Sandbox sikkerhed
Fra : Anders Lybecker

Dato : 17-10-03 09:23

Hejsa

Jeg har lavet en lille applikation med database adgang, som jeg gerne
vil distribuere med Java Web Start. Applikationen hentes fra samme
server som databasen ligger.

Skal jeg så signere .jar filen?

Behøver jeg at "all-permissions" for at kommunikere med databasen, når
den ligger på samme server som applikationen hentes fra?

Jeg syntes ikke det fremgår helt tydeligt fra Java Web Start Developer
Guide:
http://java.sun.com/products/javawebstart/docs/developersguide.html

Så vidt jeg ved skulle de samme sikkerheds regler gælde for applets.

Anders

Fra : Anders Lybecker

Dato : 19-10-03 08:36

Hejsa Igen

Hvis det hjælper nogen, så får jeg denne fejl:

Unable to connect to any hosts due to exception:
java.security.AccessControlException: access denied
(java.net.SocketPermission java.lybecker.com resolve)

Hvis jeg ikke sætter all-permissions i .jnlp filen:

<security>
<all-permissions/>
</security>

Jeg vil helst undgå at have fuld adgang til klient maskinen, da
brugeren får en advarsel inden applikationen køres.

Anders