Java på PDA
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 17-10-03 11:04

Kan "almidelige" Java applikationer kører på diverse PDA´er, eller sker der
programmeres i J2ME ?

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 17-10-03 12:05

Rasmus Christiansen wrote:

> Kan "almidelige" Java applikationer kører på diverse PDA´er, eller
> sker der programmeres i J2ME ?

Sidstnævnte. PDAer har selvsagt meget begrænsede ressourcer, og J2ME -
der er voldsomt reduceret i forhold til J2SE - er specielt målrettet
mod dette.

Mvh,
   /\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Brian Skaarup

Dato : 17-10-03 13:30

On Fri, 17 Oct 2003 11:05:04 GMT, "Mads Orbesen Troest"
<mads@troest.NEVERMORE.dk> wrote:

>Sidstnævnte.
helt enig.
Det er lykkedes mig at få SwingSet til at køre på min iPaQ med Jeode
Vm'en (http://www.esmertec.com/)

Fra : Lars Dam

Dato : 17-10-03 17:51

Aktuelt, på mit arbejde, bruger vi en CrEme jvm fra NSICOM (www.nsicom.com) til at udvikle en swing baseret j2se applikation til en Symbol PPT8800 PDA (PocketPC/indbygget 2D stregkode læser) - Denne jvm skulle også virke til iPaq. Dette virker udemærket. Godt nok en ældre java/swing version (1.1.8)

> Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

vh. ld

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-10-03 23:20

Rasmus Christiansen wrote:

> Kan "almidelige" Java applikationer kører på diverse PDA´er, eller sker der
> programmeres i J2ME ?

Du er nok nødt til at kigge på den enkelte PDA. Nogle er stærke nok
til at køre J2SE, mens andre må nøjes med J2ME.

- Men når du skriver "programmeres i J2ME" så er det jo ikke en helt
anden verden. Tværtimod er det jo netop en fælles kerne, hvor J2SE blot
er væsentligt mere udbygget (og J2ME har nogle enkelte ting, som J2SE
ikke er født med).

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Daniel Udsen

Dato : 18-10-03 23:26

Jonathan Stein wrote:

> [...]
> anden verden. Tværtimod er det jo netop en fælles kerne, hvor J2SE
> blot er væsentligt mere udbygget (og J2ME har nogle enkelte ting, som

Hvad er egentligt forskellene?

--
Daniel Udsen
Sacred cows make great hamburgers.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-10-03 16:26

Daniel Udsen wrote:

> Hvad er egentligt forskellene?

Primært de objekter, du har til rådighed. Sproget (syntaksen) er
stadig det samme. I J2ME har du de grundlæggende objekter som f.eks.
Integer, String, Math og java.util objekter som Hashtable og Vector.
Desuden er der nogle særlige klasser som f.eks. bruges til at lave en
"midlet", som er J2ME's svar på en applet. Der er klasser til at gemme
information, selv om man ikke har et filsystem, og der er klasser til at
lave en GUI (selvfølgelig væsentligt begrænset i forhold til klasisk
Java og Swing). Endelig er der særlige udgaver af nogle I/O-klasser, så
man f.eks. kan lave en HTTP-forbindelse.

Det letteste er nok at kigge på API'erne, som du finder hos Sun
(java.sun.com).