Vis mig din lampe over spisebordet ???
Fra : Michael Tidemand

Dato : 16-10-03 15:05

Hejsa

Jeg er ved at lave ny stue, mit problem er at jeg er 198 cm, det er der jo
mange der er. Men når man sidder ved et spisebord hos venner, andre el.
forældre så rammer det nederste af lampen i mit synsfeldt og skal hælde
hovedet til højre og venstre når man snakker med vedkommende overfor. Det
vil jeg gerne undgår herhjemme. Ja så ryk dog lampen opad, NEEEEEEEJ, så
sker dette at man lige kan få skæret af pæren i øjene. Det andet problem er
at vi har nogle store vinduer og en evt PH Lampe skærmer for udsigten.

Har i samme problem ??? Hvad med at lave en vis mig din lampe over spise
bordet tråd i dk.binaer

Jeg har tænkt på en plexiglas/glas plade med halogen med vejer til loftet.
Er der en der har noget ligende

Michael

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-10-03 15:42

> [...]
er
> at vi har nogle store vinduer og en evt PH Lampe skærmer for udsigten.

Hvad med at tænke i en almindelig gammeldags lysekrone? Hvis der er de
rigtige pærer i (ikke for stærke) og rimeligt lys i rummet i øvrigt, så kan
det blive meget hyggeligt. Der findes adskillige moderne modeller - prøv at
kigge (du behøver jo ikke købe af den grund) på www.lauritz.com

Mvh Maria - som ikke er nær så høj, men har samme problem.

Fra : Johnt

Dato : 17-10-03 15:23

> er

Jeg sidder og bladrer i en brochure fra Lysmesteren, deri er der en lampe på
side 9, som ser udtil at kunne dække dit behov. Det er en flad hvis
glasskærm med lukket glas, som sikrer et diffust lys uden blænding, ifølge
teksten. Lampen hedder Lexus og koster kr. 1.099,-

Du kan bestille et katalog på www.lysmesteren.dk

Hilsen

Johnt

Fra : Rikke Mors

Dato : 18-10-03 14:02

Michael Tidemand wrote:

> [...]
> bordet tråd i dk.binaer
>
> Jeg har tænkt på en plexiglas/glas plade med halogen med vejer til loftet.

Jeg har ikke helt samme problem, men her hos os har vi ofte mange gæster
og derfor trækker vi bordet ud og lægger plader i - dermed kommer
almindelige pendellamper nemt til at hænge uhensigtsmæssigt og
asymmetrisk over bordet, hvilket altid har irriteret mig. Da vi for
nylig købte nyt hus og skulle indrette spisepladsen nægtede jeg altså at
få de gamle lamper hængt op igen. Vi snakkede meget om, hvad vi skulle
vælge istedet, men endte med en skinne monteret i loftet, hvorpå der
sidder 4 halogenspots. Disse kan så flyttes og drejes afhængigt af
bordets placering. Indtil nu har løsningen fungeret udmærket, det eneste
problem er bare at spotlyset er ret skarpt, men når min elektrikerbror
engang monterer en lysdæmper , så skulle det problem være løst - ellers
synes jeg at løsningen med glaspladen lyder ret god.

Rikke Mors