goe råd søges...
Fra : Preuthun

Dato : 15-10-03 15:41

Hej alle.
Jeg er en pige på 16 år der lige har fået mit knallert kørekort. Og jeg ska
købe en brugt men alligevel forhåldsvis ny (højst 3 år) knallert. Da jeg
ikke har megen forstand på dette område kunne det være rart at få nogle goe
råd fra erfarne knallert hajer. Evt. hva ska jeg passe på med? Hva ska jeg
kigge efter? Hva ska jeg huske på når jeg køber?
MVH Anne

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-10-03 20:32

"Preuthun" <preuthun@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> råd fra erfarne knallert hajer. Evt. hva ska jeg passe på med? Hva ska jeg
> kigge efter? Hva ska jeg huske på når jeg køber?

Hvis du finder noget brugt, så få dig en prøvetur, det kan afsløre meget om
køretøjet, der må ikke være mislyde overhovedet. Så skal du kigge efter
rust, især på forgaflen, den er dyr hvis den skal skiftes, så der MÅ der
ikke være noget, uanset hvad sælger siger. Du skal også se om alle service
er overholdt, der er en bog med hver knallert, og den bliver der skrevet i
og sat et stempel af forhandleren som bevis på den er serviceret. Ellers er
der bare at kigge på den om den ser pæn og ordentlig ud, og hvis den er
ulovlig, så få sælger til at gøre den lovlig igen, på egen regning.

Kim Larsen

Fra : Preuthun

Dato : 27-10-03 20:31

"Kim Larsen" <mythos42@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der bare at kigge på den om den ser pæn og ordentlig ud, og hvis den er
> ulovlig, så få sælger til at gøre den lovlig igen, på egen regning.

Hej Kim.
Tak for svaret. Jeg kommer jo nok til at være med til købet.
mvh.
Annes far