Radeon 9800 PRO problem?
Fra : Steffen

Dato : 15-10-03 16:39

Jeg har lige modtaget mit Sapphire Radeon 9800 PRO, og har kørt lidt
3DMark2001SE test.

Scoren er fin, ca. 16600, men grafikken er sjældent helt flydende i de tests
der gennemløbes, fx. hakker bygningerne i Dragothic på samme måde som et
gammelt GeForce440MX kort - er det normalt? Jeg har tidligere prøvet med et
GeForce 4400TI, og synes at huske at der med dette kort ikke var den slags
problemer.

Kan det være en driverproblem? Jeg har prøvet Catalyst 3.8 og 3.6, med samme
resultat.

På forhånd tak for feedback!

Hilsen
Steffen

Fra : /morten

Dato : 15-10-03 16:52

"Steffen" <SLieberkind@hotmail.com> wrote in message
> [...]
et
> GeForce 4400TI, og synes at huske at der med dette kort ikke var den slags

Det du oplever er formentlig "tearing" fordi v-sync er slået fra. Dvs. at
kortet kaster
billeder afsted uden at synkronisere dette med din skærms refresh-rate - det
giver en
grim effekt hvor objekter midt på skærmen "rives over". Ofte vil en lavere
framerate
med v-sync on se mere flydende ud end en høj med v-sync off....

/morten

Fra : Steffen

Dato : 15-10-03 17:06

> [...]
> framerate
> med v-sync on se mere flydende ud end en høj med v-sync off....

OK - men hvor checker/aktiverer jeg v-sync?

/Steffen

Fra : /morten

Dato : 16-10-03 05:16

> OK - men hvor checker/aktiverer jeg v-sync?

Højreklik på din desktop / skrivebord, vælg properties / egenskaber - find
det faneblad
hvor du kan sætte resolution / opløsning og Color Quality / farvedybde -
vælg avanceret
og find derefter fanebladet Direct 3d.
Her Kan du prøve at rykke slideren ved "Wait for Vertical Sync" til Always
On og klike
ok.

Hvis det ikke har nogen effekt kan du, som der står i den tråd en anden
besvarer har refereret
til, prøve at underclocke kortet og se om dine problemer skyldes
varmeudvikling...

/morten

Fra : Jesper

Dato : 15-10-03 17:57

"Steffen" <SLieberkind@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer.
>
> Kan det være en driverproblem? Jeg har prøvet Catalyst 3.8 og 3.6, med

Hvardan ser det ud i spil?

Fra : Allan / Kolding

Dato : 15-10-03 21:00

Jeg har en tråd om et lign. problem på HOL.dk.

http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=2&tID=125666

Hvis det kunne hjælpe.

Allan / Kolding

klip