0 kanals Raid TIL ML350 G3
Fra : Kay

Dato : 15-10-03 12:36

Hej alle,

Har lige købt en Proliant ML350 G3 server.
Denne server har en onboard Adaptec SCSI controller. Så jeg overvejede om
dette 0 kanals kort fra adaptec kan bruges, og om det er "noget værd"?

www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-ctrl/ctrl-scsi1/ctrla2010s.html

På forhåmd tak

M. Kay

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-10-03 17:07

G.i.n@ping.dk (Kay) wrote:

>Har lige købt en Proliant ML350 G3 server.
>Denne server har en onboard Adaptec SCSI controller. Så jeg overvejede om
>dette 0 kanals kort fra adaptec kan bruges, og om det er "noget værd"?

Jeg undrer mig over du ikke har købt en model med integrated 5i+, hvis
du har brug for at RAID controller i serveren. Jeg aner ikke om den
Adaptec du nævner vil fungere, men jeg ville i din situation bruge en
af HP's egne controllers. Så får du ikke problemer med support, det
integrerer fint med serverens management og de er generelt rigtig
gode.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kay

Dato : 16-10-03 08:23

I know it's awful, but Lars Kim Lund wrote to everybody in
dk.edb.hardware.server saying:

> [...]
> af HP's egne controllers. Så får du ikke problemer med support, det
> integrerer fint med serverens management og de er generelt rigtig

Den er købt som "renew" model, så der var ikke frit valg på alle hylder.
I første omgang er det også planen at køre ide-raid med promise controller.
Dog vil jeg gerne undersøge mulighederne for at opgradere.

Det vigtigste ved købet af denne server var at komme væk fra brugen af alm.
pc'er som server. Det er noget lort uden ecc-ram, ordentlig overvågning osv.
Men det vil de fleste herinde nok give mig ret i.

M. Kay

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-10-03 08:40

"Kay" <G.i.n@ping.dk> wrote in message
> [...]

controller.
> Dog vil jeg gerne undersøge mulighederne for at opgradere.

Hvad vil det i praksis sige det er en 'renew' ?
Defekt server de har hevet ned, skiftet det nødvendige og nu sælge den for
en slik?

/Dennis

Fra : Kay

Dato : 16-10-03 09:19

I know it's awful, but Dennis Pedersen wrote to everybody in
dk.edb.hardware.server saying:

> Hvad vil det i praksis sige det er en 'renew' ?
> Defekt server de har hevet ned, skiftet det nødvendige og nu sælge den
> for en slik?

Jae eller bare en brugt server. Men med samme garanti som på nye servere!

Jeg har endnu ikke set nogle tegn på at den har været brugt før. Ingen
ridser støv eller noget som helst. Det ser ud til at den har været skilt
fuldstændig ad, fået nye kabler, blæsere, strømforsyning osv. Jeg blev
faktisk noget imponeret.

M. Kay

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 16-10-03 20:08

"Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ridser støv eller noget som helst. Det ser ud til at den har været skilt
> fuldstændig ad, fået nye kabler, blæsere, strømforsyning osv. Jeg blev

Kan du ikke fortælle noget mere om dette "renew" køb, hvor har du foretaget
det (eventuelt et link) kan man købe reservedele, opgradere den osv.

Mvh Sophus

Fra : Kay

Dato : 16-10-03 23:50

Sophus Vørsing wrote to everybody in dk.edb.hardware.server :

> "Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke fortælle noget mere om dette "renew" køb, hvor har du
> foretaget det (eventuelt et link) kan man købe reservedele, opgradere
> den osv.

Jeg har købt hos www.smg.dk men man skal være registreret som forhandler
for at kunne købe der. De sælger også diverse renew reservedele. F.eks. RAM
og diske.
Jeg vil umidelbart gætte på at de fleste HP/Compaq forhandlere kan sælge
renew produkter.

sakset fra en renew-reklame:

HP Renew Program består af en omfattende portefølje af komplet renoverede
HP produkter til konkurrencedygtige og attraktive priser. Du får HP
garanti, da alle HP Renew produkter underkastes samme strenge
kvalitetskontrol som nye produkter.

Mvh.
M. Kay