Hvordan lægger man en variable i en sql sæ~
Fra : Fætter Guf

Dato : 16-10-03 01:17

Mit spørgsmål er hvordan tager man en variable og lægger i en sql string.

Jeg har lagt som test bare valgt de 2 første tegn af en dato i en string
derud over har jeg også lagt dette tal i min database for at se om den kan
finde det men det kan den ikke... men jeg får det rigtige tal ud hvis jeg
laver en test med en label.

Dim Valgt_dato_temp as String
Dim Valgt_dato as String
Valgt_dato_temp = Calendar1.SelectedDate.ToShortDateString()
Valgt_dato = Valgt_dato_temp.Substring(0, 2)
' Opbyg SQL-kommando
cmd.CommandText = "SELECT * FROM Kunde WHERE Dato = Valgt_dato "

Fra : Fætter Guf

Dato : 16-10-03 03:48

Hvar fået svar

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 16-10-03 10:08

Hej Fætter Guf
Var det ikke en ide, at lægge svaret her, så kunne vi andre også¨
se hvorledes det skal gøres.
m.v.h.
Ole J. Hansen
"Fætter Guf" <none@sorry.com> skrev i en meddelelse
> Hvar fået svar

---

Fra : Patrick Hayes

Dato : 16-10-03 18:48

> Var det ikke en ide, at lægge svaret her, så kunne vi andre også¨
> se hvorledes det skal gøres.

således:

strSQL = "SELECT * FROM Kunde WHERE Dato = " & Valgt_dato

Hvis feltet "dato" er af typen "date/time" så skal det se således ud:

strSQL = "SELECT * FROM Kunde WHERE Dato = #" & Valgt_dato & "#"

- patrick

Fra : Harald Staff

Dato : 16-10-03 22:29

"Patrick Hayes" <patrick@NotAValidAddress.dk> wrote in message

> Hvis feltet "dato" er af typen "date/time" så skal det se således ud:
> WHERE Dato = #" & Valgt_dato & "#"

Nuvel, det avhenger av hvilken database og -driver som brukes. # er trolig Access;
SQLserver, Oracle, Paradox, ... , skal ha det hver for seg aldeles annerledes.

Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please.

Fra : Patrick Hayes

Dato : 17-10-03 21:31

> Nuvel, det avhenger av hvilken database og -driver som brukes. # er trolig
Access;
> SQLserver, Oracle, Paradox, ... , skal ha det hver for seg aldeles
annerledes.

det er jeg klar over, men det er også det folk oftest spørger om. resten er
som regel klar over hvordan de bruger deres database.