Morsø Brændekomfur
Fra : anders majland

Dato : 16-10-03 12:47

Ja det er måske på kanten her i gruppen men en søgning på google viste
at det var her der har været snakket mest om brændekomfurer.

I 20'erne var det vist meget almindeligt på landet og jeg har sådant et
Morsø Brændekomfur stående. Det er med ovn og med en beholder til varmt
vand. Jeg har ikke rigtigt kunne fine noget modelnummer på det og heller
ikke hvor gammelt det mon er.

Idag er vel nærmset nostalgi at lave mad på et sådant apparat, men
ligesom med grill har åben ild jo sin charme. Nogen kender mere til dem
?

Hvornår stoppede morsø med at lave brændekomfurer ?
Nogen ide om hvad sådan et mon er værd idag ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Svend Åge Sørensen

Dato : 16-10-03 21:20

"anders majland" <see.signature@address.invalid> skrev i en meddelelse

Hej Anders.
Jeg har her i sommer haft lidt lignende opklaringsarbejde med en ovn fra
Morsø.
Jeg tog et par billeder med mit digitalkamera og sendte til:
stoves@morsoe.com
Et par dage efter fik jeg svar om type og årstal, -fin service, så hvis jeg
var dig ville jeg gøre det samme.

Held og lykke

Svend Åge