Ulovlige krydderier
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 15-10-03 00:30

For dem som ikke har hørt det:
http://www.foedevaredirektoratet.dk/Presserum/Pressemeddelelser/krydderiulov
ligtfarvestof.htm

14. oktober 2003

Krydderiblandinger med ulovligt farvestof
Fødevaredirektoratet har i dag bedt virksomheden Oriental Food om at trække
et antal krydderier tilbage fra butikkerne. Det drejer sig om
krydderiblandinger med ulovligt farvestof kaldet Sudan 1.

Krydderiblandingerne indeholder chili, som er tilsat det kræftfremkaldende
farvestof. Hvis man har spist mad med krydderierne er der ikke umiddelbar
grund til bekymring, fordi stoffet indtages i så små mængder, når det er
brugt i krydderier.

Stoffet bruges normalt til tøjfarve og skopudsemiddel.

Krydderiblandingerne er solgt i Netto-butikker i hele landet siden juli
2003. Forbrugere, der har købt blandingerne, bør smide dem ud eller
returnere dem til butikken.

Det drejer sig om følgende produkter:

Tandoori Masala, mindst holdbar til 18.06.2006
7 Seas Curry, mindst holdbar til 13.07.2006
Kebab, mindst holdbar til 11.06.2006
Grill Krydderier, mindst holdbar til 17.06.2006
Cajun Barbecue, mindst holdbar til 16.06.2006
Texas Barbecue, mindst holdbar til 16.06.2006
Thai Curry, mindst holdbar til 13.07.2006
Bami Goreng, mindst holdbar til 09.07.2006
Nasi Goreng, mindst holdbar til 10.07.2006

Kontaktpersoner

Sektionsleder Peter Nørlyng, tlf: 4452 3000 eller mobil: 23831552.
Vicedirektør Henrik G. Jensen, tlf. 2180 4496.

FUT: dk.forbruger
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

begin 666 blank.gif
K1TE&.#EA`0`!`( !`/_______R'Y! $```$`+ `````!``$```("3 $`.P``
`
end

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 15-10-03 00:33

Sorry, den vedhæftede selv den binære fil... ved ikke lige hvad det er. Men
det er scannet med norton antivirus, så der skulle ikke være nogen fare på
færde

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Jokum

Dato : 15-10-03 07:32

> For dem som ikke har hørt det:

http://www.foedevaredirektoratet.dk/Presserum/Pressemeddelelser/krydderiulov
> ligtfarvestof.htm

Jeg læser aldrig de sider, tak for informationen..

> Stoffet bruges normalt til tøjfarve og skopudsemiddel.

Fy for pyffor, de skal hænges i bollerne for at sælge den slags.

> Krydderiblandingerne er solgt i Netto-butikker i hele landet siden juli
> 2003. Forbrugere, der har købt blandingerne, bør smide dem ud eller
> returnere dem til butikken.

> Det drejer sig om følgende produkter:

Jeg har købt en cayenne peber fra dem, som ikke er med i listen, men jeg har
alligevel smidt den ud.

> Kontaktpersoner
>
> Sektionsleder Peter Nørlyng, tlf: 4452 3000 eller mobil: 23831552.
> Vicedirektør Henrik G. Jensen, tlf. 2180 4496.

Er disse personer ansatte hos Oriental Food, eller hos fødevaredirektoratet?

Udfra oriental.dk kan jeg se følgende kontakt muligheder:
Phone (+45) 4828 3020 Fax (+45) 4828 3019
Men på selve pakkerne står der et andet fax nr, nemlig 48283049

Samt orientalfood@oriental.dk

Sidst men ikke mindst giver følgende opslag på domænet oriental.dk dette:

Administrator
Handle: JC2550-DK
Name: Oriental Food
Attention: Joergen Christensen
Address: Damsholtvej 7 1.
Postalcode: 2970
City: Hørsholm
Country: Danmark
Phone: +45 45 85 81 99 (sikkert direkte nr!! red.)

Hermed opfordret til telefonstorm. Husk *31* for skjul nummer.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-10-03 07:40

"Jokum" <jokum@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hermed opfordret til telefonstorm. Husk *31* for skjul nummer.

Hvorfor dog skjule sit nummer i en sådan en situation? Det er da en ærlig
sag at give udtryk for sin mening.

Og kan du ikke give udtryk for den på en så anstændig måde, at du vover at
vedkende dig den, har den alligevel ingen effekt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jokum

Dato : 15-10-03 08:04

> [...]
>
> Og kan du ikke give udtryk for den på en så anstændig måde, at du vover at
> vedkende dig den, har den alligevel ingen effekt.

Hvorfor har de ingen kontakt info med navn og organisations-diagram på deres
website? Af _præcis_ samme grund som jeg bruger *31* når jeg ringer til dem.
Hvis man skider på andre, så gider man ikke kontaktes.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-10-03 16:22

> Hvorfor har de ingen kontakt info med navn og organisations-
> diagram på deres website? Af _præcis_ samme grund som jeg
> bruger *31* når jeg ringer til dem.

Der er masser af kontakt-info på deres website - fysiske adresser,
emailadresse, faxnummer, telefonnummer.

Men selv hvis der ikke var, har jeg stadig ikke forstået, hvorfor DU finder
det nødvendigt at skjule nummer, hvis man vil ringe og klage.

Mvh. Lisbeth

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 15-10-03 07:45

Jokum wrote:

> Hermed opfordret til telefonstorm. Husk *31* for skjul nummer.

Du er sgu da en nar!

--
Morten!

Fra : Thïngmand

Dato : 15-10-03 08:00

> Hermed opfordret til telefonstorm. Husk *31* for skjul nummer.

Husk at de blot importerer fra østen, hvor det formentligt også bliver
blandet - selvom det er deres ansvar, kan det være meget svært at
gennemskue, hvis dette farvemiddel er alm. i chilli i østen og chillien
indgår som en delingrediens i en blanding - på deres ingrediensliste, står
der nok bare chilli.

Mon ikke de strammer op på kontrollen - jeg synes dog godt de kunne have
smidt en notits på www.oriental.dk

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Peter T.

Dato : 15-10-03 09:14

Jokum wrote:

> Hermed opfordret til telefonstorm. Husk *31* for skjul nummer.

Klovn.

Desuden er koden en anden, hvis man har isdn-telefon.

--
muh.
muh.

Fra : Ghita

Dato : 15-10-03 09:24

I news:Xns941568A5051A2muh@212.54.64.134 griflede Peter T.:

> Klovn.
>
> Desuden er koden en anden, hvis man har isdn-telefon.

Eller bruger et andet selskab end TDC

--
God bagjul...
Ghita

---

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-10-03 10:25

Jokum skrev:

>Hermed opfordret til telefonstorm.

Hvorfor skal telefonnettet generelt overbelastes blot fordi der
er én der har lavet en fejl?

>Husk *31* for skjul nummer.

Husk "latterlig" for "anonym".

--
Bertel

Fra : Jokum

Dato : 15-10-03 10:30

> Husk "latterlig" for "anonym".

Jeg skal prøve at huske det, men jeg kan ikke garantere noget..