vinterproblem
Fra : oz7aik Jørgen

Dato : 16-10-03 06:21

scootercar.
vinterproblem, i går morges da det var under
frysepunktet, og i dag til morgen -3 grader.
Jeg kunne godt starte og men kun i ca. 10 minutter.
har blandet i går eftermiddags karburatoralkohol
i benzinen, (karburatorsprit er måske bedre)

Hvad med olie, den kan da også fryse, kan man
blande noget i olie.

Jørgen

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 16-10-03 08:31

hvor meget sprit hælder du i benzin?

olie har jeg aldrig haft problemer med... heller ikke ned til 10 graders
frost.... endda på en tur til århus....

af mine egne erfaringer så har scootere generalt ikke brug for sprit, men
brug for benzin med så lidt vand i som muligt. her kan man ringe rundt til
de forskellige selsakber og høre et gennemtsnit af vandindhold i benzin.

jeg køre personligt aldrig selv med sprit i da det fortynder olien..... der
er plus og minus ved sprit.....

Fra : oz7aik Jørgen

Dato : 16-10-03 08:47

Der var i tanken ca 3 liter benzin, der kom jeg 1 dl i.

Jørgen

Fra : HpeA

Dato : 16-10-03 23:23

Hejsa´

Jeg begynder med at bruge karb.sprit allerede når temperaturen ligger i snit
omkring 7 grader ( specielt om det er fugtigt :oS ). Lange ture kan give
problemer med tilisning af karb, prøvet det et par gange. Men det det vand %
i benzin havde jeg ikke lige tænkt på !. Jeg behøver mere sprit i benzinen
end balndingsforholdet på dunken siger, og det er _væsenligt_ mere´ !. Dog
har jeg ikke renset karburatoren endnu, og det ville nok være en god ide at
starte med, men jeg er blevet fortalt at små motore med små karbs. har det
noget sværere end -"big bore "- maskiner. Et eller andet med luftens
hastighed igennem karburatorens hul & noget med temperatur + luft fugtighed
??????, jeg fattede nix af den samtale på det tidspunkt, men efter nærmere
tanker så var min konklusion : Komprimering af luft giver kondens = vand. Og
læg dertil lave temperature så er der is i karburatoren , og så går
motoren som en spand skruer ! :os.

Kritisk temperatur for PygZe-Pigen er 0 grader og fugtig vejr & luft. Hun
køre ikke 10 km så er der ballade . Giv hende 1 minus grad så er der liv
i hende hele dagen

Benzin : Shell V-power 95 oktan
Karb-sprit : Shell´s 0.5 liters ( grå dunk )

Hilsen Herfra

HP & PP

Fra : Hekto

Dato : 16-10-03 08:49

In article <3f8e2aea$0$29402$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
oz7aik@mail.dkx says...
> [...]
> Jeg kunne godt starte og men kun i ca. 10 minutter.
> har blandet i går eftermiddags karburatoralkohol
> i benzinen, (karburatorsprit er måske bedre)

Prøv at dræne svømmerhuset for vand og skidt.
Kaburatorsprit kan tilsættes; men er sjældent nødvendigt på en
luftkølet motor.
Tilsæt ikke kaburatorsprit hvis den smøres med olie blandet direkte i
benzinen. Ved separat olietank er det ok.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!