Alternativ til inline-block
Fra : Lobais

Dato : 16-10-03 15:33

Jeg er ved at lave en menu på
<http://www.teponia.dk/jegsamlerpaa/vaer1000/>. Jeg bruger en a,
til hvert punkt, men kan kun brugt width sammen med block. Den
giver jo så bare det problem med linjeskift. Jeg har så fundet
inline-block, der virker fint, men den har mozilla et problem
med.

Håber i kan give en idé til eventuelt at bruge block uden
linjeskift, eller inline med width.

- Thomas

ps. Jeg har prøvet med float, men så kan jeg ikke centrere.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-10-03 10:05

Lobais skrev:

> Jeg har så fundet inline-block, der virker fint, men den har
> mozilla et problem med.

Inline-block er ikke en gyldig værdi.

> Håber i kan give en idé til eventuelt at bruge block uden
> linjeskift, eller inline med width.

Brug float eller position.

> ps. Jeg har prøvet med float, men så kan jeg ikke centrere.

Hvis du ved hvor mange links der er (og alle links har fast
bredde), kan du sætte en bredde på den div der indeholder float-
linkene.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 17-10-03 11:25

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> Inline-block er ikke en gyldig værdi.

Det kan jeg forsikre dig for at det er. Bare fordi Mozilla plejer at
understøtte de mere avancerede CSS-egenskaber betyder det ikke at de har
understøttelse af dem alle

<http://www.w3.org/TR/CSS21/visuren.html#display-prop>

There you go

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-10-03 12:08

Andreas Haugstrup Pedersen skrev:

> Det kan jeg forsikre dig for at det er.

Den er med i CSS2.1 - men ikke i CSS2. Man kan desværre ikke
validere CSS2.1-kode på <http://jigsaw.w3.org/css-validator> - men
man kan selvfølgelig vælge at validere mod CSS3, men jeg er ikke så
meget for at validere mod en standard der stadig er på
tegnebrættet.

Men mit udsagn var ikke desto mindre stadig forkert - beklager.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lobais

Dato : 17-10-03 12:19

> Inline-block er ikke en gyldig værdi.
I CSS2.1

> Hvis du ved hvor mange links der er (og alle links har fast
> bredde), kan du sætte en bredde på den div der indeholder
float-
> linkene.
God Idé, jeg sætter menuen i en div (eller det er den) med margin
auto, jeps den burde virke.