Hvid "solsort"
Fra : Kim L.

Dato : 16-10-03 16:54

Hej NG

Den anden dag så min far, hvad han beskrev som en helt hvid solsort sidde på
en græsplæne i Viborg området.

Jeg har kigget min fuglebog igennem, men synes ikke jeg kan finde nogen som
minder om en hvid solsort.

Er der nogen som har et bud på hvad det kan være for en fugl?

Er det muligt at det er en "albino" solsort?

M.v.h.

Kim

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-10-03 19:30

Kim L. <kl882@hotmail.com>

> Er der nogen som har et bud på hvad det kan være for en fugl?
>
> Er det muligt at det er en "albino" solsort?

Ja, de har tit delvis albinisme, men det er vist meget sjældent at de er
helt hvide.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 23-10-03 22:39

"Preben Riis Sørensenskrev i en meddelelse
> Kim L.

> Ja, de har tit delvis albinisme, men det er vist meget sjældent at de er
> helt hvide.

For 4-5 år siden så jeg af og til en solsort, som havde en stor hvid plet på
den ene vinge. Allerførste gang troede jeg, den havde fået hvid maling på
sig, men da jeg så opdagede at den også havde en mindre hvid plet den
anden vinge, gik det op for mig at nogen af dens fjer måtte være hvide.

Sjovt nok dukkede der så for ca 3-4 år siden en hvidhovedet solsort op
i mit fuglebad. Men én der var hvid over det hele har jeg bestemt aldrig
set.

Venlig hilsen Ruth

Fra : Joker

Dato : 15-11-03 22:38

On Thu, 23 Oct 2003 23:39:02 +0200, Ruth Nielsen wrote:

> [...]

Hej
Jeg har også set en solsort med store hvide partier. Den holdt til i en
have gennem længere tid. Helt hvid har jeg aldrig set.
--
MVH Per
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968