/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
En RMA beretning fra infocare, Viewsonic V~
Fra : Kenneth Frederiksen


Dato : 16-10-03 02:28

Hej .
Jeg blev for et par uger siden i denne gruppe anbefalet at købe en viewsonik
vp181 s/b
Det gjorde jeg og har desværre oplevet nogle problemer med det,og dem vil
jeg lige fortælle om her,og gerne høre hvad i synes.
For jeg ikke skal skrive flere sider indsætter jeg den RMA som jeg har lavet
hos infocare.dk,samt en mail jeg har skrevet til dem efterfølgende.



RMA til infocare :

Skærmen virker ikke på DVI indgangen mere.
Har prøvet 2 DVI kabler,dét der fulgte med min vp181b,og dét jeg har til min
anden Viewsonic vx900 monitor.
Har også prøvet skærmen på begge mine computere,med samme resultat.
Skærmen virker på analog indgangen,og virker også med DVI udgangen på
grafikkortene,når jeg benytter DVI til analog converteren(dongle),der fulgte
med grafikkortene.
Jeg har ingen problemer med at benytte DVI på begge computere,med min
Viewsonic vx900.
Vp181b skærmen kørte de første 4-5 dage på DVI uden problemer.
Så jeg har konstateret at DVI indgangen på skærmen er blevet defekt.
Derfor vil jeg gerne have Ombytningsservice-ON-SITE.
Skærmen kun er ganske få dage gammel,og jeg nødigt vil stå uden en Monitor.
TAK.Mvh.Kenneth ''


Feedback Email efter at have modtaget bytteskærm :

Hej.
Jeg vil lige sende et par ord om min oplevelse med jeres håndtering af min
RMA sag.
Min ny indkøbte skærm virkede pludselig ikke på DVI indgangen efter ca. 5
dage.
Jeg udfyldte RMA skemaet søndag aften og mandag sender i en skærm til mig.
I skal ha' alt mulig ros for at handle hurtigt.
Det er meget tilfredsstillende at have en RMA sag afsluttet på 2-3 dage.
Bytteskærmen virker på DVI uden problemer,så alt ok dér også.

Men...... for der ér et men.

Har købt en splinter ny skærm til 5285,-,og at den så uheldigvis er defekt,
er naturligvis ikke er jeres skyld på nogen måde.
Men, at jeg modtager en tydeligvis brugt skærm fra jer, er jeg ikke helt
tilfreds med.
Da jeg stadig var inde i DOA perioden, burde det være en selvfølge at jeg
skulle have en helt ny skærm i bytte.

Skærmen var ret støvet ,og kassen den kom i var godt brugt, samt der var
fedtemærker på skæmen ,og striber på selve skærmfladen som stammer fra at
den forrige ejer ikke har været helt god til at pudse skærmen.Så nærmest ud
som om han havde tørret den med en karklud.
Kablerne var sjusket pakket ,hvilket betyder mindre ,men blot understreger
at skærmen ikke var ny.

Efter jeg havde rengjort den meget forsigtigt,og omhyggeligt, med rent varmt
vand,og en microfiber klud,
gik jeg skærmen grundigt efter, og måtte konstatere at der var en ridse i
billedfladen, i højre side,ca. i midten, en V formet og ca. 1½ cm lang
ridse. Ikke særlig tydelig ,men den ér der dog.

Jeg har retuneret den DVI defekte skærm til jer i dag, samme dag som jeg
modtog bytteskærmen.
Den er dog blevet retuneret i den godt brugte kasse som bytteskærmen ankom
i.
Kabler og andet tilbehør er også dét som jeg modtog med bytteskærmen.
Så jeg har altså beholdt de nye kabler, bøger ,og kasse der fulgte med til
min første *nye* skærm.

Jeg kan lære at leve med den brugte monitor,med ridsen,og følelsen af at det
ku' ha' været gjort bedre.
Det er vel i højere grad mere et spørgsmål om i synes at jeg er blevet
behandlet tilfredsstillende.
Jeg vil ihvertfald gerne høre jeres kommentar til dette, og vil også gerne
insistere på at denne mail bliver vedhæftet min sag i tilfælde af at jeg i
fremtiden skulle støde på problemer med den nye brugte skærm.

Jeg vil gerne lige uddybe at havde jeg været inde i garanti perioden ,altså
efter DOA perioden,kan jeg udemærket forstå at man måtte acceptere at
modtage en repareret brugt skærm i bytte.
Jeg mener dog ikke at det er rimeligt når man er i DOA perioden.

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh.
Kenneth Frederiksen.

...............

Hvad synes i her i gruppen om den behandling jeg har fået ?
Er det acceptabelt ?
DOA perioden hos Infocare er 14 dage,og jeg udfyldte RMA'en da skærmen var 8
dage gammel.
Jeg har endnu intet svar fået fra dem . Burde jeg kontakte Viewsonic danmark
hvis jeg intet har hørt om et par dage?
Jeg glemte iøvrigt at skrive at bytteskærmen ikke var pakket i den
overtrækspose som viewsonic skærme normalt kommer i .Den lå krøllet sammen
foran skærmen.

Skærmen var egentlig ikke til mig og ham som ejer skærmen, som jeg byggede
en computer til, har accepteret bytteskærmen,men lidt af glæden ved den
ellers lækre monitor fadede nok lidt.
Så jeg ved ikke om jeg bare skal ''let it slide'' ..

Havde det været min havde jeg nok gået en del hårdere til dem.....

Mvh.
Kenneth








 
 
jens@x.x (16-10-2003)
Kommentar
Fra : jens@x.x


Dato : 16-10-03 09:07

On Thu, 16 Oct 2003 03:27:36 +0200, "Kenneth Frederiksen" <k@k.k> wrote:

>Hvad synes i her i gruppen om den behandling jeg har fået ?

Prøv at stille spørgsmålet i den rette gruppe : dk.forbruger.

--
Jens.


Maestro (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Maestro


Dato : 16-10-03 09:30

Jeg kan kun sige at jeg ville ikke være tilfreds med at få en brugt skærm
retur, endda med en ridse!
Var den brugt, men fejlfri ville det ikke genere mig mere end at jeg kunne
leve med det, men man skal have det man betaler for synes jeg!



"Kenneth Frederiksen" <k@k.k> wrote in message
news:3f8df407$0$45337$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej .
> Jeg blev for et par uger siden i denne gruppe anbefalet at købe en
viewsonik
> vp181 s/b
> Det gjorde jeg og har desværre oplevet nogle problemer med det,og dem vil
> jeg lige fortælle om her,og gerne høre hvad i synes.
> For jeg ikke skal skrive flere sider indsætter jeg den RMA som jeg har
lavet
> hos infocare.dk,samt en mail jeg har skrevet til dem efterfølgende.
>
>
>
> RMA til infocare :
>
> Skærmen virker ikke på DVI indgangen mere.
> Har prøvet 2 DVI kabler,dét der fulgte med min vp181b,og dét jeg har til
min
> anden Viewsonic vx900 monitor.
> Har også prøvet skærmen på begge mine computere,med samme resultat.
> Skærmen virker på analog indgangen,og virker også med DVI udgangen på
> grafikkortene,når jeg benytter DVI til analog converteren(dongle),der
fulgte
> med grafikkortene.
> Jeg har ingen problemer med at benytte DVI på begge computere,med min
> Viewsonic vx900.
> Vp181b skærmen kørte de første 4-5 dage på DVI uden problemer.
> Så jeg har konstateret at DVI indgangen på skærmen er blevet defekt.
> Derfor vil jeg gerne have Ombytningsservice-ON-SITE.
> Skærmen kun er ganske få dage gammel,og jeg nødigt vil stå uden en
Monitor.
> TAK.Mvh.Kenneth ''
>
>
> Feedback Email efter at have modtaget bytteskærm :
>
> Hej.
> Jeg vil lige sende et par ord om min oplevelse med jeres håndtering af min
> RMA sag.
> Min ny indkøbte skærm virkede pludselig ikke på DVI indgangen efter ca. 5
> dage.
> Jeg udfyldte RMA skemaet søndag aften og mandag sender i en skærm til mig.
> I skal ha' alt mulig ros for at handle hurtigt.
> Det er meget tilfredsstillende at have en RMA sag afsluttet på 2-3 dage.
> Bytteskærmen virker på DVI uden problemer,så alt ok dér også.
>
> Men...... for der ér et men.
>
> Har købt en splinter ny skærm til 5285,-,og at den så uheldigvis er
defekt,
> er naturligvis ikke er jeres skyld på nogen måde.
> Men, at jeg modtager en tydeligvis brugt skærm fra jer, er jeg ikke helt
> tilfreds med.
> Da jeg stadig var inde i DOA perioden, burde det være en selvfølge at jeg
> skulle have en helt ny skærm i bytte.
>
> Skærmen var ret støvet ,og kassen den kom i var godt brugt, samt der var
> fedtemærker på skæmen ,og striber på selve skærmfladen som stammer fra at
> den forrige ejer ikke har været helt god til at pudse skærmen.Så nærmest
ud
> som om han havde tørret den med en karklud.
> Kablerne var sjusket pakket ,hvilket betyder mindre ,men blot understreger
> at skærmen ikke var ny.
>
> Efter jeg havde rengjort den meget forsigtigt,og omhyggeligt, med rent
varmt
> vand,og en microfiber klud,
> gik jeg skærmen grundigt efter, og måtte konstatere at der var en ridse i
> billedfladen, i højre side,ca. i midten, en V formet og ca. 1½ cm lang
> ridse. Ikke særlig tydelig ,men den ér der dog.
>
> Jeg har retuneret den DVI defekte skærm til jer i dag, samme dag som jeg
> modtog bytteskærmen.
> Den er dog blevet retuneret i den godt brugte kasse som bytteskærmen ankom
> i.
> Kabler og andet tilbehør er også dét som jeg modtog med bytteskærmen.
> Så jeg har altså beholdt de nye kabler, bøger ,og kasse der fulgte med til
> min første *nye* skærm.
>
> Jeg kan lære at leve med den brugte monitor,med ridsen,og følelsen af at
det
> ku' ha' været gjort bedre.
> Det er vel i højere grad mere et spørgsmål om i synes at jeg er blevet
> behandlet tilfredsstillende.
> Jeg vil ihvertfald gerne høre jeres kommentar til dette, og vil også gerne
> insistere på at denne mail bliver vedhæftet min sag i tilfælde af at jeg i
> fremtiden skulle støde på problemer med den nye brugte skærm.
>
> Jeg vil gerne lige uddybe at havde jeg været inde i garanti perioden
,altså
> efter DOA perioden,kan jeg udemærket forstå at man måtte acceptere at
> modtage en repareret brugt skærm i bytte.
> Jeg mener dog ikke at det er rimeligt når man er i DOA perioden.
>
> Ser frem til at høre fra jer.
>
> Mvh.
> Kenneth Frederiksen.
>
> ..............
>
> Hvad synes i her i gruppen om den behandling jeg har fået ?
> Er det acceptabelt ?
> DOA perioden hos Infocare er 14 dage,og jeg udfyldte RMA'en da skærmen var
8
> dage gammel.
> Jeg har endnu intet svar fået fra dem . Burde jeg kontakte Viewsonic
danmark
> hvis jeg intet har hørt om et par dage?
> Jeg glemte iøvrigt at skrive at bytteskærmen ikke var pakket i den
> overtrækspose som viewsonic skærme normalt kommer i .Den lå krøllet sammen
> foran skærmen.
>
> Skærmen var egentlig ikke til mig og ham som ejer skærmen, som jeg byggede
> en computer til, har accepteret bytteskærmen,men lidt af glæden ved den
> ellers lækre monitor fadede nok lidt.
> Så jeg ved ikke om jeg bare skal ''let it slide'' ..
>
> Havde det været min havde jeg nok gået en del hårdere til dem.....
>
> Mvh.
> Kenneth
>
>
>
>
>
>
>



Dr.Ralph (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 16-10-03 12:48

Jeg føler med dig.

Hvis ikke butikken er til at snakke med, så kontakt Viewsonic og spørg om
de kan stå inde for at sælge deres produkter hos et firma med en så ringe
salgspolitik.

Håber du får noger positivt ud af det.

Har nu hørt så meget ringe om Vp181s - både mht til DVI og clear type, at
jeg ikke køber den alligevel - men nok ser efter andre skærme, der skal
bruges som reserveskærm mit dual TFT setup.

Det at Cleare type ikke virker ordentligt med Vp181s, det giver mig meget
lidt lyst til at købe skærmen, da clear type altid er slået til med min
Dell 2000FP.

Ved nu ikke, hvilken 17-19' TFT jeg vil gå efter - afventer situationen.
LG er HELT ude af billedet, Viewsonic er tæt på at være det samme - der er
vel kun NEC tilbage nu af seriøse alternativer.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Kenneth Frederiksen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Frederiksen


Dato : 16-10-03 13:26


"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
news:f0gxjrn8x42o$.24ngjep0g0ed.dlg@40tude.net...
> Jeg føler med dig.
>
> Hvis ikke butikken er til at snakke med, så kontakt Viewsonic og spørg om
> de kan stå inde for at sælge deres produkter hos et firma med en så ringe
> salgspolitik.
>

Butikken, som er Midtdata, er slet ikke inde i billedet her .
Jeg har udelukkende haft med Infocare at gøre, da det er dem som tager sig
af ombytning, og reparation af en lang række monitor mærker, bla. Viewsonic,
som du kan se her :
http://www.infocare.dk/online/eservice.asp?id=http://www.infocare.dk/eservice

Men hører jeg intet fra Infocare, senest i morgen, vil jeg nok kontakte
Viewsonic Danmark, for at høre hvad de synes om måden sagen er blevet
håndteret på, af Infocare.

Mvh.




Daniel (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 16-10-03 19:43


> Har nu hørt så meget ringe om Vp181s - både mht til DVI og clear type, at
> jeg ikke køber den alligevel - men nok ser efter andre skærme, der skal
> bruges som reserveskærm mit dual TFT setup.
>
> Det at Cleare type ikke virker ordentligt med Vp181s, det giver mig meget
> lidt lyst til at købe skærmen, da clear type altid er slået til med min
> Dell 2000FP.
>
> Ved nu ikke, hvilken 17-19' TFT jeg vil gå efter - afventer situationen.
> LG er HELT ude af billedet, Viewsonic er tæt på at være det samme - der er
> vel kun NEC tilbage nu af seriøse alternativer.
>

Hej Dr. Ralph

De samme overvejelser har jeg også gjort mig.

I den størrelse orden hos Nec kan du vel kun overveje:
Nec 1860nx og 1880sx, som eftersigende skulle have henholdsvis IPS og S-IPS
paneller på ca. 30 ms.
Jeg har set Nec 1860nx til 525 Euro og 1880sx til 799 Euro. Kan det virkelig
betale sig, at købe den dyre, når 1860nx får sådan en fin test hos Prad.de
og mange af deres brugere?

/Daniel




René Rolighed Christ~ (17-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 17-10-03 07:58

"Daniel" <danieldk121@hotmail.com> wrote in message
news:3f8ee6b1$1@olaf.komtel.net...
>
> I den størrelse orden hos Nec kan du vel kun overveje:
> Nec 1860nx og 1880sx, som eftersigende skulle have henholdsvis IPS og
S-IPS
> paneller på ca. 30 ms.
> Jeg har set Nec 1860nx til 525 Euro og 1880sx til 799 Euro. Kan det
virkelig
> betale sig, at købe den dyre, når 1860nx får sådan en fin test hos Prad.de
> og mange af deres brugere?

Ved du om jeg kan komme til at se de nævnte NEC skærme i Århus området?
Jeg kan ikke rigtig gennemskue om 1860nx er hvid? (eeeew!)

Hvor har du set disse lave priser?

Cheers
Rolighed



Daniel (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 17-10-03 09:31

> Ved du om jeg kan komme til at se de nævnte NEC skærme i Århus området?
> Jeg kan ikke rigtig gennemskue om 1860nx er hvid? (eeeew!)
>
> Hvor har du set disse lave priser?
>
> Cheers
> Rolighed

Hej Rolighed

Jeg ville have gættet på Computercity, men de har den vist ikke, så desværre
kender jeg ikke nogen.
Men...køb istedet skærmen via nettet, så er du garanteret 14 dages returret,
den gælder i hele EU. Danmark er meget dyr med NEC, derfor bør du købe den i
Tyskland.

1860nx kan også fåes i sort, jeg har dog købt min i hvid. Grunden til det
er, at en hvid ramme er bedre for øjene. Min øjne er dårlige nok i forvejen
Den ser dog bedre ud i sort...

Gode webshops, hvor det er let at returnerer varen d.v.s. uden nogen form
for bøvl:
http://www.mindfactory.de
Min favorit - hvor jeg altid handler. De betaler endda returportoen, hvis
man sender en vare retur
http://www.tftshop.de
Har fået meget gode anmeldelser på prad.de og sender næsten altid fejlfrie
skærme.

Lidt inspiration kan du hente her, hvor den er blevet testet:
http://www.prad.de/new/tests/nec1860nxbk.html

Dr. Ralph overvejer den også, så den er nok ikke helt hen i skoven.

Jeg skal nok lige poste mit indtryk på nyhedsgruppen.

/Daniel



Jesper Rasmussen (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Rasmussen


Dato : 17-10-03 09:48

On Fri, 17 Oct 2003 10:30:45 +0200, Daniel wrote:

-snip-

> Jeg skal nok lige poste mit indtryk på nyhedsgruppen.
>
> /Daniel

Kunne du lokkes til at tage par billeder (hvis du har mulighed for det)
og lægge op et eller andet sted? (evt. dk.binaer eller send dem direkte
til mig)
Jeg har lidt svært ved at bedømme designet udfra de få billeder jeg kan
finde af den, men umiddelbart ser den lidt "klodset" ud ifht. fx.
Viewsonic VP181!?!


--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Daniel (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 17-10-03 10:41


> Kunne du lokkes til at tage par billeder (hvis du har mulighed for det)
> og lægge op et eller andet sted? (evt. dk.binaer eller send dem direkte
> til mig)
> Jeg har lidt svært ved at bedømme designet udfra de få billeder jeg kan
> finde af den, men umiddelbart ser den lidt "klodset" ud ifht. fx.
> Viewsonic VP181!?!

Hej Jesper

Billeder af den kan du finde her:
http://www.nec-mitsubishi.com/coremedia/generator/index,realm=Service__ProductSupport__Choice__Model,spec=?__hq__en,size=18,type=LCD

Hvis du skal bruge andre, så skal du bare sige til, så mailer jeg dem til
dig.

Så vidt jeg har læst, skulle lige netop Nec være meget pænere end Viewsonic
både fysisk men også i selve billedkvaliteten, men den udtalelse er kun
baseret på en masse subjektive udtalelser jeg har læst rundt omkring på
nettet.

/Daniel



Jesper Rasmussen (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Rasmussen


Dato : 17-10-03 11:00

On Fri, 17 Oct 2003 11:40:57 +0200, Daniel wrote:

> Hej Jesper
>
> Billeder af den kan du finde her:
> http://www.nec-mitsubishi.com/coremedia/generator/index,realm=Service__ProductSupport__Choice__Model,spec=?__hq__en,size=18,type=LCD

OK - dem havde jeg ikke set - tak for det.

> Hvis du skal bruge andre, så skal du bare sige til, så mailer jeg dem til
> dig.

Ja tak! Jeg vil meget gerne se et par "live" billeder af skærmen!

PS: Du bor vel ikke lige tilfædligvis i Århus så jeg kunne komme forbi
og se skærmen?

--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Jesper Rasmussen (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Rasmussen


Dato : 17-10-03 11:36

On Fri, 17 Oct 2003 10:30:45 +0200, Daniel wrote:

-snip-
>
> 1860nx kan også fåes i sort, jeg har dog købt min i hvid. Grunden til det
> er, at en hvid ramme er bedre for øjene. Min øjne er dårlige nok i forvejen
> Den ser dog bedre ud i sort...

Når du siger hvid mener du så hvid som i mælkehvid eller er det hvid som
i alm. computergrå?

For selve rammen foran på skærmen er sølvfarvet - både på den hvide og
sorte version, ikk'?

--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Daniel (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 17-10-03 11:47


> Når du siger hvid mener du så hvid som i mælkehvid eller er det hvid som
> i alm. computergrå?
>
> For selve rammen foran på skærmen er sølvfarvet - både på den hvide og
> sorte version, ikk'?

Det er vel alm. computergrå, begge versioner er sølvfarvet ifølge:
http://www.webtradecenter.de/DOCUMENTS/1/PROSPECTSDB/225367.JPG

Tja, når begge har en sølvfarvet ramme, så er det vel også ligemeget hvilken
en man vælger i forhold til, hvor god den er at kigge på.

Jeg bor ikke lige i Århus, men istedet i Sønderjylland nede ad ved grænsen.

/Daniel



René Rolighed Christ~ (17-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 17-10-03 11:51

"Daniel" <ddvdd7@hotmail.com> wrote in message
news:3f8fa8aa$1@olaf.komtel.net...
>
> 1860nx kan også fåes i sort, jeg har dog købt min i hvid. Grunden til det
> er, at en hvid ramme er bedre for øjene. Min øjne er dårlige nok i
forvejen
> Den ser dog bedre ud i sort...
>
> Gode webshops, hvor det er let at returnerer varen d.v.s. uden nogen form
> for bøvl:
> http://www.mindfactory.de
> Min favorit - hvor jeg altid handler. De betaler endda returportoen, hvis
> man sender en vare retur
> http://www.tftshop.de
> Har fået meget gode anmeldelser på prad.de og sender næsten altid fejlfrie
> skærme.
>
> Lidt inspiration kan du hente her, hvor den er blevet testet:
> http://www.prad.de/new/tests/nec1860nxbk.html

Hmm... Det lyder jo ganske interessant! Hos mindfactory (har du købt din
der?) kan man få den (sorte) til ca. 1000 kroner mindre end man skal give
for Viewsonic'en det billigste sted herhjemme! Hvad er forøvrigt deres
policy til pixelfejl (jeg er ikke SÅ hamrende hård til tysk)?

Jeg kunne også godt tænke mig at se nogle billeder af din skærm om muligt?

Ellers tak for det meget spændende svar!

Cheers
Rolighed



Daniel (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 17-10-03 12:07

> Hmm... Det lyder jo ganske interessant! Hos mindfactory (har du købt din
> der?) kan man få den (sorte) til ca. 1000 kroner mindre end man skal give
> for Viewsonic'en det billigste sted herhjemme! Hvad er forøvrigt deres
> policy til pixelfejl (jeg er ikke SÅ hamrende hård til tysk)?
>
> Jeg kunne også godt tænke mig at se nogle billeder af din skærm om muligt?

Du skal ikke gøre dig nogle overvejelser m.h.t. webshoppens politik/policy,
da Nec produkter er omfattet af Nec's europagaranti.
M.h.t. pixelfejl er Nec's politik i overensstemmelse med fejlklasse 2, så
der er ikke meget at hente.

Der er ikke så meget, at overveje ved køb hos dem. Du skal bare bestille
den, overfører pengene til dem og så sender de dig skærmen. Så har du 14
dages returret fra den dag, du modtager skærmen. Lettere kan det ikke være.

Hvis du har nogle problemer med dem og det tyske, skal du bare sende mig en
mail.

Billederne skal jeg nok også sende til dig.

/Daniel



René Rolighed Christ~ (17-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 17-10-03 12:28

"Daniel" <ddvdd7@hotmail.com> wrote in message
news:3f8fcd62$1@olaf.komtel.net...
>
> Du skal ikke gøre dig nogle overvejelser m.h.t. webshoppens
politik/policy,
> da Nec produkter er omfattet af Nec's europagaranti.
> M.h.t. pixelfejl er Nec's politik i overensstemmelse med fejlklasse 2, så
> der er ikke meget at hente.

Hvad dækker det over.... altså fejlklasse 2? Hvor mange pixelfejl tillader
denne klasse og er der en beskrivelse af hvad en pixelfejl er (placering
o.lign.).

> Der er ikke så meget, at overveje ved køb hos dem. Du skal bare bestille
> den, overfører pengene til dem og så sender de dig skærmen. Så har du 14
> dages returret fra den dag, du modtager skærmen. Lettere kan det ikke
være.

Lad os sige at de sender en skærm med pixelfejl, kan jeg så bare returnere
og bede om en ny. Eller skal handlen annulleres og så skal jeg købe en ny
hos dem igen?

> Hvis du har nogle problemer med dem og det tyske, skal du bare sende mig
en
> mail.

Takker og bukker.

> Billederne skal jeg nok også sende til dig.

Takker og bukker.

/Rolighed



Daniel (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 17-10-03 15:31

> Hvad dækker det over.... altså fejlklasse 2? Hvor mange pixelfejl tillader
> denne klasse og er der en beskrivelse af hvad en pixelfejl er (placering
> o.lign.).

Tomshardware er nok lidt bedre end mig til at forklare det:
http://www4.tomshardware.com/display/20030319/lcd_pixels-06.html

> Lad os sige at de sender en skærm med pixelfejl, kan jeg så bare returnere
> og bede om en ny. Eller skal handlen annulleres og så skal jeg købe en ny
> hos dem igen?

Handlen annulleres ved at du udfylder vedlagte (i pakken) skema, hvilket er
utroligt let.
Så overfører de pengene til din konto.
Herefter kan du bestille en ny skærm.

EUs regler omkring de 14 dages returret, som gælder i hele Europa, men mange
danske shops ikke overholder:
Varen som returres skal bare være i "væsentlig samme stand", d.v.s. at man
godt må have haft den i brug i 14 dage.
Sælger bærer risikoen for varen.

/Daniel



Dr.Ralph (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 17-10-03 13:51

> Der er ikke så meget, at overveje ved køb hos dem. Du skal bare bestille
> den, overfører pengene til dem og så sender de dig skærmen. Så har du 14
> dages returret fra den dag, du modtager skærmen. Lettere kan det ikke være.
>
> Hvis du har nogle problemer med dem og det tyske, skal du bare sende mig en
> mail.
>
> Billederne skal jeg nok også sende til dig.
>
> /Daniel

Hør lige Daniel - nu bliver jeg sgu' helt hooked på den sorte Nec 1860NX -
den ser ret sprød ud.

Men da alt mit udstyr er sort/sølv farvet og jeg på billederne STADIG er i
tvivl om hvorvidt den har beige farvet eller sølvfarvet front (på
billederne er den soret udgave nemlig kun sort all andre steder end lige på
rammen, der er enten beige eller sølv farvet) så håber jeg du kan fortælle
mig nærmere info om farven - hvad tror I andre er rammen på den sorte
1860NX sort eller sølv farvet....I need to know pleaseeeeeee :)

Mht til at bestille i Tyskland, så bliver jeg lidt lokket af, at den fås
til ret rimelig pris, men man får vel et problem, hvis det viser sig, at
der kun er 2 døde pixel, men at de sidder LIGE et dumt sted, som NEC og
butikken ikke syntes er dumt, men som alle andre er enige i er dumt sted.

Jeg kan vel betale dem med masterkort - og hvis der er returnerings
problemer alle andet med dem (hvis skærmen skulle vise sig at være
fejlfyldt) , så kan jeg blot annulere købet i min bank og få pengene sat
tilbage på min konto.

Så jeg overvejer meget at købe den i Tyskland -man har jo almindelig NEC
Europa garanti, som Daniel også siger - men er den også 3 år, når skærmen
er købt i Tyskland ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Jesper Rasmussen (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Rasmussen


Dato : 17-10-03 14:30

On Fri, 17 Oct 2003 14:50:55 +0200, Dr.Ralph wrote:

> Men da alt mit udstyr er sort/sølv farvet og jeg på billederne STADIG er i
> tvivl om hvorvidt den har beige farvet eller sølvfarvet front (på
> billederne er den soret udgave nemlig kun sort all andre steder end lige på
> rammen, der er enten beige eller sølv farvet) så håber jeg du kan fortælle
> mig nærmere info om farven - hvad tror I andre er rammen på den sorte
> 1860NX sort eller sølv farvet....I need to know pleaseeeeeee :)

Alle de beskrivelser jeg har set af den siger at rammen er sølvfarvet -
både på den sorte og den hvide (grå?) model.

> Mht til at bestille i Tyskland, så bliver jeg lidt lokket af, at den fås
> til ret rimelig pris, men man får vel et problem, hvis det viser sig, at
> der kun er 2 døde pixel, men at de sidder LIGE et dumt sted, som NEC og
> butikken ikke syntes er dumt, men som alle andre er enige i er dumt sted.
>
> Jeg kan vel betale dem med masterkort - og hvis der er returnerings
> problemer alle andet med dem (hvis skærmen skulle vise sig at være
> fejlfyldt) , så kan jeg blot annulere købet i min bank og få pengene sat
> tilbage på min konto.

Såvidt jeg ved er det jo ikke helt sådan systemet virker - i hvert fald
ikke med Dankort (ved ikke om reglerne er anderledes for Mastercard). Du
kan ikke bare få tilbageført pengene fordi du er utilfreds med handlen
eller ikke gider vente på en kreditering. Butikken skal have gjort noget
"ulovligt" - fx. slet ikke have sendt varen eller på anden måde forsøgt
at snyde dig.

Såvidt jeg kan se kan du kun forudbetale - hverken www.mindfactory.de
eller www.tftshop.net tager kreditkort (ved salg til udlandet).

> Så jeg overvejer meget at købe den i Tyskland -man har jo almindelig NEC
> Europa garanti, som Daniel også siger - men er den også 3 år, når skærmen
> er købt i Tyskland ?

Iflg en .pdf jeg fandt på NEC tyske side gælder garantien i hele EU plus
Schweiz, Norge osv. Men på NEC's svenske side har jeg set en .pdf hvor
der stod at garantien gælder i Sverige, Norge, Danmark og Finland.


--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Daniel (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 17-10-03 15:44


> Iflg en .pdf jeg fandt på NEC tyske side gælder garantien i hele EU plus
> Schweiz, Norge osv. Men på NEC's svenske side har jeg set en .pdf hvor
> der stod at garantien gælder i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Her står det i hvertfald højt og tydeligt nederst på:
http://www.webtradecenter.de/DOCUMENTS/1/PROSPECTSDB/225367.JPG
Linket ligger på www.mindfactory.de hjemmesiden under Nec 1860nx og de er
derfor omfattet af det, som de lover kunden.

Så køber man der, er man ihvertfald sikret.

/Daniel



Daniel (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 17-10-03 15:50



> Hør lige Daniel - nu bliver jeg sgu' helt hooked på den sorte Nec 1860NX -
> den ser ret sprød ud.
>
> Men da alt mit udstyr er sort/sølv farvet og jeg på billederne STADIG er i
> tvivl om hvorvidt den har beige farvet eller sølvfarvet front (på
> billederne er den soret udgave nemlig kun sort all andre steder end lige

> rammen, der er enten beige eller sølv farvet) så håber jeg du kan fortælle
> mig nærmere info om farven - hvad tror I andre er rammen på den sorte
> 1860NX sort eller sølv farvet....I need to know pleaseeeeeee :)
Kilde:
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=3377&sid=0d358ab312cd031d37af624ca235fe94&threadview=0&hilight=1860nx&hilightuser=0&page=3

> Mht til at bestille i Tyskland, så bliver jeg lidt lokket af, at den fås
> til ret rimelig pris, men man får vel et problem, hvis det viser sig, at
> der kun er 2 døde pixel, men at de sidder LIGE et dumt sted, som NEC og
> butikken ikke syntes er dumt, men som alle andre er enige i er dumt sted.

Du har fuld returret i 14 dage, hvis jeg ellers ser på det du normalt ved om
LCD skærme, så burde du kunne teste den grundig nok indenfor den
tidsperiode.

> Jeg kan vel betale dem med masterkort - og hvis der er returnerings
> problemer alle andet med dem (hvis skærmen skulle vise sig at være
> fejlfyldt) , så kan jeg blot annulere købet i min bank og få pengene sat
> tilbage på min konto.

For det første er det snyd og du kommer ind i en del problemer med det.
For det andet skal du bare handle ved en shop, som du har tillid til, så får
du også dine penge igen.

> Så jeg overvejer meget at købe den i Tyskland -man har jo almindelig NEC
> Europa garanti, som Daniel også siger - men er den også 3 år, når skærmen
> er købt i Tyskland ?

Ja, den er også 3 år i Tyskland. Kig bare under "garantie" her:
http://www.webtradecenter.de/DOCUMENTS/1/PROSPECTSDB/225367.JPG

/Daniel



Dr.Ralph (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 17-10-03 14:01

Og ser nu, at 1880SX fås i sort til 6.100 kr inkl. porto - 1860NX koster
kun 4.100 kr med porto til DK....wow billigt :)

Er nu i tvivl - 1880SX eller 1860NX - den dyre har S-IPS panel, den billige
blot IPS. Den med S-IPS har 33 ms respons, mens den med IPS har 30 ms.
Den med S_IPS har lysstyrke på 240, mens den anden har 200 - svært
valg.....

Blot ser 1880SX ud til i den sorte udgave at være sort også på rammen, men
1860NX i den sorte udgave har den enten beige eller sølv farvede kant ved
rammen....pyhhhhaaaaa svært valg...HJÆLP :)

H_J_Æ-L-P !

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Dr.Ralph (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 17-10-03 15:51

> Så køber man der, er man ihvertfald sikret.
>
> /Daniel

Daniel - hvornår kommer din NEC ?

Er MEGA MEGET tæt på at bestille den samme sted som dig !

Vil lige vente på at høre din kommentar til skærmen og købet helt generelt.
Men koster en bankoverførsel ikke 100 kr ekstra i gebyr ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Daniel (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 17-10-03 15:56


> Daniel - hvornår kommer din NEC ?

Imorgen
Jeg har allerede et tracking nummer hos DHL, så det er 100% sikkert.

> Er MEGA MEGET tæt på at bestille den samme sted som dig !

Godt valg!

> Vil lige vente på at høre din kommentar til skærmen og købet helt
generelt.
> Men koster en bankoverførsel ikke 100 kr ekstra i gebyr ?

Jo, hvis ikke man har en tysk og en dansk konto, så koster det lidt.
Men prøv at ring til dem og forhør dig, der er sikkert en eller anden vej
udenom.
Deres nummer er: 0049-4421-9131-170 hos Mindfactory

Der er kun et problem, de havde 7 styk. i går aftes, som lige ved kommet
hjem. Nu har de 1 tilbage, så du skal nok være lidt hurtig, hvis du vil ha'
den sidste



Jesper Rasmussen (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Rasmussen


Dato : 17-10-03 16:00

On Fri, 17 Oct 2003 16:50:55 +0200, Dr.Ralph wrote:

> Daniel - hvornår kommer din NEC ?
>
> Er MEGA MEGET tæt på at bestille den samme sted som dig !
>
> Vil lige vente på at høre din kommentar til skærmen og købet helt generelt.
> Men koster en bankoverførsel ikke 100 kr ekstra i gebyr ?

Tag nu bare at få den bestilt - så du kan skrive et udførligt review til
os andre tvivlere

Ej pjat - jeg vil meget gerne høre fra jer begge (og andre der har denne
skærm) - er selv på nippet til at bestille den, men har ikke så meget
erfaring med TFT'er og vil derfor godt lige høre lidt fra folk der har
skærmen og evt. kan sammenligne med andre TFT'er


--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Dr.Ralph (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 17-10-03 15:55

> For det første er det snyd og du kommer ind i en del problemer med det.
> For det andet skal du bare handle ved en shop, som du har tillid til, så får
> du også dine penge igen.
> er købt i Tyskland ?
> /Daniel

Det er IKKE for at snyde, men hvis jeg løb ind i problemer med at de ikke
ville returnere skærmen, hvis jeg var utilfreds med købet indenfor de
første 14 dage.

Kan jo ikke så godt stole og have tillid til en butik i et andet land, som
det er første gang jeg handler med :)
Men som udgangspunkt er har jeg altid en vis tillid til en butik - de kan
så senere hen vise sig ikke at leve op til min tillid eller omvendt kan min
tillid til butikken kan blive stærkere og stærkere.

Jeg snyder ALDRIG overlagt - ALDRIG !

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Daniel (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 17-10-03 16:02

> Det er IKKE for at snyde, men hvis jeg løb ind i problemer med at de ikke
> ville returnere skærmen, hvis jeg var utilfreds med købet indenfor de
> første 14 dage.

Det troede jeg skam heller ikke, men det er strafbart, at stoppe en betaling
på den måde, som du gjorde rede for.
Derfor ville jeg bare advare dig mod det.

> Kan jo ikke så godt stole og have tillid til en butik i et andet land, som
> det er første gang jeg handler med :)
> Men som udgangspunkt er har jeg altid en vis tillid til en butik - de kan
> så senere hen vise sig ikke at leve op til min tillid eller omvendt kan
min
> tillid til butikken kan blive stærkere og stærkere.

Hvis du handler hos en af de største butikker i Tyskland, så er det mindst
ligeså sikkert som en dansk.
Men jeg kan godt følge dig.

Hvis du er i tvivl om den, prøv at kigge her:
http://www.bonitrus.com/websiegel/pop.asp?bTT_ID=650837454143973543163362609438293943

Jeg kender personligt ikke en bedre butik.

/Daniel



Dr.Ralph (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 17-10-03 18:30

> Det troede jeg skam heller ikke, men det er strafbart, at stoppe en betaling
> på den måde, som du gjorde rede for.
> Derfor ville jeg bare advare dig mod det.

Nu arbejder jeg selv finans verdenen og kender en i PBS så jeg kender
reglerne ret godt - og det er på ingen måde strafbart at forlange sine
penge tilbage hvis man har betalt via kreditkort og varen ikke lever op til
forventninger og butikken nægter at tage varen retur.

Det er fuldt ud lovligt.


--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Daniel (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 17-10-03 19:02


> > Det troede jeg skam heller ikke, men det er strafbart, at stoppe en
betaling
> > på den måde, som du gjorde rede for.
> > Derfor ville jeg bare advare dig mod det.
>
> Nu arbejder jeg selv finans verdenen og kender en i PBS så jeg kender
> reglerne ret godt - og det er på ingen måde strafbart at forlange sine
> penge tilbage hvis man har betalt via kreditkort og varen ikke lever op
til
> forventninger og butikken nægter at tage varen retur.
>
> Det er fuldt ud lovligt.

Ikke at vi skal diskutterer det - du har muligvis ret.

Men jeg forstod følgende:

>Jeg kan vel betale dem med masterkort - og hvis der er returnerings
>problemer alle andet med dem (hvis skærmen skulle vise sig at være
>fejlfyldt) , så kan jeg blot annulere købet i min bank og få pengene sat
>tilbage på min konto.

At du køber en skærm og betaler via kreditkort. Sælger sender dig en skærm
og før han har modtaget pengene stopper du betalingen via din bank. D.v.s.
at sælger opfylder sine pligter i og med han overdrager varen. Derimod
opfylder køber ikke sine pligter, da pengene ikke bliver overført. Jeg kan
ikke se, at det skulle være lovligt. Med mindre du har lavet en aftale med
sælger herom.
Så vidt jeg ved, skal sælger have pengene og selv overfører dem til dig
efter du returnerer varen.

Om du eller jeg har ret er for mig ligemeget, det vigtigste for mig p.t. er
at jeg får en ny skærm imorgen

/Daniel



Thomas Madsen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 16-10-03 13:02

Kenneth Frederiksen skrev:

> Hvad synes i her i gruppen om den behandling jeg har fået ?
> Er det acceptabelt ?

Godt nok så har Jens ret i at <news:dk.forbruger> nok ville være et
bedre sted at spørge, da de (forhåbentlig) har styr på lovgivningen
derinde, men uden at kende lovgivningen på området, så ville jeg helt
klart føle mig skuffet hvis jeg fik problemer med min Viewsonic VP201s
indenfor det første år og fik leveret en brugt skærm i stedet for en
ny på onsite-garantien. Det kan simpelthen ikke være rigtigt.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste