Nye metoder at implementere flash på!
Fra : Bo Dudek

Dato : 17-10-03 06:09

Hejsa

Jeg prøver lige med en ny tekst i emnet for at få lidt mere
opmærksomhed ;)

Flashfolket, som har været på dupperne, har sikkert med stor spænding
fulgt den retsag, som et mindre firma har kørt imod Microsoft og måden
disse har integreret f.eks. Flash pluginnet i Internet Explorer.

Det ser ud som om, at Microsoft tabte sagen, så de regner med, at der
allerede fra starten af næste år vil være store ændringer i Internet
Explorer. Ændringerne vil slå igennem, når brugere

- køber nye maskiner med Windows XP og dermed IE
- installerer patches og servicepacks fra Microsoft

Så vidt jeg kan læse mig til, betyder en af ændringerne, at den
enkelte brugere vil blive prompted, hver eneste gang denne forsøger at
tilgå en side med Flash indhold.

Macromedia vil selvfølgelig beskytte deres flashprodukt og har
allerede nu udviklet en bunke teknologi til at kunne omgåes denne
prompt.

Lad os endelig dele vores erfaringer på dette område efterhånden som
de opstår, og læs i øvrigt mere på:

Link: http://msdn.microsoft.com/ieupdate/
Link:
http://www.macromedia.com/devnet/activecontent/?trackingid=1e906_email_na_2988_b_101403

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Pia J

Dato : 17-10-03 07:01

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg prøver lige med en ny tekst i emnet for at få lidt mere
> opmærksomhed ;)

Jeg læste det godt første gang men:

> Lad os endelig dele vores erfaringer på dette område efterhånden som
> de opstår,

Vi har jo ikke nogen erfaringer at dele endnu! Øv, hvor jeg hader det der
kodenørderi, jeg vil meget hellere bare tegne. Jeg syntes forøvrigt de to
sider gav meget forskellige løsninger på problemet, hvor jeg ikke er så vild
med al det javascript jeg fandt hos Macromedia. Men det er vel ikke rigtig
muligt at teste endnu?

:Pia

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-10-03 08:53

[...]

>. Men det er vel ikke rigtig muligt at teste endnu?

jo, du kan downloade en developer-edition af IE, som bruger de nye
funktioner.. når man downloader dette, får man en zipfil, man kan
pakke ud..

zipfilen indeholder en mappe, som kan placeres et vilkårligt sted, og
i denne mappe ligger en ie fil, som kan køres uden at programmet skal
installeres..

når man kører denne version af ie får man en præcis oplevelse af,
hvordan brugere vil se ens website, når de i starten af det nye år
opdaterer deres windows med servicepacks eller patches..

kig i bunden af denne side http://msdn.microsoft.com/ieupdate/ efter
'Download' efter 'IE 6 Update v.02'.. bemærk at man SKAL køre Windows
XP for at kunne bruge denne version af ie..

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Pia J

Dato : 17-10-03 09:35

> 'Download' efter 'IE 6 Update v.02'.. bemærk at man SKAL køre Windows
> XP for at kunne bruge denne version af ie..

Øv - jeg har da ikke lyst til at købe et nyt operativsystem også, når 2K
virker så udmærket! Jeg er ikke stødt på nogen features i XP som jeg har
brug for....

:Pia

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-10-03 09:45

[...]

>Øv - jeg har da ikke lyst til at købe et nyt operativsystem også, når 2K
>virker så udmærket! Jeg er ikke stødt på nogen features i XP som jeg har
>brug for....

næh, men sådan er verden nu engang.. microsoft gider nok udvikle denne
developer edition til alle operativsystemer, og xp er nok det mest
udbredte, såååehhh..

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Pia J

Dato : 17-10-03 11:54

> [...]

> næh, men sådan er verden nu engang.. microsoft gider nok udvikle denne
> developer edition til alle operativsystemer, og xp er nok det mest

Så må jeg jo håbe, der er nogen af jer nymodens der gider dele jeres
erfaringer med os andre. Alternativt hugge gemalens blærbare arbejdsPC.

:Pia

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-10-03 12:37

[...]

>Så må jeg jo håbe, der er nogen af jer nymodens der gider dele jeres
>erfaringer med os andre. Alternativt hugge gemalens blærbare arbejdsPC.

som sagt, så kræver det ikke, at du direkte installerer et program med
bare, at du har en mappe liggende, hvor du kan eksekvere en ie.exe fil
fra.. så, snup du bare den bærbare og se, hvor irriterende dette issue
faktisk KAN være (!)

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bjerrum

Dato : 17-10-03 13:18

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> kig i bunden af denne side http://msdn.microsoft.com/ieupdate/ efter
> 'Download' efter 'IE 6 Update v.02'.. bemærk at man SKAL køre Windows
> XP for at kunne bruge denne version af ie..

Her er et link til en artikel om hvordan man kommer omkring problemet.
http://www.macromedia.com/devnet/activecontent/articles/devletter.html

Det er jo så ikke blevet nemmere at arbejde med flash, men mon ikke de med
tiden kommer op med en bedre løsning.

Søren Bjerrum

www.mijau.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-10-03 15:56

[...]

>Her er et link til en artikel om hvordan man kommer omkring problemet.
>http://www.macromedia.com/devnet/activecontent/articles/devletter.html

fik jeg ikke smidt linket med? nå, nevemind.. ;)

[...]

>Det er jo så ikke blevet nemmere at arbejde med flash, men mon ikke de med
>tiden kommer op med en bedre løsning.

problemet ved ovenstående er jo netop, at det er baseret på
javascript.. dvs, hvis brugeren IKKE har javascript enabled, så vil
det ikke fungere..

men jeg har måske en løsning, der virker ok:

- brug macromedia's javascript
derind

forklaring:
hvis brugeren HAR javascript enabled, så ser han flashet som normalt,
og hvis ikke, så vises indholdet i <noscript> tagget, hvilket er
normalt flash.. og, jovist, brugeren generes af en promptbox, men i
det mindste kan han se flashet..

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk

Fra : Pia J

Dato : 17-10-03 16:09

Hvornår er det så man kan bruge dette eksempel, sakset fra dit første link
til MS?

"<OBJECT NOEXTERNALDATA="true"
CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6">
<PARAM NAME="URL"
VALUE="http://msdn.microsoft.com/workshop/samples/author/dhtml/media
/drums.wav"/>
</OBJECT>"
:Pia

Fra : Bjerrum

Dato : 20-10-03 14:45

> - brug macromedia's javascript
> derind

Ser ud til at virke

Jeg har lavet et lille eksempel, på den simple løsning fra macromedias
artikel.
http://www.mijau.dk/browser_hack/hack.htm

Og det ser ud til at virke med den nye browser, med og uden JavaScript slået
til. Jeg forsøgte at simplificere det yderligger ved at undlade den eksterne
js fil, men det fungerede ikke.

Har ikke haft tid til at sætte mig ind i det lidt mere komplicerede script
fra artiklen, men måske er det noget med at se det som et komponent eller
blackbox. Altså noget der virker uden, at man fatter en lyd.

Søren Bjerrum
www.plugworks.net