equals
Fra : Maxi

Dato : 15-10-03 19:14

Jeg har en equals funktion i min viewcommand klasse hvor i jeg prøver at
implementere en equals funktion som kan finde en bestemt objekt. Men jeg har
problemer med at få det til virke. jeg skal have implementeret følgende:
Dette en uddrag af sql sætningen:
IntLevel=2 AND
(StrCommand_code1 is null) AND (StrCommand_code2 LIKE @StrCommand_code1)

LIKE commandoen kan i dette tilfælde oversættes til en string compare hvor
begge stringe konverteret til lowercase.

Her har jeg forsøgt at "oversætte" SQL til Java men det ser ikke ud til at
virke:

public boolean equals(Object obj)
{
if (obj instanceof ViewCommand)
{
ViewCommand comp = (ViewCommand) obj;

//SQL sætning oversat til java
if (IntLevel == 2 && (command == null ) &&
(!Command_code2.compareToIgnoreCase(comp.StrCommand_Code1) )

{
return false;
}
}
else
{
return false;
}
return true;
}

her er definitionem på konstrultøren
public ViewCommand(String StrCommand_code1, String StrCommand_code2 , String
StrSender, String StrReceiver )

Her i serverImpl klassen prøver jeg at finde indeks på vektoren.
--------
public int GetIndexOfViewCommandObject() throws RemoteException
{
Vector v = getAll();
ViewCommand k = new ViewCommand("2", "Sender3", "Sender786", "test");

int n = v.indexOf(k);

System.out.println("Index af view command object: " + n);
return n;
}

Fra : Peter Kirk

Dato : 16-10-03 08:41

"Maxi" <dilorjaan50@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> LIKE commandoen kan i dette tilfælde oversættes til en string compare hvor
> begge stringe konverteret til lowercase.

Er du sikker på at "LIKE" konverter strengene til lowercase?

> [...]
>
> //SQL sætning oversat til java
> if (IntLevel == 2 && (command == null ) &&
> (!Command_code2.compareToIgnoreCase(comp.StrCommand_Code1) )

Kan den overhovedet compileres?
compareToIgnoreCase returner en int værdi.

Kan den her hjælper:

if ( IntLevel == 2 && command == null &&
Command_code2.equalsIgnoreCase(comp.StrCommand_Code1) )

Peter

Fra : Peter Kirk

Dato : 16-10-03 09:05

En god artikel som handler om equals og hashCode:
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-01-1999/jw-01-object-p2.html