Kølig skifte
Fra : Olesen

Dato : 15-10-03 14:54

Den røde kunne i den varmeste sommer godt skurre lidt tænder
når den sku' i baggear, og man gjorde det hurtigt.

Med lidt gefûhl og fingerspitzen gik det rimelig ok.

Men nu er det koldt, og problem endnu mindre.

Kan ude-temperaturen ha' indflydelse på gearkassens
'timing' og behændighed ved synkronisering af gear ????

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-10-03 16:13

Olesen (olesen@jubiipost.dk) skrev følgende:
> [...]
>
> Kan ude-temperaturen ha' indflydelse på gearkassens
> 'timing' og behændighed ved synkronisering af gear ????

Olien er vel tykkere ved lave temperaturer? Derved bremser den måske de
tandhjul der skal gå i indgreb hurtigere.

Jeg ved ikke en disse om gearkasser, så ovenstående er blot mit eget
tankespind. :)

- Martin

Fra : SNiP

Dato : 15-10-03 20:09

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan ude-temperaturen ha' indflydelse på gearkassens
> 'timing' og behændighed ved synkronisering af gear ????

Frisk olie og noget teflon lækkert snask i, så går den nok lidt bedre.

/J