|
| Amitech Fladskærm 19" model 640 til 5999 k~ Fra : Bart Bendtsen |
Dato : 16-10-03 23:02 |
|
Hej med jer
Jeg vil gerne købe ovenstående TFT-skærm der er sølvfarvet og meget flot men
ville lige høre om nogen her i gruppen har erfaringer med denne skærm både
ris og ros?
Venlig hilsen Bart
| |
Thomas Madsen (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Madsen |
Dato : 17-10-03 12:52 |
|
Bart Bendtsen skrev:
> Jeg vil gerne købe ovenstående TFT-skærm der er sølvfarvet og
> meget flot men ville lige høre om nogen her i gruppen har
> erfaringer med denne skærm både ris og ros?
Jeg læste for nylig at Amitechs skærmpolitik siger, at en TFT-skærm
på 19" må have op til 7 pixelfejl.
Alene det er nok til at jeg ikke ville købe en Amitech-TFT, men hvis
du gør, så sørg for at tage ud i butikken og tjek den efter inden
køb. Det ville være surt at få en TFT tilsendt med 6 pixelfejl som
ikke kan byttes fordi at 6 pixelfejl er ok ifølge Amitech.
--
Med venlig hilsen
Madsen.
| |
Thomas Madsen (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Madsen |
Dato : 17-10-03 12:59 |
|
Thomas Madsen skrev:
> Det ville være surt at få en TFT tilsendt med 6 pixelfejl som
> ikke kan byttes fordi at 6 pixelfejl er ok ifølge Amitech.
På den anden side så har man vel altid 14 dages returret på varer
som er købt ubeset, så faren ved at købe den via nettet er måske
ikke så stor. Man kan jo altid sige at skærmen ikke lever op til
ens forventninger.
--
Med venlig hilsen
Madsen.
| |
Jesper Hartoft (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Jesper Hartoft |
Dato : 17-10-03 20:46 |
|
On Fri, 17 Oct 2003 13:51:37 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>Bart Bendtsen skrev:
>
>> Jeg vil gerne købe ovenstående TFT-skærm der er sølvfarvet og
>> meget flot men ville lige høre om nogen her i gruppen har
>> erfaringer med denne skærm både ris og ros?
>
>Jeg læste for nylig at Amitechs skærmpolitik siger, at en TFT-skærm
>på 19" må have op til 7 pixelfejl.
>Alene det er nok til at jeg ikke ville købe en Amitech-TFT, men hvis
>du gør, så sørg for at tage ud i butikken og tjek den efter inden
>køb. Det ville være surt at få en TFT tilsendt med 6 pixelfejl som
>ikke kan byttes fordi at 6 pixelfejl er ok ifølge Amitech.
Var lige inde og kigge på www.amitech.dk og der står at de har
nul-fejl politik. Så een fejl -> ny skærm.
mvh
Jesper \
København
Slet det med STORE bogstaver for at svare via mail.
| |
Thomas Madsen (17-10-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Madsen |
Dato : 17-10-03 22:44 |
|
Jesper Hartoft skrev:
> Var lige inde og kigge på www.amitech.dk og der står at de har
> nul-fejl politik. Så een fejl -> ny skærm.
Okay. Så er det tilsyneladende noget vrøvl det med 7 pixelfejl.
Jeg har det fra bladet Datatid.
--
Med venlig hilsen
Madsen.
| |
KH (17-10-2003)
| Kommentar Fra : KH |
Dato : 17-10-03 23:33 |
|
"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9417F17BFBCC8.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> Jesper Hartoft skrev:
>
> > Var lige inde og kigge på www.amitech.dk og der står at de har
> > nul-fejl politik. Så een fejl -> ny skærm.
>
> Okay. Så er det tilsyneladende noget vrøvl det med 7 pixelfejl.
> Jeg har det fra bladet Datatid.
Jeg fik at vide hos en forhandler, da jeg købte min 15" amitech at jeg
måtte stille mig tilfreds med hele 4 pixelfejl.
Der er en.
Men den sidder 3 mm over bundlinien, så den er ikke vildt generende.
Men det er måske også lige så meget princippet i det.
Jeg købte min i Electronic World i Kolding.
Kan jeg så stadig få byttet min, når nu det ikke er mere en 1 år
siden, jeg købte den.
Dækker garantien?
Mvh.
| |
KH (17-10-2003)
| Kommentar Fra : KH |
Dato : 17-10-03 23:37 |
|
"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9417F17BFBCC8.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> Jesper Hartoft skrev:
>
> > Var lige inde og kigge på www.amitech.dk og der står at de har
> > nul-fejl politik. Så een fejl -> ny skærm.
>
> Okay. Så er det tilsyneladende noget vrøvl det med 7 pixelfejl.
> Jeg har det fra bladet Datatid.
>
Jeg fik at vide hos en forhandler, da jeg købte min 15" Amitech at jeg
måtte stille mig tilfreds med hele 4 pixelfejl.
Der er en.
Men den sidder 3 mm over bundlinien, så den er ikke vildt generende.
Men det er måske også lige så meget princippet i det.
Jeg købte min i Electronic World i Kolding.
Kan jeg så stadig få byttet min, når nu det ikke er mere end 1 år
siden, jeg købte den.
Dækker garantien?
Mvh.
| |
Lars (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 18-10-03 15:13 |
|
On Sat, 18 Oct 2003 00:36:56 +0200, "KH" <Joker@mitdomain.com>
wrote:
>Jeg fik at vide hos en forhandler, da jeg købte min 15" Amitech at jeg
>måtte stille mig tilfreds med hele 4 pixelfejl.
>Der er en.
>Men den sidder 3 mm over bundlinien, så den er ikke vildt generende.
>Men det er måske også lige så meget princippet i det.
>Jeg købte min i Electronic World i Kolding.
>Kan jeg så stadig få byttet min, når nu det ikke er mere end 1 år
>siden, jeg købte den.
Fra Amitechs webside:
"Hvis du køber en Amitech fladskærm og du opdager en pixelfejl på
den indenfor 8 dage efter købet, ombytter Amitech skærmen uden
beregning."
Så det vil sige nej, men på den anden side, Købelovens § 76,
< http://www.fs.dk/jura/loveregl/fb_lov/l_kbl.htm>:
"§ 76. Der foreligger en mangel ved salgsgenstanden, hvis
1) genstanden ikke svarer til den betegnelse, hvorunder den er
solgt, eller sælgeren i øvrigt ved købets afslutning har givet
urigtige eller vildledende oplysninger, medmindre disse ikke kan
antages at have haft betydning for køberens bedømmelse af
genstanden"
&
"§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget
mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med
aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig."
>Dækker garantien?
Det kommer an på hvad din garanti siger?
--
Lars,
< http://www.gaarde.org/acronyms/>
| |
Henrik B. (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 18-10-03 23:40 |
|
Lars wrote:
::: Dækker garantien?
::
:: Det kommer an på hvad din garanti siger?
Det gør den helt sikkert ikke, da der sikkert ikke længere er garanti på,
men kun reklamationsret.
M.v.h.
| |
Lars (19-10-2003)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 19-10-03 11:27 |
|
On Sun, 19 Oct 2003 00:39:38 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
>::: Dækker garantien?
>::
>:: Det kommer an på hvad din garanti siger?
>
>Det gør den helt sikkert ikke, da der sikkert ikke længere er garanti på,
Amitech mener tilsyneladende der er en garanti:
"Den internationale standardiseringsorganisation, ISO har fastsat
hvor mange pixelfejl der må være på en skærm, og det betyder at
skærmens garanti normalt kun dækker et antal pixelfejl udover
denne ISO-standard."
Da de ikke på deres webside præciserer denne garanti, kan jeg
ikke afgøre om garantien dækker, men "KH" må jo have fået denne
garanti på skrift, og derfor kommer det an på hvad den siger.
>men kun reklamationsret.
Ja, og som jeg også skriver i
<news:lTbkb.902$BS.682@news.get2net.dk> er der en mangel da
sælger "ved købets afslutning har givet urigtige eller
vildledende oplysninger" og dette har han selvfølgelig mulighed
for at reklamere over.
--
Lars,
< http://www.gaarde.org/acronyms/>
| |
KH (19-10-2003)
| Kommentar Fra : KH |
Dato : 19-10-03 12:52 |
|
"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> skrev i en
meddelelse news:%Ftkb.725$KY4.537@news.get2net.dk...
> On Sun, 19 Oct 2003 00:39:38 +0200, "Henrik B."
> <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
>
> >::: Dækker garantien?
>
> Amitech mener tilsyneladende der er en garanti:
>
> "Den internationale standardiseringsorganisation, ISO har fastsat
> hvor mange pixelfejl der må være på en skærm, og det betyder at
> skærmens garanti normalt kun dækker et antal pixelfejl udover
> denne ISO-standard."
>
> Da de ikke på deres webside præciserer denne garanti, kan jeg
> ikke afgøre om garantien dækker, men "KH" må jo have fået denne
> garanti på skrift, og derfor kommer det an på hvad den siger.
>
> >men kun reklamationsret.
>
> Ja, og som jeg også skriver i
> <news:lTbkb.902$BS.682@news.get2net.dk> er der en mangel da
> sælger "ved købets afslutning har givet urigtige eller
> vildledende oplysninger" og dette har han selvfølgelig mulighed
> for at reklamere over.
Jeg vil te´wertifalle undersøge det nærmere, når jeg skal have mig en
større skærm.
Og så vil jeg tage dem på ordet, hvis de oplyser, at jeg må have en
eller mere end en pixelfejl, før jeg kan bytte den.
Lad mig se, hvad de siger, når den tid kommer.
Mvh..
Og tak for svarene.
| |
David T. Metz (19-10-2003)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 19-10-03 14:47 |
|
Lars skriblede:
> Ja, og som jeg også skriver i
> <news:lTbkb.902$BS.682@news.get2net.dk> er der en mangel da
> sælger "ved købets afslutning har givet urigtige eller
> vildledende oplysninger" og dette har han selvfølgelig mulighed
> for at reklamere over.
Næ, der er da intet der taler for hverken at sælger har informeret
urigtigt/vildledende eller at der foreligger en mangel, fordi en pixel er
død.
David
--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923
| |
Lars (19-10-2003)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 19-10-03 16:13 |
|
On Sun, 19 Oct 2003 15:46:34 +0200, "David T. Metz"
<dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:
>Næ, der er da intet der taler for hverken at sælger har informeret
>urigtigt/vildledende eller at der foreligger en mangel, fordi en pixel er
>død.
"KH" fik at vide hos forhandleren da han købte sin 15" Amitech at
han måtte stille sig tilfreds med hele 4 pixelfejl. Dette er ikke
korrekt når det drejer sig om en Amitech TFT. Amitech har en
nul-pixelfejl-politik inden for de første 8 dage efter købet.
Iflg. Købelovens § 76 foreligger der altså en mangel, da "KH" har
fået den urigtige oplysning af sælger at han skulle acceptere op
til fire pixelfejl, forudsat selvfølgelig at pixelfejlen har
været der hele tiden.
--
Lars,
< http://www.gaarde.org/acronyms/>
| |
Henrik B. (19-10-2003)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-10-03 17:01 |
|
Lars wrote:
::: Næ, der er da intet der taler for hverken at sælger har informeret
::: urigtigt/vildledende eller at der foreligger en mangel, fordi en
::: pixel er død.
::
:: "KH" fik at vide hos forhandleren da han købte sin 15" Amitech at
:: han måtte stille sig tilfreds med hele 4 pixelfejl. Dette er ikke
:: korrekt når det drejer sig om en Amitech TFT. Amitech har en
:: nul-pixelfejl-politik inden for de første 8 dage efter købet.
:: Iflg. Købelovens § 76 foreligger der altså en mangel, da "KH" har
:: fået den urigtige oplysning af sælger at han skulle acceptere op
:: til fire pixelfejl, forudsat selvfølgelig at pixelfejlen har
:: været der hele tiden.
Ja, det har de nú, men hvad med dengang skærmen blev købt. Da var
garantibestemmelserne måske anderledes.
M.v.h.
| |
David T. Metz (19-10-2003)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 19-10-03 17:40 |
|
Lars skriblede:
> On Sun, 19 Oct 2003 15:46:34 +0200, "David T. Metz"
> <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:
>
>> Næ, der er da intet der taler for hverken at sælger har informeret
>> urigtigt/vildledende eller at der foreligger en mangel, fordi en
>> pixel er død.
>
> "KH" fik at vide hos forhandleren da han købte sin 15" Amitech at
> han måtte stille sig tilfreds med hele 4 pixelfejl. Dette er ikke
> korrekt når det drejer sig om en Amitech TFT.
Det ved du strengt taget ikke - se fx:
http://www.google.dk/search?q=cache:-yyTGIHG_G4J:www.amitech.dk/filer/brugervejledning/ALSB20010323D.PDF+pixelfejl+site:amitech.dk&hl=da&ie=UTF-8
hvor grænsen er 9 pixelfejl eller 2 inden for 1 cm.
>Amitech har en
> nul-pixelfejl-politik inden for de første 8 dage efter købet.
Ja, nu udsteder de en ottedages-garanti. Pointen er at vi ikke ved dels om
det galdt da KH købte og dels om fejlen viste sig inden for otte dage. Hvis
Amitech også dengang udstedte garantien så kan der have været tale om en
mangel pga. sælgers oplysninger (hvis fejlen ikke opstod inden for otte
dage er det imidlertid ligegyldigt, da det så ikke har betydning for købers
vurdering af skærmen).
Helt principielt er der vist aldrig nogen i DK der har prøvet om fx
ISO-standarden eller det enkelte firmas politik gælder i praksis eller om
fx en mere restriktiv standard kan håndhæves.
David
--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923
| |
JL (19-10-2003)
| Kommentar Fra : JL |
Dato : 19-10-03 23:51 |
|
"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote in message
news:PRxkb.1544$Vq.905@news.get2net.dk...
>
> "KH" fik at vide hos forhandleren da han købte sin 15" Amitech at
> han måtte stille sig tilfreds med hele 4 pixelfejl. Dette er ikke
> korrekt når det drejer sig om en Amitech TFT. Amitech har en
> nul-pixelfejl-politik inden for de første 8 dage efter købet.
> Iflg. Købelovens § 76 foreligger der altså en mangel, da "KH" har
> fået den urigtige oplysning af sælger at han skulle acceptere op
> til fire pixelfejl, forudsat selvfølgelig at pixelfejlen har
> været der hele tiden.
>
Hvad kan man egentlig bruge den politik til hvis pixelfejlen opstår 9 dage
efter købet?
| |
JK (17-10-2003)
| Kommentar Fra : JK |
Dato : 17-10-03 13:56 |
|
On Fri, 17 Oct 2003 00:01:48 +0200, "Bart Bendtsen" <bart@tdcadsl.dk>
wrote:
>Hej med jer
>
>Jeg vil gerne købe ovenstående TFT-skærm der er sølvfarvet og meget flot men
>ville lige høre om nogen her i gruppen har erfaringer med denne skærm både
>ris og ros?
Det er en Hyundai skærm:
http://www4.tomshardware.com/business/20030314/cebit2003_2-02.html
hvilket igen skule være leverandøren til Samsung.
Specifikationerne kan du finde på:
http://www.amitech.dk
og de er da gode.
Den er næppe super velegnet til spil.
mvh
John
| |
David T. Metz (18-10-2003)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 18-10-03 13:50 |
| | |
|
|