Atkins bog på dansk
Fra : Helle [4550]

Dato : 17-10-03 11:06

Er der nogen her, der ved hvornår bogen kommer på dansk, og hvor man kan
bestille den?

mvh Helle

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-10-03 15:49

"Helle [4550]" <hellesSLET@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her, der ved hvornår bogen kommer på dansk, og hvor man kan
> bestille den?

Begge dele kan en boghandel klare for dig.... altså fortælle om
udgivelsesdato og tage imod bestilling.

Mener jeg har set, at det er i november, den udkommer på dansk.

Amanda Cross "Low Carb - den sikre vej til vægttab" er i øvrigt langt bedre
og langt mere delikat end Atkins ekstremt langtrukne og meget amerikanske
stil.

Den kan købes billigt (billigere end i boghandel) i Bogkubben 12 bøger
http://www.bogklubben.dk/cds/showpage.asp?nodeid=6710&genre=6728

Mvh. Lisbeth

Fra : sune vuorela

Dato : 17-10-03 16:16

En der kalder sig "Lisbeth Jacobsen" <lisbethjacobsen_news @
hotmail.com> skrev:

>Amanda Cross "Low Carb - den sikre vej til vægttab" er i øvrigt langt bedre
>og langt mere delikat end Atkins ekstremt langtrukne og meget amerikanske
>stil.

Efter at have set dig anbefale den bog flere gange, har jeg købt
bogen.

Jeg er godt nok blevet dybt skuffet. Det har farvebilleder, men det er
også det eneste brugbare ved den.

Hun har ingen dokumentation for de påstande hun fremfører, f.eks.:
"Det økologiske er det sundeste og mest næringsrige", hvilket gør at
jeg ikke finder bogen specielt troværdig.

Derudover kører hun på et eller andet 'valleproteintrip'

Jeg foretrækker helt klart Atkins - og spekulerer i at købe den på
dansk når den kommer

--
Sune

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-10-03 21:08

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> Hun har ingen dokumentation for de påstande hun fremfører, f.eks.:
> "Det økologiske er det sundeste og mest næringsrige", hvilket gør at
> jeg ikke finder bogen specielt troværdig.

Uhhh.... der er masser af udokumenterede påstande i begge bøger! *S*

Hvis udokumenterede påstande gør dig så skeptisk, undrer det mig derfor, at
du ikke har samme skepsis i forhold til Atkins.

Atkins anbefaler eksempelvis kosttilskud mod dit og dat. Og jeg kan altså
ikke i hans bog finde dokumentationen for eksempelvis påstande om, at middel
"A" hjælper på symptom "B". Har har også et helt kapitel om
Candida-svampen - men så vidt jeg kan se er der ingen dokumentation for alle
de skavanker, denne svamp beskyldes for.

MEN.... vil jeg så tilføje. Jeg køber og læser sjældent (om nogensinde) en
"kogebog" eller en slankebog med krav om, at den skal indeholde
dokumentation for alle detaljer og påstande. Jeg vil i visse tilfælde gerne
se dokumentation, men i det omfang jeg ikke stoler på forfatteren og
vedkommendes argumenter, vil jeg søge dokumentationen andre steder.

Og det gælder såmænd uanset princippet hedder det ene eller det andet.

Vil jeg bruge princippet bag en slankekur/diæt, er det opskrifter,
vejledning og tips diverse jeg går efter. Og på det punkt er Atkins altså en
kedelig kop the.

> Derudover kører hun på et eller andet 'valleproteintrip'

Man kan jo hoppe af og på de trip, man lyster på en kur *S*
Eksempelvis skal man også tage stilling til, om man vil hoppe på Atkins
kosttilskuds-trip med piller mod dit og dat.

> Jeg foretrækker helt klart Atkins - og spekulerer i at købe den på
> dansk når den kommer

Jeg synes Atkins er umanerligt uprioriteret, lang, gentagende - jammerligt
kedeligt skrevet og gammeldags præsenteret. Amerikanske forfattere, der
skriver om ernæring, går ofte i selvsving med argumenterne. Jean Carper
("Mirakelkost til din hjerne" og flere andre) er et andet eksempel.

Jeg kan bedst lide Carpenters bog fordi det er den enkleste. Fordi den har
inspirerende farvefotos og et smukt layout. Og fordi den får sagt det
væsentlige på langt mindre plads og i et langt mere tilgængeligt sprog.

Men jeg kan sagtens se, at Atkins med sin mere tørre og tunge præsentation
kan se mindre poppet ud og alene derfor nok virker mere seriøs på visse.

Mvh. Lisbeth

Fra : Helle [4550]

Dato : 19-10-03 16:33

Jeg har Amanda Cross "Low Carb - den sikre vej til vægttab" i forvejen.
Jeg har også Atkins-bogen på engelsk, men håber jeg bedre kan overskue den
på dansk.
Cross har lækre opskrifter, men jeg kunne godt efterlyse en mere udførlig
liste over hurtige, mellem og langsomme kulhydrater i bogen.

mvh Helle