SPAM mail
Fra : pre

Dato : 15-10-03 15:52

I de engelsksprogede nyhedsgrupper ses nedenstående som måske kan hjælpe
nogen.
pre

Due to a recent increase in spam sent to posters in newsgroups, Microsoft
advises that newsgroup participants should consider avoiding posting to
newsgroups using their real email address. Microsoft is also committed to
continuing to address the issue of spam from a technological perspective.

To help avoid receiving unwanted messages (spam) in your regular e-mail
account, you may not want to include your regular e-mail address when you
post a question or reply to a post in a discussion group. Instead you may
want to do one of the following:

* Use a modified e-mail address: Use a different version of your e-mail
address that others will understand, but that spam tools can't automatically
pick up. For example, if your actual e-mail address is
"emailname@account.com", consider using a modified e-mail address such as:
"emailnameaccount.com.invalid",
emailname@REMOVE_CAPS_AND_INVALIDaccount.com.invalid, or
emailname@account.com.NO_SPAM. In this case, the spam tools will send mail
to an invalid e-mail address, and others will know to exclude the
"(removethis)" when they send you e-mail. When you post a question or reply
to a discussion group, just enter your modified e-mail address in the
appropriate box.

* Use a secondary e-mail account: Set up or use an e-mail account, such as a
Hotmail account, that is separate from your primary account for posting to
discussion groups. When you post a question or reply to a discussion group,
use your Hotmail account as your e-mail address.

If you have feedback or questions about this, please post a reply in the
newsgroup, or contact us at
http://register.microsoft.com/contactus30/contactus.asp?domain=communities

Thanks!
Microsoft Communities Team

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-10-03 20:34

Nu hører diskussionen jo nok retteligt hjemme i
dk.edb.sikkerhed.virus
men jeg vil da lige supplere med et par ting.
En der hedder Uffe Kousgaard har lavet et lille program, som kan hjælpe med
at fjerne spamfilerne, men som jeg har læst det, kommer de stadig ned, men
programmet sorterer dem selv fra og sletter dem.
Jeg har selv indtil nu været modstander af at sætte spamfilter på min email,
hvis det betød, at andre skulle fjerne de "falske" ord i emailadressen, som
typisk bruges som spamfilter.
Men jeg blive også bombarderet og kan ikke følge med i mine forsøg at sætte
diverse filtre på.
I stedet har jeg nu prøvet at følge et råd, som Bertel Lund Larsen har
anbefalet i meget lang tid. Nemlig at man laver en gyldig email adresse,
hvori ordet nospam indgår. Dem som høste emailadresser fra nyhedsgrupperne
er godt klar over, at nospam i stor stil bruges som spamord, og at mail der
sendes til adresser, hvori ordet nospam indgår, med stor sandsynlighed
resulterer i at pgl. får sin spammail retur. Derfor er de begyndt at sortere
mailadresser fra, hvori indgår kendte spam blokadeord, herunder nospam.
Jeg lavede en sådan ny adresse i lørdags, som I kan se ved at højreklikke på
mit indlæg og se på egenskaberne.
Min emailadresse er altså gyldig, selv om ordet nospam indgår, således at
folk kan svare mig direkte uden at skulle slette noget.
P.t. har jeg ikke fundet en eneste af de ca. 200 spammail, som jeg har
modtaget siden i lørdags, været sendt til min nye adresse, men udelukkende
til den som jeg brugte tidligere. Så jeg håber
Hvad der så skal ske, når vi alle hedder noget med nospam, må vi så finde
ud af til den tid.

Kurt

Fra : pre

Dato : 15-10-03 20:49

Der var egentlig ikke tale om en diskussion, kun en orientering til de der
har lyst til at gøre noget ved sagen.

Som jeg skrev: Spammerne forstår at sno sig og Uffes program har ingen reel
effekt. Men hver sin smag, hver sin lyst - og min "høst" af Spam via e-mail
har hidtil været meget begrænset. Nu er det nyhedsgrupperne der får skidtet
så vent bare til de er færdige med udlandet.
pre