Opel Vectra
Fra : Thomas E. Rasmussen

Dato : 15-10-03 17:06

Hej
Her er en lille historie:

I lørdags kørte vi fra Sjælland til Sdr. Jylland og benzin-måleren begyndte
at lyse, vi tænkte at vi sagtens kunne kører til jylland uden at tanke op
(vi har før tanket op når lampen for lav benzin-stand lyser, og der kunne
kun være ca. 45 liter) og dvs at der er ca 15 liter tilbage i tanken,
kortsagt vi kunne kører ca 200 km på der sidste 15 liter.

Det kunne vi ikke 8 km før vores endestation kørte vi tør (vi havde kun kørt
ca. 75 km med lampen tændt)

Og der er vi så heldig at have 5 liter i reserve, og kunne så kører til
nærmeste tankstation, og vi kunne kun fylde ca 46 liter på. ??!!!

Så min metematiske evner er at det kun er en 50 liters tank der er på vores
bil.
I manualen og ved viseren for brændstof ståer der "60 ltr" og der er vel 60
liter der kan være på bilen ???

Vores bil er en Opel Vectra 1,6 model 1998

Er det kun en 50 liters tank eller er det en fejl at der er en 50 liters
tank på ???

Thomas Rasmussen

Fra : Nicolaj C.

Dato : 15-10-03 19:06

Ja, en utrolig historie - men der kan vist være flere årsager.

1) Tanken kan være fuld af kondensvand. Tank godt med kaburatorsprit næste
gang så vandet kan blive opløst og komme igennem systemet.

2) Min tank fik en lignende permanent skade efter et værkstedsbesøg - selv
om det aldrig lykkedes mig at påvise værkstedets skyld. Før de havde den et
par dage kunne den tanke 55liter og køres helt tom. Efterflg. kunne kun
tankes 50liter og den gik ujævnt allerede kort tid efter advarselslampen
begynder at lyse. Årsag forblev ukendt - men min egen teori er at de havde
kørt så råddent i bilen at tanken fik en bule eller anden form for skade.

Men jeg er spændt om der er nogen som har endnu bedre teorier ???

mvh
Nic

Fra : SNiP

Dato : 15-10-03 20:08

"Nicolaj C." <nic@post4.tele.dk> wrote in message
> Ja, en utrolig historie - men der kan vist være flere årsager.
>
> 1) Tanken kan være fuld af kondensvand. Tank godt med kaburatorsprit næste
> gang så vandet kan blive opløst og komme igennem systemet.

Nok det mest sandsynlige.

> [...]
> kørt så råddent i bilen at tanken fik en bule eller anden form for skade.
>
> Men jeg er spændt om der er nogen som har endnu bedre teorier ???
Jeg tror mere på at man har trykket lidt på tanken med en donkraft. Der skal
mere end gennemsnitligt sindsyge manøvrer til for at beskadige tanken.

/J

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-10-03 10:01

Wed, 15 Oct 2003 18:05:35 +0200, skrev Thomas E. Rasmussen, på 28
linier, i <3f8d705c$0$29413$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>Vores bil er en Opel Vectra 1,6 model 1998
>
>Er det kun en 50 liters tank eller er det en fejl at der er en 50 liters
>tank på ???

Jeg har tanket 56 L så det skal nok passe der er 60 L i den.
Jeg vil bare ikke køre den helt tom.
når først lampen blinker fylder jeg sgu bilen op.
Lyser først derefter begynder den og blinke.
Tror ikke jeg kan køre mere end de 20- 40 km hvor den bare lyser

Karsten
Opel Vectra DTI