/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
hostorie om Jydsk Vindueskompagni
Fra : Thomas Nørgaard


Dato : 16-10-03 11:53

Her følger vores historie om køb af vinduer hos Jydsk Vindueskompagni A/S

Det er ikke ment som skræk og advarsel, blot en fortælling om vore
problemer. Så er det op til læseren at tolke den. Undskyld den er lidt lang,
men jeg ville være sikker på at det hele kom med.

Den er X-posted til dk.fritid.hus-og-have og dk.forbruger med FUT sat til
dk.fritid.hus-og-have, da jeg mener den har relevans i begge grupper.



Sommeren 2003 stod i ombygningens tegn, vi ville lave en ny overetage og et
nyt køkken. Vi havde lige malet stuen og mente at resten af huset måtte stå
for tur. Det blev dog noget mere omfattende end først antaget, men det er en
anden historie.



Huset fra 1902 var forsynet med de originale vinduer nogle steder og
desværre havde 70'ernes renoveringstrang taget resten. Så vi mente at det
nok var en god ide at sætte nye vinduer i der hvor de "gamle" utætte
termoruder sad.

Vi kiggede rundt omkring på nettet og fandt ud af at jydsk vindueskompagni
a/s (herefter kaldet jvk) havde den rette blanding af pris og kvalitet. Vi
er godt klar over at der findes mange andre der laver vinduer der er bedre
eller billigere.



Vi henvendte og via nettet til dem og fik en ca. pris på de elementer vi
skulle bruge. Efter at have studeret tilbuddet besluttede vi at skifte
fordøren og et vindue mere for nu at tage det hele på en gang. Jeg målte de
eksisterende vinduer (udvendige karmmål) og vi ringede til firmaet.

Vi ville have dannebrogsvinduer, men efter at have snakket med sælgeren
fandt vi ud af at det ville blive for meget karmtræ og for lidt glas i den
slags vinduer. Vi besluttede at få en anden type der ligner
dannebrogsvinduer. I stedet for 4 vinduer der kan åbnes er der kun 2 der så
løber i hele vinduets højde, dog med gennemgående karm. De ligner altså
dannebrogsvinduer. For dem som vil se dem kan det nævnes at det er type 636
www.jvk.dk . Vi ville også have en fordør, og besluttede os for en med 4 små
ruder øverst i døren (type 512), og et sideparti med samme udseende. Sidst
med ikke mindst ville vi have 2 tophængte tagvinduer, de skulle sættes op på
overetagen som erstatning for det gamle og meget lille tagvindue. Jvk
forhandler tagvinduer af mærket Fakro (minder meget om velux men til den
halve pris)



I starten af August ringede jeg til firmaet for at bestille vinduerne og
døren. Her starter de første problemer.

Sælgeren fortalte at med de karmmål min dør havde ville det blive svært at
få en dør, om ikke jeg bare kunne mure lidt til i min døråbning og så droppe
sidepartiet? Nej, det kan jeg ikke for døren er omgivet af en frise og det
vil se dumt ud med en mursten muret ind mellem dør og frise. Det overbeviste
ham ikke, han blev ved med at mene at det kunne løses ved at mure lidt til.
Jeg tog derfor et foto af min fordør og vi kørte ind til firmaet i Roskilde.
Efter at have vist ham fotoet overgav han sig og vi "fik lov" til at
bestille en dør, med et dørblad på 60-70 cm! Det skal lige nævnes at vores
nuværende dørblad er 77cm, og at der er sideparti på. Efter langvarige "
forhandlinger" fik vi dog den dør vi ville have.

Vi bestilte herefter de vinduer vi ville have og så skulle der vælges farve,
problem nr. 2 opstod!

Vi valgte en cremehvid til alle vinduerne undtagen 1 som skulle være i en
lys grå farve.

Sælgeren sagde at den hvide var ikke så god for den lignede en hvid der
trængte til at blive malet (hvis det er deres mening hvorfor har de den så i
udvalget??) men vi holdt fast og efter 5 min fik vi lov til at få den farve
vi ville have. Bestillingen blev gennemført og vi fik et tilbud udskrevet.

Problem nr. 3! Tagvinduerne var ikke tophængte! Vi fik rettet det og spurgte
om vi kunne få tagvinduerne før resten. Det kunne vi ikke! De ekspederede
kun hele ordrer, nå men så måtte vi jo så have tagvinduerne på en ordre for
sig selv. Da vi fik den nye ordrebekræftelse var tagvinduerne igen ikke
tophængte! Og min rabat på dem var forsvundet. Vi spurgte om hvor rabatten
var blevet af og han sagde at eftersom ordren kun var på 2 tagvinduer kunne
vi ikke få rabat. Det hjalp ikke da jeg gjorde opmærksom på at vi jo også
havde bestilt en masse andre elementer. Vi fik dog til sidst vores rabat og
alt var nu i orden.

Næste dag fik vi så en ordrebekræftelse på begge ordrer med en
leveringsdato, men så opdagede jeg at vores fordør pludselig var blevet 15
cm lavere og i en anden farve! Derudover var vinduerne pludselig forsynet
med alm. glas i stedet for lavenergi glas. Jeg ringede og fik det rettet,
sælgeren mente dog at det var os der havde været uklare i vores bestilling.
Hvilket er ret godt gået for han havde fri den dag vi var derinde!



Ca. 1 uge senere fik jeg så et brev om at nu var mine tagvinduer kommet og
jeg kunne komme og hente dem. Jeg ringede for at aftale afhentningstidspunkt
og fik at vide at mine vinduer ikke var kommet. Da jeg spurgte om hvordan
det kunne være at de så havde sendt mig et brev om at de var kommet dukkede
mine vinduer pludselig op på deres skærm!

Men jeg fik hentet mine tagvinduer. Tømreren kom og pakkede dem ud. Vi
opdagede nu at den inddækning de havde givet os med var den forkerte, men
det klarede vi selv og vinduerne blev monteret.



Der går nu ca 6 uger hvor vi intet hører fra jvk.

I uge 40 ringer jeg så for at høre hvornår mine vinduer kommer. Jeg får den
besked at de kommer sidst i uge 41 eller i starten af uge 42 (de var lovet
klar i starten af uge 41) Deres vognmand ville kontakte mig for at aftale
nærmere ang. levering. Det var jo dejligt at høre for det var efterhånden
lidt koldt i huset uden vinduer (2 af de vinduer vi skulle have var beregnet
til de 2 nye kviste vi har lavet på vores hus)

3 dage senere ringer jeg til JVK for at høre om de har en endelig
leveringsdato, da det ville være rart at kunne planlægge hvornår jeg skulle
skaffe folk til isætning af vinduerne. Nu starter problemerne for alvor.

Sælgeren kan ikke se mine vinduer på hans skærm! Han lover at finde ud af
hvad der er sket og ringe tilbage inden kl. 15 samme dag. Kl. 17.00 ringer
han og lægger besked på tlf. svareren "De kommer tirsdag i uge 42"

Mandag i uge 42 ringer jeg for at høre hvad tid på dagen de kommer med
vinduerne. Jeg får den besked at der er problemer med leveringen og at de
ville ringe tilbage samme dag med nærmere besked. De ringer og lægger besked
om at vinduerne er forsinket til uge 43! Hvilket de også har sendt mig et
brev om, brevet ankommer dog først 3 dage senere (Jeg troede ellers at Post
Danmark var EU's hurtigste)

Jeg ringer til firmaet for at høre hvad der er sket, og på nuværende
tidspunkt er jeg ved at være godt utilfreds! Jeg forlanger at få noget
afslag i prisen, som kompensation. Det kan sælgeren ikke tage stilling til
og han lover at han vil få chefen til at ringe mig op. Det sker 1 time
senere og det viser sig at han ikke har beføjelser til at tage den slags
beslutninger. Men at jeg ville blive ringet op af salgschefen næste dag. 4
timer senere ringer han og lægger besked om at mine vinduer nu er klar til
afhentning, vi havde ellers bestilt levering med fragtmand. Næste dag ringer
jeg så for at høre om ikke de kan lave en fragtfri levering som
kompensation, men det er ikke muligt! Jeg beder nu om at snakke med
salgschefen. Han ringer mig op lidt senere på dagen, og efter en lang
forklaring om maskinnedbrud på fabrikken og deres salgs- &
leveringsbetingelser. Bliver vi enige om at de betaler fragten. Derudover
får jeg forhandlet mig frem til at vi kan få et håndtag og en lås til vores
dør på deres regning. Alternativt kan jeg få 500,- i rabat på nogle
indvendige døre, men da jeg ikke har tænkt mig at handle der igen siger jeg
ja tak til håndtaget. Jeg ringer til afd. Chefen i Roskilde og beder om at
få et håndtag og lås.

Nu går jeg så og tror at alt er i orden, MEN det er det bare ikke.

Næste dag kommer fragtmanden med mine elementer, og inden jeg kan nå at
checke om alt er der er han kørt. Jeg opdager at der mangler et vindue! Det
er det vindue der skulle have en anden farve. Jeg ringer til jvk og de lover
at ringe tilbage så snart de har fundet mit vindue, 1½ time går og jeg
ringer til dem. De fortæller mig at de har fundet mit vindue på deres lager
og at de vil sende det med en Mini Trans. Jeg orker ikke af spørge hvorfor
de ikke har ringet tilbage med den besked.

1 time senere kommer mit vindue så og nu er alt i orden.



Men uanset om jeg har fået en fair behandling må jeg konstatere at jeg nok
ikke handler med jvk igen. Efter jeg fortalte min historie til en kollega
kom han med en lige så slem historie om dengang han købte vinduer hos jvk.
Og en af mine venner der er selvstændig tømrer, er holdt helt op med at
bruge jvk da han mener at deres vinduer er for dårlige og deres standardmål
slet ikke er standard.



FUT: dk.fritid.hus-og-have
--
Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus



 
 
Torben (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 16-10-03 12:38


"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message
news:AMujb.1003$ib4.756@news.get2net.dk...
> Her følger vores historie om køb af vinduer hos Jydsk Vindueskompagni A/S

Puuha, det var en slem historie !

Jeg kan tilføje at jeg har handlet tre gange med JVK UDEN problemer
overhovedet !

mvh
Torben



Allan Vebel (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 16-10-03 12:56

Thomas Nørgaard <nimbus39@hotmail.com> skrev:

> Her følger vores historie om køb af vinduer hos Jydsk
> Vindueskompagni A/S

Sikke dog et gedemarked.

Jeg har 2 gange fået vinduer fra http://kipa.dk/ - god kvalitet,
rimelig pris, levering til tiden - og så følger der også en lille
bøtte maling med til de færdigmalede vinduer - og en lille
bøtte olie til at smøre hængslerne med - det er virkelig service
der huskes.

Jeg brokkede mig godt nok over at de mærkater der sad på
glasset var næsten umulige at få af, men de lovede at finde
noget andet klister til dem i fremtiden.

Mine næste vinduer bliver fra samme sted.

--
Allan
http://html-faq.dk



Henrik Jensen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Jensen


Dato : 16-10-03 20:24

On Thu, 16 Oct 2003 13:55:39 +0200, "Allan Vebel" <nospam@vebel.dk>
wrote:
>
>Jeg har 2 gange fået vinduer fra http://kipa.dk/ - god kvalitet,
>rimelig pris, levering til tiden - og så følger der også en lille
>bøtte maling med til de færdigmalede vinduer - og en lille
>bøtte olie til at smøre hængslerne med - det er virkelig service
>der huskes.
>
>Mine næste vinduer bliver fra samme sted.

Efter at have kigget rundt, har jeg også besluttet mig for at prøve
Kipa. Planen var faktisk at hente to hoveddøre og et vindue imorgen.
Så må vi jo se hvordan det spænder af.

Jeg har iøvrigt planlagt selv at male dem. Så er det i hvert fald en
fordel at elementerne leveres med løse glas.

/Henrik

Allan Vebel (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 18-10-03 00:04

Henrik Jensen <henrik@ishuset.dk.invalid> skrev:

> planlagt selv at male dem.

Det kan ikke betale sig. Merprisen for færdigmalede vinduer
er så lav - og så er de lige til at sætte i.

--
Allan
http://html-faq.dk



Henrik Jensen (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Jensen


Dato : 18-10-03 17:49

On Sat, 18 Oct 2003 01:04:09 +0200, "Allan Vebel" <nospam@vebel.dk>
wrote:

>Det kan ikke betale sig. Merprisen for færdigmalede vinduer
>er så lav - og så er de lige til at sætte i.

Tja, det har jeg hørt flere der siger. Fakta er at merprisen for at få
leveret færdigmalet er ca. +30%

Nu prøver jeg, så må jeg jo se om det er besværet værd.

/Henrik

Ukendt (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-03 07:55

On Thu, 16 Oct 2003 13:55:39 +0200, "Allan Vebel" <nospam@vebel.dk>
wrote:

>Jeg brokkede mig godt nok over at de mærkater der sad på
>glasset var næsten umulige at få af, men de lovede at finde
>noget andet klister til dem i fremtiden.
>
>Mine næste vinduer bliver fra samme sted.

Det har de iøvrigt taget til efterretning. Vi købte vinduer hos dem i
foråret, og jeg har aldrig oplevet mærkater som var SÅ nemme at tage
af. Meget stor ros til dem for det.

Vi handler også gerne hos Kipa igen.

Mvh Jan

Allan Vebel (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 20-10-03 13:19

Jan Petersen <Jan Petersen> skrev:

>> noget andet klister til dem i fremtiden.

> Det har de iøvrigt taget til efterretning. Vi købte vinduer
> hos dem i foråret, og jeg har aldrig oplevet mærkater som
> var SÅ nemme at tage af.

Jeg sendte dem 2 diskettemærkater - den ene fra 3M og
den anden fra en noname-diskette - den var stort set
umulig af få af disketten igen.

Jeg bad dem om at klistre dem på en rude for at se hvilken
en af dem der var nemmest at få af - bare for at de skulle
mærke kundens oplevelse af problemet.

--
Allan
http://html-faq.dk



benny (16-10-2003)
Kommentar
Fra : benny


Dato : 16-10-03 17:14

jeg har også købt flere gange hos kipa
og når man køber bondehusvinduer er glassene ikke mont men følger med
sådan man kan komme til at smørre træet på listerne bag glasset
"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:AMujb.1003$ib4.756@news.get2net.dk...
> Her følger vores historie om køb af vinduer hos Jydsk Vindueskompagni A/S
>
> Det er ikke ment som skræk og advarsel, blot en fortælling om vore
> problemer. Så er det op til læseren at tolke den. Undskyld den er lidt
lang,
> men jeg ville være sikker på at det hele kom med.
>
> Den er X-posted til dk.fritid.hus-og-have og dk.forbruger med FUT sat til
> dk.fritid.hus-og-have, da jeg mener den har relevans i begge grupper.
>
>
>
> Sommeren 2003 stod i ombygningens tegn, vi ville lave en ny overetage og
et
> nyt køkken. Vi havde lige malet stuen og mente at resten af huset måtte
stå
> for tur. Det blev dog noget mere omfattende end først antaget, men det er
en
> anden historie.
>
>
>
> Huset fra 1902 var forsynet med de originale vinduer nogle steder og
> desværre havde 70'ernes renoveringstrang taget resten. Så vi mente at det
> nok var en god ide at sætte nye vinduer i der hvor de "gamle" utætte
> termoruder sad.
>
> Vi kiggede rundt omkring på nettet og fandt ud af at jydsk vindueskompagni
> a/s (herefter kaldet jvk) havde den rette blanding af pris og kvalitet. Vi
> er godt klar over at der findes mange andre der laver vinduer der er bedre
> eller billigere.
>
>
>
> Vi henvendte og via nettet til dem og fik en ca. pris på de elementer vi
> skulle bruge. Efter at have studeret tilbuddet besluttede vi at skifte
> fordøren og et vindue mere for nu at tage det hele på en gang. Jeg målte
de
> eksisterende vinduer (udvendige karmmål) og vi ringede til firmaet.
>
> Vi ville have dannebrogsvinduer, men efter at have snakket med sælgeren
> fandt vi ud af at det ville blive for meget karmtræ og for lidt glas i den
> slags vinduer. Vi besluttede at få en anden type der ligner
> dannebrogsvinduer. I stedet for 4 vinduer der kan åbnes er der kun 2 der

> løber i hele vinduets højde, dog med gennemgående karm. De ligner altså
> dannebrogsvinduer. For dem som vil se dem kan det nævnes at det er type
636
> www.jvk.dk . Vi ville også have en fordør, og besluttede os for en med 4
små
> ruder øverst i døren (type 512), og et sideparti med samme udseende. Sidst
> med ikke mindst ville vi have 2 tophængte tagvinduer, de skulle sættes op

> overetagen som erstatning for det gamle og meget lille tagvindue. Jvk
> forhandler tagvinduer af mærket Fakro (minder meget om velux men til den
> halve pris)
>
>
>
> I starten af August ringede jeg til firmaet for at bestille vinduerne og
> døren. Her starter de første problemer.
>
> Sælgeren fortalte at med de karmmål min dør havde ville det blive svært at
> få en dør, om ikke jeg bare kunne mure lidt til i min døråbning og så
droppe
> sidepartiet? Nej, det kan jeg ikke for døren er omgivet af en frise og det
> vil se dumt ud med en mursten muret ind mellem dør og frise. Det
overbeviste
> ham ikke, han blev ved med at mene at det kunne løses ved at mure lidt
til.
> Jeg tog derfor et foto af min fordør og vi kørte ind til firmaet i
Roskilde.
> Efter at have vist ham fotoet overgav han sig og vi "fik lov" til at
> bestille en dør, med et dørblad på 60-70 cm! Det skal lige nævnes at vores
> nuværende dørblad er 77cm, og at der er sideparti på. Efter langvarige "
> forhandlinger" fik vi dog den dør vi ville have.
>
> Vi bestilte herefter de vinduer vi ville have og så skulle der vælges
farve,
> problem nr. 2 opstod!
>
> Vi valgte en cremehvid til alle vinduerne undtagen 1 som skulle være i en
> lys grå farve.
>
> Sælgeren sagde at den hvide var ikke så god for den lignede en hvid der
> trængte til at blive malet (hvis det er deres mening hvorfor har de den så
i
> udvalget??) men vi holdt fast og efter 5 min fik vi lov til at få den
farve
> vi ville have. Bestillingen blev gennemført og vi fik et tilbud udskrevet.
>
> Problem nr. 3! Tagvinduerne var ikke tophængte! Vi fik rettet det og
spurgte
> om vi kunne få tagvinduerne før resten. Det kunne vi ikke! De ekspederede
> kun hele ordrer, nå men så måtte vi jo så have tagvinduerne på en ordre
for
> sig selv. Da vi fik den nye ordrebekræftelse var tagvinduerne igen ikke
> tophængte! Og min rabat på dem var forsvundet. Vi spurgte om hvor rabatten
> var blevet af og han sagde at eftersom ordren kun var på 2 tagvinduer
kunne
> vi ikke få rabat. Det hjalp ikke da jeg gjorde opmærksom på at vi jo også
> havde bestilt en masse andre elementer. Vi fik dog til sidst vores rabat
og
> alt var nu i orden.
>
> Næste dag fik vi så en ordrebekræftelse på begge ordrer med en
> leveringsdato, men så opdagede jeg at vores fordør pludselig var blevet
15
> cm lavere og i en anden farve! Derudover var vinduerne pludselig forsynet
> med alm. glas i stedet for lavenergi glas. Jeg ringede og fik det rettet,
> sælgeren mente dog at det var os der havde været uklare i vores
bestilling.
> Hvilket er ret godt gået for han havde fri den dag vi var derinde!
>
>
>
> Ca. 1 uge senere fik jeg så et brev om at nu var mine tagvinduer kommet og
> jeg kunne komme og hente dem. Jeg ringede for at aftale
afhentningstidspunkt
> og fik at vide at mine vinduer ikke var kommet. Da jeg spurgte om hvordan
> det kunne være at de så havde sendt mig et brev om at de var kommet
dukkede
> mine vinduer pludselig op på deres skærm!
>
> Men jeg fik hentet mine tagvinduer. Tømreren kom og pakkede dem ud. Vi
> opdagede nu at den inddækning de havde givet os med var den forkerte, men
> det klarede vi selv og vinduerne blev monteret.
>
>
>
> Der går nu ca 6 uger hvor vi intet hører fra jvk.
>
> I uge 40 ringer jeg så for at høre hvornår mine vinduer kommer. Jeg får
den
> besked at de kommer sidst i uge 41 eller i starten af uge 42 (de var lovet
> klar i starten af uge 41) Deres vognmand ville kontakte mig for at aftale
> nærmere ang. levering. Det var jo dejligt at høre for det var efterhånden
> lidt koldt i huset uden vinduer (2 af de vinduer vi skulle have var
beregnet
> til de 2 nye kviste vi har lavet på vores hus)
>
> 3 dage senere ringer jeg til JVK for at høre om de har en endelig
> leveringsdato, da det ville være rart at kunne planlægge hvornår jeg
skulle
> skaffe folk til isætning af vinduerne. Nu starter problemerne for alvor.
>
> Sælgeren kan ikke se mine vinduer på hans skærm! Han lover at finde ud af
> hvad der er sket og ringe tilbage inden kl. 15 samme dag. Kl. 17.00 ringer
> han og lægger besked på tlf. svareren "De kommer tirsdag i uge 42"
>
> Mandag i uge 42 ringer jeg for at høre hvad tid på dagen de kommer med
> vinduerne. Jeg får den besked at der er problemer med leveringen og at de
> ville ringe tilbage samme dag med nærmere besked. De ringer og lægger
besked
> om at vinduerne er forsinket til uge 43! Hvilket de også har sendt mig et
> brev om, brevet ankommer dog først 3 dage senere (Jeg troede ellers at
Post
> Danmark var EU's hurtigste)
>
> Jeg ringer til firmaet for at høre hvad der er sket, og på nuværende
> tidspunkt er jeg ved at være godt utilfreds! Jeg forlanger at få noget
> afslag i prisen, som kompensation. Det kan sælgeren ikke tage stilling til
> og han lover at han vil få chefen til at ringe mig op. Det sker 1 time
> senere og det viser sig at han ikke har beføjelser til at tage den slags
> beslutninger. Men at jeg ville blive ringet op af salgschefen næste dag. 4
> timer senere ringer han og lægger besked om at mine vinduer nu er klar til
> afhentning, vi havde ellers bestilt levering med fragtmand. Næste dag
ringer
> jeg så for at høre om ikke de kan lave en fragtfri levering som
> kompensation, men det er ikke muligt! Jeg beder nu om at snakke med
> salgschefen. Han ringer mig op lidt senere på dagen, og efter en lang
> forklaring om maskinnedbrud på fabrikken og deres salgs- &
> leveringsbetingelser. Bliver vi enige om at de betaler fragten. Derudover
> får jeg forhandlet mig frem til at vi kan få et håndtag og en lås til
vores
> dør på deres regning. Alternativt kan jeg få 500,- i rabat på nogle
> indvendige døre, men da jeg ikke har tænkt mig at handle der igen siger
jeg
> ja tak til håndtaget. Jeg ringer til afd. Chefen i Roskilde og beder om at
> få et håndtag og lås.
>
> Nu går jeg så og tror at alt er i orden, MEN det er det bare ikke.
>
> Næste dag kommer fragtmanden med mine elementer, og inden jeg kan nå at
> checke om alt er der er han kørt. Jeg opdager at der mangler et vindue!
Det
> er det vindue der skulle have en anden farve. Jeg ringer til jvk og de
lover
> at ringe tilbage så snart de har fundet mit vindue, 1½ time går og jeg
> ringer til dem. De fortæller mig at de har fundet mit vindue på deres
lager
> og at de vil sende det med en Mini Trans. Jeg orker ikke af spørge hvorfor
> de ikke har ringet tilbage med den besked.
>
> 1 time senere kommer mit vindue så og nu er alt i orden.
>
>
>
> Men uanset om jeg har fået en fair behandling må jeg konstatere at jeg nok
> ikke handler med jvk igen. Efter jeg fortalte min historie til en kollega
> kom han med en lige så slem historie om dengang han købte vinduer hos jvk.
> Og en af mine venner der er selvstændig tømrer, er holdt helt op med at
> bruge jvk da han mener at deres vinduer er for dårlige og deres
standardmål
> slet ikke er standard.
>
>
>
> FUT: dk.fritid.hus-og-have
> --
> Mvh
> Thomas Nørgaard
> www.countryfan.dk
> _____________________________________
> This mail was scanned by Norton Antivirus
>
>



Mads Lie Jensen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 16-10-03 18:40

On Thu, 16 Oct 2003 18:14:21 +0200, "benny" <beny.pedersen@tdcadsl.dk>
wrote:

>jeg har også købt flere gange hos kipa
>og når man køber bondehusvinduer er glassene ikke mont men følger med
>sådan man kan komme til at smørre træet på listerne bag glasset

Og det var nødvendigt at citere hele Thomas' indlæg nedenunder de tre
linier du bidrog med?

http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

FUT: dk.admin.netikette


--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
Kig også ind på http://hjoerringnyplanteskole.dk/

Henrik (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 16-10-03 20:40


"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message
news:AMujb.1003$ib4.756@news.get2net.dk...
> Her følger vores historie om køb af vinduer hos Jydsk Vindueskompagni A/S
>
> Det er ikke ment som skræk og advarsel, blot en fortælling om vore
> problemer. Så er det op til læseren at tolke den. Undskyld den er lidt
lang,
> men jeg ville være sikker på at det hele kom med.

Jeg har handler en enkelt gang hos JVK og må desværre også konstatere at det
ikke helt levede op til forventningerne. En glasliste var ødelagt, jeg fik
en ny tilsendt, ud over det var der mange hakker og splinter i hele vinduet.

Henrik



Melanie (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Melanie


Dato : 16-10-03 21:04

Phu ja, den var ikke sjov. Jeg har aldrig handlet hos dem, da jeg flere
steder fra har hørt om lign tilfælde som andre her i gruppen har.
Min svigerinde købte vinduer i sommers hos et svensk firma som var kanon
billigt og godt. Ved ikke hvad det hed, men der er jo heller ikke langt fra
Bornholm til Sverige...

Hvis man så overføre din historie om vinduer med JVK til bredbånd hos
Tiscali, tja, så har man min historie om dem! Brug IKKE Tiscali!!

Kh Melanie



Anders [8000] (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders [8000]


Dato : 19-10-03 14:34

> Tiscali, tja, så har man min historie om dem! Brug IKKE Tiscali!!

HELT enig.



Spider13 (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Spider13


Dato : 25-03-04 09:55

Enig, Tiscali er ikke lige det mest stabile man kan få. :)

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Spider13 (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Spider13


Dato : 25-03-04 09:44

Jeg har handlet fast i JVK siden 1998, jeg er selvstændig Tømre, og har
altid været tilfreds med JVK´s produkter og deres priser.

Det som JVK gør modsat f.eks. Kipa, er at de giver Rådgivning, men det
er klart, at hvis man er typen der ved det hele på forhånd, vil man føle
at de prøver at påtvinge en noget man ikke vil have.

Vurderet ud fra det du har skrevet og den måde du formulerer dig på,
virker det lidt som om, du er den bedre vidende person, som ved alt om
det du nu er i gang med. Og hvis man handler med den indstilling,
(uanset hvad man handler), jamen så vil rådgivning blive opfattet
forkert. F.eks. som om at sælgere forsøger at tvinge en til at købe
noget andet.

For mig lyder det bare som en ordre, hvor alt der kan går galt, er gået
galt. Men samtidig, kan jeg jo også se, (igen vurderet udfra det du har
skrevet), at JVK har gjort alt hvad de kunne, for at rette op på det.

Min Konklusion er derfor: Jeg handler stadig hos JVK pga. Rådgivningen
og deres produkter som er godkendt at Dansk Vindues Certifisering. Som
giver mig tryghed når jeg skal handle.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste