13

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message

> [...]
> nyhedsgruppe kan hjælpe dig på vej, og jeg kan endda se, at det er mig
> selv, der har svaret på de fleste af trådene:

Tak - det kigger jeg nærmere på!

/Steffen

Fra : lRsN

Dato : 21-10-03 13:12

<cut>
> eller

> Tak - det kigger jeg nærmere på!
</cut>

Og på et eller andet tidspunkt når du har kigget nærmere, finder du sikkert
ud af, at flash kun kan loade non-progessive jpg's dynamisk.

Hvis du absolut SKAL kunne loade gif'er og png'er, eller progressive jpg's
skal du lave en proxy du kan loade billederne igennem eller bruge en
kommerciel som denne:

www.img2swf.com

regards

/J