Table og bordercolor vises ikke korrekt...
Fra : Nosey

Dato : 15-10-03 18:07

Håber nogle kan hjælpe mig med følgende problem:

Jeg har 2 ens sider, som vises forskelligt - uvist af hvilke
grunde.
Den eneste forskel på siderne er lidt tekst på selve siden - men
ingen html-kode...

Der er oprettet en tabel, hvoraf en af cellerne skal have en
farve på kanten:

align="center">

Med IE5.5SP2 vises side1 korrekt - på side2 vises farven ikke.
Med IE6.1(?) vises side 2 korrekt - og på side1 vises den ikke.

Jeg fatter ikke hvad problemet er, da der ikke skulle være noget
galt med selve koden - og forskellen imellem de 2 versioner af IE
burde vel normalt ikke gøre den slags?! Jeg har checket koden med
validator.w3.org og den melder ikke om fejl.

Håber der er en som måske kan forklare mig hvad problemet skyldes
og hvad jeg kan gøre for at få vist cellen korrekt...

På forhånd tak

~Nosey

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 15-10-03 18:34

> align="center">

Prøv at skriv "border: 1px solid #0C6080". Du kan ikke forvente, at browseren ved hvilken enhed der er tale om.
Prøv evt. at give et link til siden, da det så er lettere at se eventuelle fejl.

> [...]
> burde vel normalt ikke gøre den slags?! Jeg har checket koden med
> validator.w3.org og den melder ikke om fejl.

Du sætter din border vhs. CSS, så prøv at validere dit stylesheet.

--
Ryan

Fra : Nosey

Dato : 26-10-03 18:43

Hey,

kom lige i tanke om følgende:

Tak for hjælpen - det virkede :) Mener ellers jeg har prøvet med *px før, men alle gode gange 60