hvilke stationcar 175k-200k kr?
Fra : Thomas L

Dato : 15-10-03 22:51

Hej gruppe,

Så er familie forøgelsen på vej og jeg skal bruge en god (brugt?)
stationcar til max 200.000,- kr... men hvad skal jeg købe?... hvad er
billigst i det lange løb...? (lidt køreglæde skader jo heller ikke)...
er det en 406'er, en Passat 1.8(T) eller måske noget helt andet...?
jeg er lidt allergisk for høje værksteds regninger så drifts
erfaringer er meget velkomne. Jeg skal handle inden for de næste par
uger så hvis nogen har et godt tilbud på så skriv. (skal have klima
eller aircon!)

Thomas

Fra : Nels Eriksen

Dato : 16-10-03 04:32

"Thomas L" <tleistiko@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer er meget velkomne. Jeg skal handle inden for de næste par
> uger så hvis nogen har et godt tilbud på så skriv. (skal have klima

Hvad med en "Avensis" med et par år på bagen ??
V.h. Nels

Fra : Henrik B.

Dato : 16-10-03 21:22

Nels Eriksen wrote:
::: næste par uger så hvis nogen har et godt tilbud på så skriv. (skal
::: have klima eller aircon!)
:::
::: Thomas
::
:: Hvad med en "Avensis" med et par år på bagen ??
:: V.h. Nels

Også mit helt klare bud, når manden har brug for GOD plads og er ALLERGISK
over for værkstedsregninger....

M.v.h.

Fra : emil

Dato : 16-10-03 05:58

En brugt octavia combi med aircon, omkring et år gammel, pris ca 200000.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.97.216.210)

Fra : Andreas Jensen

Dato : 16-10-03 16:45

> [...]
> erfaringer er meget velkomne. Jeg skal handle inden for de næste par
> uger så hvis nogen har et godt tilbud på så skriv. (skal have klima

Jeg vil foreslå en brugt Mercedes E klasse (Model 124) fra omkring 1990
(Hedder en TE-model for benzin og TD for diesel (T = Stationcar IKKE
turbo)). Specielt hvis du er allergisk overfor værkstedsregninger. 124'erne
er absolut rimelige m.h.t. reservedelspriser.

Du kan få et fremragende eksemplar for 200 Kkr. Men køb een i tyskland, så
kan du få (næsten) en bil totalt uden rust.

Du kan finde data på www.mercefreaken.com/tekniskedata/124/124.htm

og priser på f.eks. www.mobile.de

Registreringsafgifter for importbiler kan ses på www.toldskat.dk

En benzin koster ca. kr. 7.000 om året i vægtafgift og en diesel ca. kr.
10.000, men da de generelle driftsomkostninger på denne bilmodel er så lave,
så er det en yderst billig bil i (total)driftsomkostninger.

Med venlig hilsen
Andreas Jensen

Fra : Leif Nielsen

Dato : 20-10-03 19:25

Køb den ultimative familiebil.

en Citroen Xm diesel st.car
Det er den største st.car der til dato er solgt i danmark.
Bagagerummet er på 750 liter!!!
Kørekomforten er bedre end på de dyreste audi/mercedes/bmw osv...
Når du nu bliver advaret mod det der farlige hydraulik, så glem det og
kør en prøvetur. så er du med garanti solgt.

Mvh.
Leif nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-10-03 19:43

it-center@teaterbygningen.dk (Leif Nielsen) skrev :

>Det er den største st.car der til dato er solgt i danmark.

Det kommer vist an på hvordan og hvem der måler - mon ikke en Peugeot
505 Famiale er større ?

>Bagagerummet er på 750 liter!!!

Achh soo ....

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-10-03 04:38

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Det kommer vist an på hvordan og hvem der måler - mon ikke en Peugeot
> 505 Famiale er større ?

Kan en Ford Excursion kaldes en stationcar iøvrigt? I så fald er den STØRST! Jeg
blev overhalet af een forleden. Blev sgu helt forskrækket over størrelsen af den
krabat!

En SUV/stationcar-agtig ting som gør en Ford Transit til en WagonR i
sammenligning :)

Fra : Anders

Dato : 23-10-03 21:25

Hej

Hvad med en Citroen Xsara weekend til omkring 202.000 - 10.000 i rabat for
øjeblikket = 192.000.

Anders