Java og P800
Fra : Michael Banzon

Dato : 17-10-03 08:31

Hej,

Er der nogen her der har erfaring med Java-programmering
til P800???

Hvis dette er tilfældet, ligger du/i så inde med nogle
links til rescourcer? Jeg har eksempelvis forsøgt at
lave et lille "HelloWorld", der bare åbnede en Frame,
men det ville ikke virke... :-/

Det skal lige siges at jeg ikke har brugt uhyggeligt
meget tid på det, blot konstateres at det ikke ville
virke...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Frank Nielsen

Dato : 17-10-03 12:45

Hej Michael

Jeg har ikke selv prøvet java på P800 da jeg bruger C++, men du kan
eventuelt spørge på: publicnews.symbiandevnet.com / discussion.epoc.java
om de problemer du har...

--
Regards, Frank
(remove nospam. from domain for mailing)

Fra : Allan E

Dato : 01-11-03 16:28

On Fri, 17 Oct 2003 09:30:53 +0200, "Michael Banzon"
<michael@banzon.dk> wrote:
>Er der nogen her der har erfaring med Java-programmering
>til P800???

Jeg sidder selv her og roder med Personal Java, som er den
specifikation P800 bruger. Tag evt et kig på secifikationen:
(http://java.sun.com/products/personaljava/spec-1-1-1/index.html)

Desuden har jeg fundet en artikel som overordnet beskriver hvordan kan
laver en java app. til P800 eller symbian 7 generelt:
http://www.kevinboone.com/p800_notes.html

Men det er endnu ikke lykkedes mig at få andet end en midlet(hvilket
også er en mulig løsning) startet i emulatoren endnu, så hvis du har
fået det til at virke vil jeg meget gerne høre hvordan.

Mvh Allan E

Fra : Steffen Enni

Dato : 03-11-03 23:13

"Allan E" <allan_ege@hotmail.com> wrote in message
> Men det er endnu ikke lykkedes mig at få andet end en midlet(hvilket
> også er en mulig løsning) startet i emulatoren endnu, så hvis du har
> fået det til at virke vil jeg meget gerne høre hvordan.

Måske jeg kan hjælpe dig her, men først er du nødt til at beskrive dit
problem i detaljer.

F.eks. Hvad oplever du når du starter det i simulatoren?

Venlig hilsen,

Steffen
--
Steffen Enni Phone: (+45) 86 57 08 58
Zacho Consult ApS Mobile: (+45) 22 64 51 38

Fra : Allan E

Dato : 04-11-03 16:36

On Mon, 3 Nov 2003 23:12:36 +0100, "Steffen Enni" <enni@zachosw.dk>
wrote:

>"Allan E" <allan_ege@hotmail.com> wrote in message
>
>Måske jeg kan hjælpe dig her, men først er du nødt til at beskrive dit
>problem i detaljer.
>
>F.eks. Hvad oplever du når du starter det i simulatoren?

Det er okay nu. Jeg har lavet installations filerne nu, så jeg tester
bare ved at overskrive jarfilen i emulatoren, men en ny version nu.

Mit problem med pjava_g var at første gang jeg kørte den i en session
starter emulatoren fint nok op, men java applikationen bliver ikke
startet. Og nej den ligger heller i baggrunden.
Hvis jeg efterfølgende prøver at køre pjava_g igen starter emulatoren
slet ikke op??

Jeg starter pjava_g sådan:

pjava_g.bat -cp D:\stien\til\min\jar minpakke.minMainKlasse

hvilket også er det dokumentationen siger.

og jeg har sat envirement variable, såsom:
_epoc_drive_j
og
EPOCROOT

Men som sagt så klarer jeg mig nu, ved at jeg har installeret app'en
på emulatoren, så jeg kan starte den fra launcheren.

Mvh Allan E