Centrering i en tabel i Netscape 7, IE 5 o~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-10-03 23:11

Hej alle

På denne her forside:

   http://lundhansen.dk/opfinder/

(som senere skal ligge på sit rigtige domæne: daffo.dk) vil jeg
gerne have de to sponsornavne til at stå centreret i hver sit tabelfelt.
Felterne skal naturligvis optage 50 % af bredden hver - men det
nægter Netscape 7, IE 5 samt Opera 6 at respektere!

I Opera 7 står det godt nok. Her er de linjer der laver de to links:

<th><a class="ekstern" href="http://www.dkpto.dk/">Patent- og Varemærkestyrelsen

PS. Grunden til at siderne ligger på min egen server, er at TDC ikke som
standard tilbyder PHP. Det vil de have 50 kr. for pr. kvartal. Jeg var
målløs.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-03 23:24

Bertel Lund Hansen skrev:

> Felterne skal naturligvis optage 50 % af bredden hver - men
> det nægter Netscape 7, IE 5 samt Opera 6 at respektere!

Har du prøvet med style="width: 50%" ?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-10-03 23:54

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Har du prøvet med style="width: 50%" ?

Nu har jeg i IE 5. Det hjælper ikke ved <TD>.

--
Bertel

Fra : Jakob Højlev Jørgens~

Dato : 14-10-03 23:48

> [...]
> Felterne skal naturligvis optage 50 % af bredden hver - men det
> nægter Netscape 7, IE 5 samt Opera 6 at respektere!

Tabeller har det ofte med at drille, og koden bliver hurtigt uoverskuelig.
http://www.bugtaling.dk/div/opfinder.html har jeg slået de to
problematiske celler sammen til én, og indsat en tabel med to celler, der
hver fylder 50%:

100%; text-align: left;">
<tbody>
50%;"><a class="ekstern" href="http://www.teknologisk.dk/">Teknologisk
Institut</a><br>
class="ekstern"
href="http://www.dkpto.dk/">Patent- og Varemærkestyrelsen
</tbody>

Det virker, men jeg er sikker på, du kan opnå en pænere kode, hvis du alene
bruger CSS.

/Jakob Højlev Jørgensen
http://bugtaling.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-10-03 00:30

Jakob Højlev Jørgensen skrev:

> [...]
>På http://www.bugtaling.dk/div/opfinder.html har jeg slået de to
>problematiske celler sammen til én, og indsat en tabel med to celler, der

Mange tak. Jeg vil se hvor meget jeg kan putte over i mit
styesheet. Problemet er at jeg i forvejen har en klasse til
eksterne links, og de må ikke alle sammen blive centrerede. På
den anden side skal de have samme farve, så jeg vil nødig lave to
klasser.

--
Bertel

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 15-10-03 02:10

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> eksterne links, og de må ikke alle sammen blive centrerede. På
> den anden side skal de have samme farve, så jeg vil nødig lave to

Jeg skal love for at du bruger tabeller på den side!

Har du overvejet at kigge på CSS som alternativ til dit sidelayout? Læs
http://www.html.dk/artikler/00043/

Jeg har pillet lidt ved din kode, og problemet skyldes umiddelbart manglende
kontrol med antallet af kolonner i tabellen der styrer indholdsområdet.

Jeg har smidt et eksempel op på http://www.html.dk/joachim/opfinder/, og det
virker fint i IE 5 og 6, NN 7, Mozilla 1.4 og Opera 6. Til gengæld kikser det
i Opera 7 (hvilket er ikke der dykket nærmere ned i), men tabeller er jo
heller ikke vejen frem

Venlig hilsen Joachim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 15-10-03 03:39

> [...]
> i Opera 7 (hvilket er ikke der dykket nærmere ned i), men tabeller er jo

Virker nu fint i Opera 7.21

--
Ryan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-10-03 10:10

Ryan Kristensen skrev:

>Virker nu fint i Opera 7.21

Det er som man tager det. Det første felt får kun 25 %, mens det
andet får 75 %. I de andre browsere er det fordelt som det skal
være 50/50.

--
Bertel

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 15-10-03 15:15

> Det er som man tager det. Det første felt får kun 25 %, mens det
> andet får 75 %. I de andre browsere er det fordelt som det skal
> være 50/50.

ahh ja havde ikke lige set hvad problemet var.

--
Ryan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-10-03 10:06

Joachim Cohn Jacobsen - HTML.dk skrev:

>Jeg skal love for at du bruger tabeller på den side!

Bare rolig. Jeg har skam skruet voldsom ned siden jeg designede
Fidusos sider. Dem kan du jo tage et kik på, men hold på hat og
briller!

>Har du overvejet at kigge på CSS som alternativ til dit sidelayout?

Ja da, men jeg tager det lidt ad gangen. Jeg startede med ren
CSS-styring, men det så så forskelligt ud i de tre en halv
browsere jeg tester i (Opera 6+7, IE 5 og Netscape 7) at jeg
lagde en tabel udenom til at holde kasserne på plads. Og af
gammel vane styrer jeg så lige et par detaljer med tabeller
derindeni.

>Jeg har pillet lidt ved din kode, og problemet skyldes umiddelbart manglende
>kontrol med antallet af kolonner i tabellen der styrer indholdsområdet.

Jeg kan ikke umiddelbart (hastigt) se i koden hvad forskellen er,
men jeg kan godt se resultatet.

--
Bertel