Ford
Fra : Frank

Dato : 16-10-03 11:54

Om der er nogle der har kendskab til udlæsning

af fejlkoder på bærbar PC via diagnosestik på
Ford.

Og fra hvornår har man påbegyndt installation af

diagnosestik på Ford.

Eller hvor kan jeg finde ud af "noget" om det.

Håber det er rette forum, har ikke skrevet
indlæg før

så bær over med mig

Frank

Fra : Tom

Dato : 16-10-03 13:29

> [...]
af

> diagnosestik på Ford.
>
> Eller hvor kan jeg finde ud af "noget" om

Du kan ikke umiddelbart tilslutte en PC til stikket. Selv Ford værksteder
benytter bare en lysdiode og en modstand som man sætter til 2 af de 3 ben i
diagnosestikket ude ved siden af batteriet i motorrummet. De blinkkoder som
bilens computer kommer med, fortæller noget om hvilken fejl der måtte være.
Koderne kan man finde på enhver seriøs hjemmeside
Haynes værkstedshåndbogen (den engelske) for en Sierra har en beskrivelse
af fejlkodeudlæsningen og tager da fat i en Jan der lytter med i gruppen så
har han dem også liggende som PDF filer til Sierra'en

--
Tom