Hjælp til finner søges:Quattro's, Volo's e~
Fra : this76

Dato : 17-10-03 01:34

Hejsa,

Jeg er i fuld gang med at få købt mit eget udstyr, men jeg mangler
stadig at finde nogle ordentlige finner. Er der nogen, der har et godt
råd?

Jeg har kigget en del på Mares Plana Avanti Quattro og Volo'en, men også
Sporasub Twinns, der har fået særdeles gode anmeldelser i Divernet's
finne-test fra sep.2002. Er der nogle, der har erfaring med disse - især
sidstnævnte, der jo kun koster knap det halve af Quattro'en og Volo'en?

Jeg har prøvet et par Seac Sub Vela Flex og fandt dem alt for hårde og
ikke særligt effektive, så det er nok mest en forholdsvis blød finne,
jeg er på jagt efter.

/ HT

http://www.kandu.dk/

Fra : palle villesen

Dato : 17-10-03 08:14

this76 wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet et par Seac Sub Vela Flex og fandt dem alt for hårde og
> ikke særligt effektive, så det er nok mest en forholdsvis blød finne,

Jeg dykker med både Plana Avanti og Volo. Købt på diveinn.com til 850,-
leveret (volo). Jeg dykker mest med volo og har aldrig haft
problemer med dem i stærk strøm og hvad folk eller kan sige dårligt om dem.

Men de er dyre. Næste gang køber jeg de gamle gummifinner - men indtil
da dykker jeg rundt og føler det som en vild luksus - for hold da op
hvor er de bløde og dejlige at svømme rundt med - og Avantien føles som
en køkkendør i sammenligning...

Mine 25 øre,
Palle,
biodyk

Fra : Lars Schmidt

Dato : 17-10-03 12:28

Hej.

Er enig i Palles vurdering.
Jeg bruger selv Avanti Quattro og er egentlig glade for dem. Men de er
rimelig bløde, så når der er meget strøm så skal der "padles" ekstra meget.
Mine næste finner bliver nok også af gummi-typen.

Mvh

Lars

Fra : Henning

Dato : 17-10-03 12:39

On Fri, 17 Oct 2003 00:34:07 GMT, "this76" <this76.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>finne-test fra sep.2002. Er der nogle, der har erfaring med disse - især
>sidstnævnte, der jo kun koster knap det halve af Quattro'en og Volo'en?

Har lige fået mine Volo, og egentlig ikke tænkt mere over det, før en
pudsig oplevelse... Vi var på strømdyk, jeg svømmede som jeg plejer,
tænkte ikke over strømmen. Kigger tilbage, og resten af flokken er
langt bagude De brokker sig bagefter over, hvorfor jeg piskede
afsted i modstrømmen, når de ikke kunne følge med

Fra : Klaus Christensen

Dato : 17-10-03 14:41

Det ender med en gummimodel
Jeg har prøvet alle tænkelige og er også endt med en Turtle
gummifin (da min Baredragt ikke passer til Jetfins).
Spar penge og bøvl køb gummifinner med det samme.

KC

this76 <this76.news@kandu.dk> skrev:
> [...]
>særdeles gode anmeldelser i Divernet's
>finne-test fra sep.2002. Er der
>nogle, der har erfaring med disse - især

Klaus Christensen
CMAS***, PADI Divemaster, CMAS og PADI Basic Nitrox.
www.kcdk.com

Fra : Søren Reinke

Dato : 17-10-03 18:06

Klaus Christensen wrote:

> Det ender med en gummimodel
> Jeg har prøvet alle tænkelige og er også endt med en Turtle
> gummifin (da min Baredragt ikke passer til Jetfins).
> Spar penge og bøvl køb gummifinner med det samme.

Bare af nysgerrighed, hvad er der så godt ved gummifinner ?

Og har du en link til et sted de har sådanne nogle ?

Hilsen Søren Reinke

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 17-10-03 20:31

Søren Reinke wrote:
> Og har du en link til et sted de har sådanne nogle ?

http://www.dktechgear.dk/catalog/product_info.php/products_id/64

cheers

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 17-10-03 22:00

Jonas Lüttichau skrev i Message-ID:
<3f90432e$0$54807$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> http://www.dktechgear.dk/catalog/product_info.php/products_id/64

(Og vi forventer at få nye på lager om max 2 uger)

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>