rmi fra server til client
Fra : Michael Lund

Dato : 15-10-03 15:59

Hej,

Jeg har brug for et to-vejs interface - at få en klient til at snakke med en
server gennem RMI er lige ud af landevejen.

Problemet er at jeg har brug for at serveren også kan kalde klienten.
Hvordan gør man det?

/Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 15-10-03 21:06

> Problemet er at jeg har brug for at serveren også kan kalde klienten.
> Hvordan gør man det?

Send en instans af en lokal klasse med, som indeholder de nødvendige
metoder. Så kan serveren kalde direkte på det objekt. Du bør måske overveje
at læse lidt om designmønsteret callback.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Michael Lund

Dato : 16-10-03 05:29

"Trygleren [9000]" <HesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> wrote in message

> Send en instans af en lokal klasse med, som indeholder de nødvendige
> metoder. Så kan serveren kalde direkte på det objekt. Du bør måske
overveje
> at læse lidt om designmønsteret callback.

Kanon - jeg overvejede faktisk om man kunne lave en callback metode. Nu ved
jeg hvad jeg har at gå efter - tak for det.

mvh
Michael